nieuw

Plaats reactie
Elouisa91
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 februari 2019, 20:49

nieuw

Bericht door Elouisa91 » 3 maart 2019, 16:09

Hallo allemaal,

Ik ben Eloïsa, 27 jaar en ik kom me even voorstellen. Ik ben al ruim 10 jaar samen met mijn partner en woon daarvan 3 jaar samen.

Ik heb een zeldzame aandoening, die een genmutatie met zich meedraagt in mijn DNA waardoor ik verminderd vruchtbaar of helemaal onvruchtbaar zou zijn. Ik ben erachter gekomen toen ik 21 jaar was dat ik in de overgang was, toen een AMH-waarde van 0,66. Mijn gynaecoloog zei: "Het zwaard van Damocles hangt boven je hoofd als je nog kinderen wilt". Het advies was om, als we het nog wilden, onveilig te gaan vrijen. Mijn partner en ik beide nog volop aan het studeren, allebei in een piepklein studentenkamer wonend. En ja, wat doe je dan? We wilden wel kinderen, later over een jaar of 6, 7, maar niet nu al. Toch hebben we besloten om dat maar te doen en ons leven erop aan te passen als het zou gebeuren. In die jaren is het nooit gebeurd.

Anderhalf jaar geleden zei de gynaecoloog dat ze het wel wilde proberen met allerlei behandelingen en om met ovulatie-inductie te beginnen. Ze hadden verwacht dat er geen eiblaasgroei te zien zou zijn. Dat was wel het geval; er waren met een kleine dosis (75EH Menopur) na 10 dagen al twee eiblaasjes gegroeid. Tijd voor de pregnyl, maar ik werd nooit ongesteld terwijl zwangerschapstesten ook negatief bleven. Nog een keer zouden we het proberen, een kuur om ervoor te zorgen dat ik mijn menstruatie zou krijgen, want die kreeg ik al lang niet meer vanzelfsprekend elke maand.

We zouden het nog een keer proberen, maar deze keer zouden ze het ook in de gaten houden met bloedonderzoeken. Alle bloedonderzoeken waren goed, behalve de progesteronwaardes die aangaven dat er geen ovulatie optrad. Bij de keer erna was dat óók het geval.

Toen stelde ze voor om één keer ICSI te proberen, ook zodat ze ook konden kijken wat er mis was met mijn eicellen. Ze begrepen niet hoe er geen eisprong kon plaatsvinden. Die poging hebben wij net achter de rug. Na 6 weken spuiten (300EH) waren er 3 eiblaasjes groot genoeg voor een punctie. Bij de punctie is er één eicel uitgekomen die onrijp was.

Mijn vriend en ik worstelen met groots verdriet en denken dat wij nu uitbehandeld zijn. We krijgen pas volgende maand een evaluatiegesprek.

Ik ben op dit forum op zoek naar soortgelijke verhalen, steun en begrip. Ik voel me namelijk erg alleen en onbegrepen hierin. Mijn moeder weet niet hoe ze hierop moet reageren en negeert het onderwerp. Vrienden begrijpen het ook niet goed en mijn schoonouders vinden dat wij er niet verdrietig over mogen zijn 'omdat kinderen krijgen niet alles is in het leven'. Het is toch een levensfase waar wij in zitten die niet bij onze leeftijd past, dus ik begrijp dat dit voor mensen moeilijk is om hier goed op te reageren. Daarom hoop ik dat hier wel te vinden om me ietsje minder alleen te voelen.

Groetjes,
Eloïsa

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: nieuw

Bericht door irisbloem » 3 maart 2019, 22:22

Hallo Eloisa,

Dit is inderdaad een grote beproeving en ik weet hoe sterk het verlangen naar een kind kan zijn.
Misschien is dit voor jullie nu geen optie maar toch iets om te overwegen indien je toch echt een kindje wil, namelijk eiceldonatie. Het is zeker geen evidente stap maar voor velen de enige hoop op een kind, zo ook bij mij …

Ik wens jullie heel veel sterkte!

Luipeloetjn
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 maart 2019, 8:09

Re: nieuw

Bericht door Luipeloetjn » 4 maart 2019, 11:38

Hey Eloïsa,
De omgeving weet niet hoe te reageren, herkenbaar.
Ze weten uiteindelijk ook niet waar je door moet als ze dit zelf niet meegemaakt hebben.
Ze willen. Ofwel zelf geen kinderen of hebben er al zonder enig probleem...
Ik denk dat ze vooral ook bang zijn iets verkeerd te zeggen...
Hopelijk komt het allemaal goed voor jullie!! Alvast veel sterkte gewenst!
Laatst gewijzigd door Luipeloetjn op 4 maart 2019, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kinderwens en pilstop sinds 2010
Spontaan zw * MK 7weken :cry: curretage nodig
2x IUI=Negatief
UZA: START menopur, suprafact, pregnyl
ICSI1: 10eitjes, 7 bevrucht, 1TP=NEG, 2cryo's over
02/03/'19 TP2 progynova, utro, TP 1cryo :?: , 1cryo over

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: nieuw

Bericht door irisbloem » 4 maart 2019, 19:24

Zolang er genoeg eicellen zijn kan dit nog. Met de AMH waarde van 10 jaar geleden nl 0,66 kon dit nog maar deze waarde zal intussen sterk gedaald zijn en indien te laag zoals bij mij heeft stimulatie niet veel zin.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten