Zwanger worden op latere leeftijd

Plaats reactie
Ans78
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 januari 2019, 20:28

Zwanger worden op latere leeftijd

Bericht door Ans78 » 14 januari 2019, 21:17

Dag iedereen

Ik ben nieuw hier. Deze maand word ik 41 jaar, ik heb een zoontje van 5 jaar. Hij is via natuurlijke weg verwekt. Wij wilden nog een broertje of zusje voor hem en gingen ervan uit dat dit ook wel zou lukken. Helaas... nog steeds niet zwanger. Hen het altijd uitgesteld om de medische mallemolen in te gaan maar ik vrees dat ik stilaan geen andere keuze heb.
Zijn hier nog oudere dames met een kinderwens?

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Zwanger worden op latere leeftijd

Bericht door KATEDV » 17 januari 2019, 12:03

Hoi

Je bent niet alleen. Ik word 42 en zijn ook al anderhalf jaar bezig nu. Reserve bijna op bij mij en partner ook probs waardoor ICSI nodig is. Ze gaven ons vorig jaar 0 kans en stelden ECD voor. Ik wou toch proberen met natuurlijke. Ulcus en heb 1 TP gekregen in mei. Daarna nog 2 maal lege pick-up en vervolgens een pick-up van 2 eicellen echter waren het er van slechte kwaliteit wisten ze pas op dag van TP te melden (ze waren ons vergeten bellen🙀😡).
Nu zouden we overstappen op ECD echter ben nik nog niet zeker van deze beslissing door de laatste pick-up en mss gaan we toch nog enkele keren proberen.

Veel succes!
Grtz

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger worden op latere leeftijd

Bericht door mich75 » 17 januari 2019, 17:12

Ik heb mijn man leren kennen in 2010, toen we net geen 35 waren en vrij vlug beslist dat we kids wilden. Eind 2013 te weten gekomen dat het zaad van mijn man heel heel slecht was, volgens de HA zouden we daar nooit kinderen mee kunnen krijgen.
Contact gezocht met een fertiliteitscentrum en zij vonden het geen probleem, ICSI zou de oplossing bieden, wat wel een probleem was was mijn leeftijd, ondertussen 38 en de lage AMH.

Na de eerste poging het voorstel van ECD gekregen, wij konden ons hier niet mee verzoenen en hebben nog 2 pogingen gedaan, zonder ooit 1 bevruchting te hebben en tussen de 0 en 2 bruikbare eicellen.

Dan overgestapt naar Jette, eerste poging 6 bruikbare eicellen maar geen bevruchtingen, verdict: het probleem ligt niet bij de eicellen maar bij het zaad.
We hebben dan na serieus nadenken en veel overleg en een pauze beslist om met donorzaad te werken. Uiteindelijk bij ICSI 6 zwanger geraakt en een dochter gekregen, ik was ondertussen 41.

Na 8 maanden terug een afspraak gemaakt voor een brusje, maar we zijn niet verder geraakt 1 bioch zw. Na overleg met de dr beslist om nog 1 poging te doen met ECD en uiteraard donorzaad, hierbij had ik 11 cryo's, we hebben er 2 laten terugplaatsen en ze zijn beide blijven plakken.

Onze kansen met eigen eicellen waren zo klein geworden, ik ben ondertussen al 43, dus dan was de beslissing voor ECD vrij snel genomen. Onze kansen waren misschien 5% en met ECD 85%.

We zijn heel blij dat we de stap gezet hebben, dit was ook het laatste wat we konden doen, maar voor ons dé oplossing.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten