Wie zeg je het?

Plaats reactie
mufskitt
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 januari 2019, 10:08

Wie zeg je het?

Bericht door mufskitt » 18 februari 2019, 9:09

Dag steun in moeilijke tijden

Ik zit op het randje van wat ik nog kan dragen. Behalve de lijdensweg met kinderwens zonder natuurlijk resultaat, moest ik vorige week bijna mijn schoonzus afgeven, is mijn schoonvader in zijn medische problemen weer op het randje van wat hij aan kan met gesprekken over zijn naderende dood en is de overgrootmoeder van mijn man al een week in het ziekenhuis op een leeftijd van 94.

Al die dingen met de kinderwens als zwaarste factor maakt dat ik er bijna onderdoor ga. Maar met wie praat ik erover? Moet ik mijn rechtstreekse baas laten weten dat ik het zo moeilijk heb? Want hoewel ik mij door mijn werk worstel, ben ik bang toch eens mijn tik te krijgen. Niet dat ik opeens zou instorten door op te geven, maar dat ik door ga toch mijn lijf gaat eisen gas terug te nemen. En daar ben ik niet klaar voor. Ik merk nu al spierpijn en gevolgen van slaaptekort door stress.

Ik wil me niet laten thuiszetten, want het gaat op zich op werkvlak goed. Maar zou ik het met de dokter bespreken? Wil niet opnieuw anti-depressiva nemen.

Zit echt met de handen in het haar hoe dit aan te pakken.

Vlijtigliesje
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 april 2019, 20:36

Re: Wie zeg je het?

Bericht door Vlijtigliesje » 8 april 2019, 22:38

Hoewel elke situatie anders is, hoop ik dat mijn ervaring je wat kan helpen. Ik heb zelf lang gezwegen tegen de leidinggevenden, hoewel ik tegen veel mensen heel open ben hierover. Uiteindelijk kwamen er verantwoordelijkheden bij en heb ik wel alkes verteld aan beide personen. Ik voel me nu minder opgejaagd op het werk. Ik vertel ook veel tegen mijn kinesist en hij is echt een grote steun, volgt me hierin echt goed op. Maar ik heb een goed contact met de huisarts en hem vertrouw ik ook veel toe. Verder is het mssn een goed idee om je bezorgdheden te uiten bij de gynaecoloog?

mufskitt
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 januari 2019, 10:08

Re: Wie zeg je het?

Bericht door mufskitt » 9 april 2019, 8:25

Dag VlijtigLiesje

Dank voor je reactie. Ondertussen is er heel wat gebeurt. Mijn schoonvader ondernam een zelfmoordpoging en de dag nadien hadden we ons tot hier toe laatste consult met de dr van de fertiliteitskliniek. Er is een definitieve beslissing gekomen. Geen ingreep om een kindje te krijgen, maar een gok op de loterij om eventueel op natuurlijke wijze een kindje te krijgen (dit is zo goed als onbestaande). Momenteel dus een rouwproces om te aanvaarden dat er geen kindje komt. Schoonvader is er na een moeilijke week volledig door gekomen. Ook hiervoor een hoop bange gevoelens. Na een weekje thuis om de reeks klappen te verwerken had ik een evaluatie. Daar heb ik dan kort alles verteld. Helaas werd er geen tijd genomen om uitgebreid te praten, hier heerst een constant gevoel van tijdsdruk en geen ruimte voor persoonlijke issues. Ik zit hele dagen alleen op het werk, mijn administratie te doen. Dus deze website is mijn enige steun met mensen die mij begrijpen.

Mijn man wilt er niet over praten, is te pijnlijk voor hem. Mijn vrienden wil ik er niet oneindig mee belasten, ook al omdat ik bij hen even kan genieten van zorgeloze momenten. Heb 1 goede vriend waarbij dit onderwerp bespreekbaar is. Maar het is een man en iemand zonder kinderen, wat maakt dat hij zich toch nog steeds niet in mijn gevoel kan verplaatsen.

Wou dat er iemand tijd voor me kon maken en echt rustig mij liet praten, zit met zoveel frustraties en teleurstellingen die ik niet kwijt kan.

Vlijtigliesje
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 april 2019, 20:36

Re: Wie zeg je het?

Bericht door Vlijtigliesje » 9 april 2019, 10:09

Is er voor jou dan een mogelijk om eens na te gaan of er een psycholoog in je buurt is, misschien zelfs iemand met ervaring rond rouwverwerking in de ruime zin? Ik weet dat er wachtlijsten zijn, maar het is zeker geen schande om jezelf eerst te zetten op vlak van psychische gezondheid, dit kan een hele goede manier zijn om je hart te luchten.

mufskitt
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 januari 2019, 10:08

Re: Wie zeg je het?

Bericht door mufskitt » 9 april 2019, 13:11

Wel Vlijtigliesje

Ik heb geen nood aan een psycholoog, maar aan vrienden. Vrienden die me kunnen begrijpen of kunnen tijd maken voor mij om te luisteren. Heb zeker geen schaamte om gebruik te maken van een psycholoog. Maar ik wil iemand die gewillig tijd met me doorbrengt, die ik er niet voor moet betalen. Het gevoel van alleen zijn is hoofdzakelijk op het werk. Paar keer verkeerde antwoorden gehad van collega's, wat me gekraakt heeft. Mijn vrienden zijn allemaal single homo's. Schatten van mensen en heel trots op ons clubje. Ik mis gewoon een koppeltje (man en vrouw) om koppeltjes-dingen te doen. En zodat ik met die andere vrouw over vrouwenzaken kan praten.

De huisarts had me aangeraden een boek te schrijven. Denk dat ik dat misschien wel een kans ga geven.

Vlijtigliesje
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 april 2019, 20:36

Re: Wie zeg je het?

Bericht door Vlijtigliesje » 9 april 2019, 19:25

Daar begrijp ik je in! En laat die vrouwen liefst geen jonge mama's zijn, of toch niet mama's die niet weten wat het is om lang te moeten wachten op kinderen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten