En toen gaf ik het eindelijk toe: ik heb toch een kinderwens

Plaats reactie
Yperdepiep
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 februari 2019, 19:59

En toen gaf ik het eindelijk toe: ik heb toch een kinderwens

Bericht door Yperdepiep » 25 februari 2019, 20:17

Hoi Hoi,

Ik ben Joke, 36 jaar en nieuw op dit forum. Enkele maanden geleden kwam ik erachter dat ik wel degelijk een kinderwens heb maar dat ik die heel kundig aan het onderdrukken was. Sinds mijn relatie op de klippen liep dacht ik: Ja, nu is het te laat om nog een geschikte prins te vinden en gooide die kinderplannen dan ook gelijk maar overboord. Tot ik er tijdens een creatieve opdracht niet meer omheen kon: Ik wil echt heel graag een kindje grootbrengen, zwanger zijn, alleen mama worden, zou ik dat kunnen? het is mogelijk maar hoe? het leek me een magische deur naar een nieuwe wereld vol ontdekkingen. Ik maakte een stappenplan zodat ik nog geen sluitende beslissing moest nemen. En zo kom ik hier terecht. Een volgend stapje in mijn stappenplan :) Ik ben benieuwd :D

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: En toen gaf ik het eindelijk toe: ik heb toch een kinderwens

Bericht door JustmeKathy » 26 februari 2019, 21:56

Welkom,
Ik ben ook bezig aan een traject om alleen mama te worden.
Veel succes met je stappenplan in elk geval! :wink:
Groetjes!

Lvdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 maart 2019, 17:29

Re: En toen gaf ik het eindelijk toe: ik heb toch een kinderwens

Bericht door Lvdb » 8 maart 2019, 17:34

Hoi Joke,

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde traject achter de rug als jij. Ik heb nog geen informatie opgezocht over het hele inseminatiegebeuren omdat ik voor mezelf nog niet goed zie hoe ik het praktisch en financieel moet regelen. Ik heb wel een warme familie maar zij wonen niet dichtbij dus qua opvang moet ik zien dat ik dit alleen kan regelen. Financieel heb ik een goede job momenteel en kom ik voor mezelf rond, maar vraag me af hoeveel je voor een kindje moet voorzien. Heb jij hier al verdere info over? Hoe ga jij dit aanpakken?

Groetjes,
Leen

Yperdepiep
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 februari 2019, 19:59

Re: En toen gaf ik het eindelijk toe: ik heb toch een kinderwens

Bericht door Yperdepiep » 19 januari 2020, 20:46

JustmeKathy schreef:
26 februari 2019, 21:56
Welkom,
Ik ben ook bezig aan een traject om alleen mama te worden.
Veel succes met je stappenplan in elk geval! :wink:
Groetjes!
Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik ontdek het pas vandaag 😂
Hoe gaat het met jouw traject ondertussen?
Veel succes alleszins

Groetjes 😊

Yperdepiep
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 februari 2019, 19:59

Re: En toen gaf ik het eindelijk toe: ik heb toch een kinderwens

Bericht door Yperdepiep » 19 januari 2020, 20:58

Lvdb schreef:
8 maart 2019, 17:34
Hoi Joke,

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde traject achter de rug als jij. Ik heb nog geen informatie opgezocht over het hele inseminatiegebeuren omdat ik voor mezelf nog niet goed zie hoe ik het praktisch en financieel moet regelen. Ik heb wel een warme familie maar zij wonen niet dichtbij dus qua opvang moet ik zien dat ik dit alleen kan regelen. Financieel heb ik een goede job momenteel en kom ik voor mezelf rond, maar vraag me af hoeveel je voor een kindje moet voorzien. Heb jij hier al verdere info over? Hoe ga jij dit aanpakken?

Groetjes,
Leen
Hoi Leen,

Ik ontdek je berichtje nu pas 😌
Heb je ondertussen al wat meer helderheid gekregen voor jezelf?
Persoonlijk heb ik ook niet echt een familie wat ik veel beroep op kan doen. Ik heb wel een groot sociaal netwerk.
Ik heb de tijd genomen om met iedereen afzonderlijk te praten en te bevragen of ze mij dat zouden doen en geluisterd wie er spontaan klaarstond voor deze onderneming.
Financieel is idd een hele grote stap.
Ik werk projectmatig. Dus geen vast contract voor onbepaalde duur.
Daardoor ben ik niet door de selectie in Jette geraakt 😢
Ik heb dat gespaard en nog wat geld van een erfenis opzij liggen.
Dat geeft me wat ademruimte.
Als ik lees dat je een mooie job hebt, zou ik me daar niet teveel zorgen over maken.
In het boek ' alleen met kinderwens ' staat ook info over maandelijkse kosten voor een baby/ peuter geloof ik een anders idd dat op internet zeker te vinden.
Dat valt hem goed mee.
Ik ben zo benieuwd of jij ondertussen al de stap hebt genomen.
Ik heb me in oktober aangemeld in Az Jan Palfijn in Gent.
De eerste maand daar waw de kans op een tweeling te groot, dus ben ik gekozen om een maand te wachten.
31 december heb ik de eerste inseminatiepoging gehad.
De uitslag bleek uiteindelijk negatief.
Ik heb heel veel last van de grote hoeveelheid hormonen die ik toegediend krijg.
Ik ga morgen op controle om te checken waarom ik zo veel pijn heb.
Ik ben aan het overwegen om toch weer naar een universitair ziekenhuis te gaan.

Groetjes
Joke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten