Clomid , pregnyl......

Plaats reactie
Zosimpelenzomoeilijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 oktober 2018, 17:46

Clomid , pregnyl......

Bericht door Zosimpelenzomoeilijk » 3 oktober 2018, 18:15

Hallo iedereen ik zal me kort voorstellen.
Ik ben en meisje van 25jaar en heeft al bijna 6jaar een relatie. Toen we besloten om voor een kindje te gaan was ik zo gelukkig want ja binnen een paar maand dacht ik ..zou het wel lukken .. niet dus. Na paar maand proberen wist ik dat iets niet juist was want ik was al gekend dat ik last van cysten had. Maar na 4maanden me maandstonden niet te hebben had ik een afspraak gemaakt bij de gynecoloog. Daar werd er vertelt dat me lichaam niets aan het doen was. “De fabriek ligt stil”. Ik wist niet wat da juist betekende..Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen.. een hormoonbehandeling kan dit verhelpen. Dus nam ik clomid. 1 pil per dag gedurende 5dagen. Maar kort nadien voelde ik me niet oke ... niet ziek maar een raar gevoel in me buik, net alsof er niets op de juiste plaats meer was ik kon me bijna niet meer bewegen. Naar dokter van wacht uiteindelijk gegaan na uren moest ik uiteindelijk naar spoed want ik had een overstimulatie wel 11 folikels waren er aanwezig, vocht en bloed in de buik. Niet ok dus. Heb een week in het Z-H gebleven maar het schrikte me niet af. Wel een paar maand me lichaam laten rusten. Blijkbaar reageert me lichaam overgevoelig op clomid. Maar als ik niets gebruik gebeurt er ook echt niets.. nu mag ik maar 1/4 clomid nemen + pregnyl 5000 En daarmee lukte het wel ik had 1 eitje of 2 zelfs een keer 3. Maar na maanden proberen had ik terug een grote cyste in plaats van een eitje. De gynecoloog vertelde me dat me lichaam niet meer aan kan om clomid te nemen. Dus gaat ze over naar iets anders ;spuitjes elke dag 1. Maandag ga ik op gesprek voor meer info.. maar de moed begint te zakken in me schoenen .. en goed voor ke relatie is het zeker niet. Ik weet dat ik nog jong ben maar als ik rond kijk lijkt het zo makkelijk en iedereen idnplotd zwanger en ik voel me een beetje mislukt. Ik hoop dat ik hier terug een beetje moed terug krijg🙂 groetjes

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Clomid , pregnyl......

Bericht door kaboutertje92 » 3 oktober 2018, 18:48

Zosimpelenzomoeilijk schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo iedereen ik zal me kort voorstellen.
Ik ben en meisje van 25jaar en heeft al bijna 6jaar een relatie. Toen we besloten om voor een kindje te gaan was ik zo gelukkig want ja binnen een paar maand dacht ik ..zou het wel lukken .. niet dus. Na paar maand proberen wist ik dat iets niet juist was want ik was al gekend dat ik last van cysten had. Maar na 4maanden me maandstonden niet te hebben had ik een afspraak gemaakt bij de gynecoloog. Daar werd er vertelt dat me lichaam niets aan het doen was. “De fabriek ligt stil”. Ik wist niet wat da juist betekende..Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen.. een hormoonbehandeling kan dit verhelpen. Dus nam ik clomid. 1 pil per dag gedurende 5dagen. Maar kort nadien voelde ik me niet oke ... niet ziek maar een raar gevoel in me buik, net alsof er niets op de juiste plaats meer was ik kon me bijna niet meer bewegen. Naar dokter van wacht uiteindelijk gegaan na uren moest ik uiteindelijk naar spoed want ik had een overstimulatie wel 11 folikels waren er aanwezig, vocht en bloed in de buik. Niet ok dus. Heb een week in het Z-H gebleven maar het schrikte me niet af. Wel een paar maand me lichaam laten rusten. Blijkbaar reageert me lichaam overgevoelig op clomid. Maar als ik niets gebruik gebeurt er ook echt niets.. nu mag ik maar 1/4 clomid nemen + pregnyl 5000 En daarmee lukte het wel ik had 1 eitje of 2 zelfs een keer 3. Maar na maanden proberen had ik terug een grote cyste in plaats van een eitje. De gynecoloog vertelde me dat me lichaam niet meer aan kan om clomid te nemen. Dus gaat ze over naar iets anders ;spuitjes elke dag 1. Maandag ga ik op gesprek voor meer info.. maar de moed begint te zakken in me schoenen .. en goed voor ke relatie is het zeker niet. Ik weet dat ik nog jong ben maar als ik rond kijk lijkt het zo makkelijk en iedereen idnplotd zwanger en ik voel me een beetje mislukt. Ik hoop dat ik hier terug een beetje moed terug krijg🙂 groetjes
Hallo, ik ben ook 25 jaar en heb pcos. Wij zijn bijna 2,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. Mijn verhaal loopt wel iets anders dan het jouwe. Op de clomid had ik maar 1 keer 1 eitje. Maar ik heb ook al een cyste gehad waardoor de behandelingen stil lagen voor bijna 2 maanden. Nu ben ik bezig met mijn derde iui poging met die spuitjes 😉 daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn. Ze starten met een hele lage dosis en ze volgen je heel goed op!! Het is heel zwaar, maar probeer je doel voor ogen te houden, een kindje. Dat proberen wij Ook! Op sommige dagen lukt het beter dan andere. Wij proberen er samen over te praten en hebben ook een beertje, als het niet lukt om erover te praten dan nemen we die vast en dan weet de ander dat het een moeilijke dag is!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: Clomid , pregnyl......

Bericht door MenSte » 3 oktober 2018, 19:23

Zosimpelenzomoeilijk schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo iedereen ik zal me kort voorstellen.
Ik ben en meisje van 25jaar en heeft al bijna 6jaar een relatie. Toen we besloten om voor een kindje te gaan was ik zo gelukkig want ja binnen een paar maand dacht ik ..zou het wel lukken .. niet dus. Na paar maand proberen wist ik dat iets niet juist was want ik was al gekend dat ik last van cysten had. Maar na 4maanden me maandstonden niet te hebben had ik een afspraak gemaakt bij de gynecoloog. Daar werd er vertelt dat me lichaam niets aan het doen was. “De fabriek ligt stil”. Ik wist niet wat da juist betekende..Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen.. een hormoonbehandeling kan dit verhelpen. Dus nam ik clomid. 1 pil per dag gedurende 5dagen. Maar kort nadien voelde ik me niet oke ... niet ziek maar een raar gevoel in me buik, net alsof er niets op de juiste plaats meer was ik kon me bijna niet meer bewegen. Naar dokter van wacht uiteindelijk gegaan na uren moest ik uiteindelijk naar spoed want ik had een overstimulatie wel 11 folikels waren er aanwezig, vocht en bloed in de buik. Niet ok dus. Heb een week in het Z-H gebleven maar het schrikte me niet af. Wel een paar maand me lichaam laten rusten. Blijkbaar reageert me lichaam overgevoelig op clomid. Maar als ik niets gebruik gebeurt er ook echt niets.. nu mag ik maar 1/4 clomid nemen + pregnyl 5000 En daarmee lukte het wel ik had 1 eitje of 2 zelfs een keer 3. Maar na maanden proberen had ik terug een grote cyste in plaats van een eitje. De gynecoloog vertelde me dat me lichaam niet meer aan kan om clomid te nemen. Dus gaat ze over naar iets anders ;spuitjes elke dag 1. Maandag ga ik op gesprek voor meer info.. maar de moed begint te zakken in me schoenen .. en goed voor ke relatie is het zeker niet. Ik weet dat ik nog jong ben maar als ik rond kijk lijkt het zo makkelijk en iedereen idnplotd zwanger en ik voel me een beetje mislukt. Ik hoop dat ik hier terug een beetje moed terug krijg🙂 groetjes

Een herkenbaar verhaal. "Gelukkig" ben je hier niet alleen en zal je hier veel lotgenoten vinden. Ik heb ook PCO en na een aantal maanden clomid&pregnyl zonder resultaat zijn we in augustus overgeschakeld op menopur (=dagelijkse spuitjes) en IUI. Momenteel moet ik jammer genoeg ook terug de pil nemen omwille van een cyste op mijn eierstok, maar ik hoop dat die snel verdwenen zal zijn!

Maak je maar geen zorgen over die spuitjes. In het begin is dat een grote knoei- en stressboel, maar je raakt dat snel gewoon. Succes in ieder geval!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten