Nieuwe starters 2018/2019

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Sterrie » 12 maart 2019, 8:46

Wie weet toch een spontaan wonder, dat zou heel mooi zijn! En anders veel succes met de nieuwe ECD-poging, ik hoop dat het eindelijk de goeie mag zijn!

Een nieuwe stimulatie zou inderdaad niet evident zijn... Bij de vorige poging mocht ik al maar nipt starten door hoge FSH en had ik maar drie eicellen. Gelukkig wel van goede kwaliteit. Maar ondertussen zijn we twee jaar verder, dus de situatie zal er zeker niet beter op geworden zijn :? Maar ik ga proberen stap voor stap te doen, eerst de cryo-terugplaatsing en dan zien we wel weer verder.
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door irisbloem » 12 maart 2019, 21:57

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Wie weet toch een spontaan wonder, dat zou heel mooi zijn! En anders veel succes met de nieuwe ECD-poging, ik hoop dat het eindelijk de goeie mag zijn!

Een nieuwe stimulatie zou inderdaad niet evident zijn... Bij de vorige poging mocht ik al maar nipt starten door hoge FSH en had ik maar drie eicellen. Gelukkig wel van goede kwaliteit. Maar ondertussen zijn we twee jaar verder, dus de situatie zal er zeker niet beter op geworden zijn :? Maar ik ga proberen stap voor stap te doen, eerst de cryo-terugplaatsing en dan zien we wel weer verder.
Inderdaad, goede instelling! stap voor stap, ik loop soms teveel op de zaken vooruit.

Het zou dan de 8ste ECD poging zijn pffff maar heb al gelezen dat er mensen zijn die er nog meer nodig hebben gehad. Jammer dat de 7de niet mijn geluksgetal geworden is …

Vlijtigliesje
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 april 2019, 20:36

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Vlijtigliesje » 8 april 2019, 21:14

Dag allemaal,

Mijn naam is annelies (29j) en samen met mijn man (38j) ben ik sinds november 2016 aan het proberen om zwanger te geraken. Het 1e jaar hebben we laten passeren, maar in januari 2018 zijn we ons dan toch gaan informeren naar fertiliteitsbehandelingen. Daarna hebben we nog getwijfeld wat te doen en voor ik het wist besloot het noodlot begin mei 2018 een pauze van 5 maanden te geven. Ik werd geopereerd aan een hernia en kreeg een zware revalidatie 'op mijn dak'.
In augustus 2018 kwam naar voren dat ze niets ernstig bedreigend vonden bij mij. Bij mijn man bleken er wel wat moeilijkheden, en op dat vlak blijkt hij enorm stressgevoelig. Een maand later kwam dan toch de 1e IUI. En er volgde nog eentje, en nog eentje... en met een noodzakelijke pauze van 2 maand tussenin zijn we tot nu toe aan nummer 5 geraakt. En het begint door te wegen. Het piekeren over een kinderloos leven slaat toe, zeker met de '30' in aantocht en zoveel mensen in de nabije omgeving die zwanger worden.

Sorry voor de lange tekst, maar t moest echt eens van me af. Ik mag niet klagen van de meeste vrienden en familieleden, maar toch... ik ga er vannuit dat jullie me hierin wel begrijpen ;)

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Ennas » 29 april 2019, 13:40

Dag allemaal,

Ik ben ook nieuw hier, dus ik stel me even voor: Ik ben Sanne (28j) en ben intussen 9 jaar samen met Ann-Sofie. We zijn sinds vorig jaar bezig aan een traject.

Vorig jaar hebben we de goedkeuring van een psycholoog gekregen (verplicht voor een lesbisch koppel) en hebben we meteen laten testen of alles medisch in orde is bij mij, wat gelukkig wel zo was.

In december hebben we dan een eerste IUI laten doen. Vlak erna bleek ik toch een chocoladecyste en endometriose te hebben, wat in januari operatief verwijderd werd. In februari, maart en april dan opnieuw IUI's laten doen. Tot nu toe onsuccesvol. Nu dus écht wel nood aan een pauze. We trouwen in juni en vertrekken vlak erna op reis, om dan in de zomer met nieuwe moed opnieuw te proberen.

@vlijtigliesje, we zitten precies een klein beetje in hetzelfde schuitje. Ook hier begint het door te wegen en slaat het piekeren toe. Maar! Af en toe klagen helpt. Dus ook al zeggen je vrienden en familie dat je niets te klagen hebt, laat het er soms toch maar eens uit!

roosie
Berichten: 275
Lid geworden op: 5 september 2018, 20:49

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door roosie » 30 april 2019, 16:42

hey


@vlijtigliesje: ik herken u verhaal in de mijne. Denk ook vaak aan kinderloos zijn
Groeten
Laatst gewijzigd door roosie op 1 november 2019, 1:44, 1 keer totaal gewijzigd.
11/17 pilstop
10/18-3/19 iui 5x iui
04/19 6de iui menopur zwanger!!!

DeboraZonderH
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 april 2019, 18:00

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door DeboraZonderH » 1 mei 2019, 16:25

Vlijtigliesje schreef:
8 april 2019, 21:14
Dag allemaal,

Mijn naam is annelies (29j) en samen met mijn man (38j) ben ik sinds november 2016 aan het proberen om zwanger te geraken. Het 1e jaar hebben we laten passeren, maar in januari 2018 zijn we ons dan toch gaan informeren naar fertiliteitsbehandelingen. Daarna hebben we nog getwijfeld wat te doen en voor ik het wist besloot het noodlot begin mei 2018 een pauze van 5 maanden te geven. Ik werd geopereerd aan een hernia en kreeg een zware revalidatie 'op mijn dak'.
In augustus 2018 kwam naar voren dat ze niets ernstig bedreigend vonden bij mij. Bij mijn man bleken er wel wat moeilijkheden, en op dat vlak blijkt hij enorm stressgevoelig. Een maand later kwam dan toch de 1e IUI. En er volgde nog eentje, en nog eentje... en met een noodzakelijke pauze van 2 maand tussenin zijn we tot nu toe aan nummer 5 geraakt. En het begint door te wegen. Het piekeren over een kinderloos leven slaat toe, zeker met de '30' in aantocht en zoveel mensen in de nabije omgeving die zwanger worden.

Sorry voor de lange tekst, maar t moest echt eens van me af. Ik mag niet klagen van de meeste vrienden en familieleden, maar toch... ik ga er vannuit dat jullie me hierin wel begrijpen ;)
Dag Annelies

Die laatste zin heeft me echt aangegrepen. Mensen uit de omgeving kunnen soms hard zijn, zeker als ze zelf nooit in jouw schoenen hebben gestaan.

Als je ergens een plekje zoekt om je verhaal en je gevoelens kwijt te kunnen, ben je hier op het forum welkom! Soms is het te veel, en dat moet het er uit.

Ik wens je veel succes in het hele zwanger-worden-verhaal, en hoop dat je hier op een dag het goede nieuws mag aankondigen.
juni 2018: Pil stop
april 2019: PCOS
Juni 2019: Eerste ronde Clomid + Pregnyl - Negatief
Juli 2019: Tweede ronde Clomid + Pregnyl

MariekeM
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 16:26

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door MariekeM » 27 juni 2019, 8:15

Hallo iedereen,

Ik ben Marieke (30j). Ik heb al heel lang een kinderwens maar pas in september 2017 hebben we besloten om er ook echt voor te gaan en ben ik gestopt met de pil. In april 2018 was ik eindelijk zwanger. Dit heeft helaas niet mogen zijn en na acht weken is dit fout gelopen. Daarna heb ik het mentaal heel moeilijk gehad.

In april dit jaar besloot ik naar de gynaecoloog te stappen omdat ik mij begon af te vragen of er lichamelijk iets fout zit waardoor het nog niet gelukt was om opnieuw zwanger te raken. Op de echo zag alles er goed uit maar de bloedtest was minder positief. Mijn hormonen staan te laag waardoor mijn eitjes niet van goede kwaliteit zijn. Het spermaonderzoek wees uit dat mijn man zijn zaad aan de trage kant is.

Nu ben ik bezig met de tweede ronde Clomid, pregnyl en Utrogestan. De eerste ronde was, ondanks geen zwangerschap, toch wel redelijk positief. Ik had op dag 10 twee folikels van 10 en 11mm. Op dag 12 waren ze niet veel gegroeid maar aan de andere kant zat een grote van 30mm. Ik heb dan ook direct pregnyl mogen zetten. De echo nadien wees uit dat alle folikels waren gesprongen en dat ik geen cystes had.

Ik merk wel dat ik het emotioneel weer wat moeilijker heb. De klap dat zwanger worden niet vanzelf zou gaan kwam hard aan. Ook zie ik op mijn werk constant zwangere vrouwen en baby's en raakt iedereen rond mij precies vlugger zwanger dan ik. Dan begin ik mij af te vragen of we ooit een baby in onze armen gaan mogen houden.

Aribeth
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juli 2019, 9:19

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Aribeth » 11 juli 2019, 9:29

Dag iedereen,

Na al een tijdje het forum gevolgd te hebben, heb ik nu besloten om mij aan te melden en mijn verhaal eventjes te vertellen. In oktober 2016 beslisten mijn man en ik om voor een kindje te gaan. Vanaf de start wisten we dat er onvoorziene problemen konden ontstaan omdat ik in 2014 de diagnose van mucoviscidose gekregen heb. We zijn dan ook direct naar een gynaecoloog geweest vooraleer we stopten met de pil om al een eerste controle te doen. Er werd niets abnormaals gevonden en de gynaecoloog dacht dat we zeker zonder problemen zwanger gingen worden. Eind maart 2017 nam ik voor de laatste keer de pil en konden we er dus aan beginnen :-)

Na 6 maanden begon mijn pneumoloog in het mucocentrum te Jette al te spreken over een eventuele fertiliteitsbehandeling, ook omwille van mijn ziekte. Hoe ouder ik word, des te meer problemen er kunnen ontstaan. In januari 2018 hebben we een eerste gesprek gehad met de dr. De Rijdt in Jette. Zij voorzag opnieuw geen problemen, het staaltje van mijn man was perfect en ook bij mij werden geen problemen ontdekt. Als we in april 2018 nog niet zwanger waren, mochten we terugkomen om de stap te maken naar inseminatie. Die stap hebben we moeten zetten en na 3 pogingen was het nog steeds niet raak. Er werd beslist om een controle te doen van de eileiders, maar ook daar werden geen problemen gevonden. Nog eens 3 nieuwe pogingen leiden tot niets.
Uiteindelijk werd er in april 2019 beslist om de overstap te maken naar IVF. In juni ben ik dan gestart met de hormonen en 24 juni had ik dan mijn eerste punctie. Omwille van risico op overstimulatie werden alle embryo's ingevroren. Ik bleek 5 goede embryo's te hebben. Mijn menstruatie kwam al na 6 dagen na de punctie door, dus momenteel hebben we echo's en bloedafnames om te bepalen wanneer de terugplaatsing kan gebeuren.

In mijn omgeving weten enkel mijn zus en enkele vriendinnen hiervan en soms is het toch echt wel zwaar om te dragen. Ook omdat ik niemand ken die hetzelfde meemaakt. Het forum is voor mij op die manier al een grote steun geweest en ik wens dan ook iedereen heel veel succes toe en duim dat iedereen hier een positief einde kan vinden aan alle behandelingen.

Littlepeanut
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 juli 2019, 14:22

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Littlepeanut » 30 juli 2019, 23:15

Hey allemaal,

De ooievaar is net zoals velen van jullie zijn weg kwijtgeraakt naar ons huis. En toen hij uiteindelijk toch een pakje kwam brengen, heeft het niet mogen blijven duren. :(
Ik heb net de stap gezet naar de fertiliteitskliniek, maar ergens heb ik het gevoel dat de weg zwaarder zal worden en de teleurstellingen groter...
Ik weet niet of ik er nog veel teleurstelling ga kunnen verdragen eerlijk gezegd... maarja we blijven volhouden.

Er zijn nu reeds onderzoeken gedaan en in september moeten we terug voor een tweede gesprek.
In tussentijd moet ik nu Urogestan innemen. Ik moet zondag een zwangerschapstest uitvoeren. Ik zit nu op het punt waar ik normaal mijn maandstonden zou krijgen en heb al redelijk wat krampen ook al neem ik de medicatie correct in. Zijn er nog vrouwen die hier last van hebben?
Waarschijnlijk zal de ooievaar alweer mijn huis voorbij gevlogen zijn... :|

Groeten
Dec 2017 pilstop
Feb 2019 zwanger, 2 vruchtjes (mk 7w) :cry:
Juli 2019 1ste bezoek fertiliteitskliniek
Sept 2019 eerste IUI

Vdf89
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 19:44

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Vdf89 » 1 augustus 2019, 20:05

Dag allemaal,

na een een heel tijdje meelezen op dit forum heb ik dan toch de moed verzameld om ook een berichtje te posten. Vlijtigliesje, uw laatste zin "Het piekeren over een kinderloos leven slaat toe, zeker met de '30' in aantocht en zoveel mensen in de nabije omgeving die zwanger worden" is zo herkenbaar...
Wij zijn nu bijna 1,5 jaar aan het proberen op zwanger te worden. Na mijn pilstop duurde het een heel tijdje eer in menstrueerde waarna er dan PCOS uit de bus kwam. Na een laparoscopie en LEO-ingreep bleek ik adhesies in mijn baarmoeder te hebben, wat mogelijks een innesteling/verloop zwangerschap kon bemoeilijken. Mijn menstruatie bleef echter uit en bij de eerste eisprong dus al meteen prijs. Jammer genoeg eindigde dit op 8 weken (na een hartje te hebben gehoord) in een eerste miskraam. Dan 2 maand later een hysteroscopie om de adhesies weg te nemen en aan de clomid omdat mijn cyclus aan de trage kant was. Opnieuw was het bij de eerste poging raak, maar opnieuw ook een tweede miskraam en curettage op 9 weken. Een miskraam komt bij zovelen voor, dacht ik na de eerste keer, maar nu na de tweede maal is het veel moeilijker om optimistischer te blijven en zakt de moed mij regelmatig in mijn schoenen.
Nu is het wachten op een volgende hysteroscopie om te kijken hoe mijn baarmoeder eruit ziet om dan weer verder proberen. Ook hebben ze bij zowel mijn vriend als mij bloed geprikt om te kijken of er chromosomale afwijkingen/ andere oorzaken zijn waarom het niet lukt om zwanger te blijven.
Ik heb het gevoel dat ik al een jaar leef van doktersafspraak naar doktersafspraak.. en dat mijn leven precies "on hold" staat tot het ons eindelijk, hopelijk, lukt een kindje te mogen krijgen. Herkenbaar?
Ik put kracht uit jullie verhalen, dat er nog anderen in hetzelfde schuitje zitten, en dat er toch ook vaak een positief berichtje komt. Ik duim mee voor iedereen dat de tweede helft van 2019 een vruchtbaar halfjaar mag worden :)
groetjes

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Emma89 » 3 augustus 2019, 14:13

Hoi iedereen

Inderdaad allemaal heel herkenbaar en toch heeft ieder een eigen verhaal, oorzaak onvruchtbaarheid, welke medicatie, waar ergens in het traject, ...

Wij zijn sinds mei 2018 aan het proberen. Nog geen enkele keer gelukt. Mijn man zijn onderzoek was in orde, dat van mij op het eerste zicht ook, normale hormonale waarden, een eisprong, baarmoederslijmvlies voldoende dik, ...

Ondertussen ben ik wel mogen starten met clomid. Vorige cyclus geen bijwerkingen en 2 eitjes. Deze cyclus enorm veel buikpijn, constipatie en warmte aanvallen... Maandag naar de gynaecologe voor follikelmeting. Dan volgt weer de pregnyl spuit en de utrogestan.

Eind augustus hebben wij een afspraak in het UZ Jette. Dit geeft hoop en tegelijk angst.

De bijwerkingen van de pillen doen me verlangen naar een pauze, maar ook hier heel veel schrik om nooit een kindje in mijn armen te hebben. Ik volg jullie verhalen! Onze omgeving steunt ons maar enkel jullie begrijpen het.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Engel1205
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 augustus 2019, 14:22

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Engel1205 » 19 augustus 2019, 14:27

Hey hey,
Ik ben Lisa 2 jaar getrouwd en ook dus 2 jaar bezig voor onze kinderwens. Na heel wat onderzoeken bleek er niks mis te zijn met ons. Vandaag naar de gynaecoloog geweest. We gaan toch starten met Inseminatie deze maand ondanks dat alle resultaten goed zijn.
Groetjes

saartjeb
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 augustus 2019, 12:42

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door saartjeb » 27 augustus 2019, 12:53

Hallo,

Wij hebben het 1 jaar op de natuurlijke manier geprobeerd, maar zonder succes.
In het ziekenhuis te horen gekregen dat ICSI de enige manier zou zijn. Momenteel is onze eerste icsi poging achter de rug. Vandaag te horen gekregen dat we niet zwanger zijn. Ik heb het vooral moeilijk om met het negatieve nieuws om te gaan.
Bij de pick up hadden we 6 eicellen, wat blijkbaar weinig is voor mijn leeftijd, ik ben 30 jaar. Van de 6 eicellen werden er 3 bevrucht, maar geen enkel embryo kon worden ingevroren. Dus nu start alles terug van in het begin, we hadden vooral gehoopt om nog een cryo te hebben. Ik heb voor deze poging het lange (suprefact, menopur 225) schema gehad, maar ze zeiden vandaag dat het waarschijlijk bij de volgende poging totaal iets anders zou zijn.

Nog mensen deze ervaring? Weinig eicellen en geen cryo?

Groetjes,
saartje
laag amh, partner varicocele
icsi 1 augustus 19: 6 eicellen, 3 bevrucht, 1 TP neg, geen cryo's
icsi 2 oktober 19: 5 eicellen, 2 bevrucht, 1 TP neg, geen cryo
Icsi 3 16/3 pick up

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Yvonne1983 » 27 augustus 2019, 13:01

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 8:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Nieuwe starters 2018/2019

Bericht door Jido » 27 augustus 2019, 15:22

Tijdens ons intake gesprek hadden ze ons ook meegegeven dat cryo's eerder uitzondering dan regel waren. Dat we er dus niet mochten vanuit gaan.
Wij waren dus zeer tevreden met onze ene cryo uit ICSI 1, maar die overleefde de dooi ook niet.
Bij ICSI 2 ander schema en 4 over op dag 5. 1 verse TP en 3 in diepvries. Reeds 2 goeie ontdooiingen gehad. Nu gaan we voor de laatste cryo en ik hoop dat deze de dooi ook weer goed doorstaat.
Ik veronderstel dat elke poging anders is...
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten