Nieuw... en op van de zenuwen...

Plaats reactie
ExcellentlyEllen
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2019, 11:42

Nieuw... en op van de zenuwen...

Bericht door ExcellentlyEllen » 23 april 2019, 12:11

Hallo allemaal,

Na al heel veel te lezen op dit forum dacht ik, ik smijt mezelf ertussen.
Ik ben (bijna) 31 jaar en ondertussen bijna 7 jaar samen met mijn vriend (bijna 32).
Midden 2016 zijn wij in ons eigen huis getrokken, en toen was het voor ons echt wel van “nu gaan we ervoor”.

Omwille van medicatie die mijn partner neemt tegen angstaanvallen, is het “nu gaan we ervoor” echter veel moeilijker gedaan dan gezegd…

Midden 2018 hebben we dan toch de stap gezet naar het fertiliteitscentrum van Leuven (na psychiaters, psychologen, sexuologen,…)
Daar uiteraard allemaal testen die allemaal goed waren. Voor zover ze kunnen zien geen enkel probleem bij mij, en ook bij mijn vriend zijn er geen biologische problemen die een zwangerschap zouden in de weg kunnen staan.

Na nog een aantal maanden (frustrerende, FRUSTERENDE maanden, waar nog is bloed en nog is dit testje en dat testje moest gebeuren) hebben we zondag (21/4) onze eerste IUI gehad, in de natuurlijke cyclus, wel Pregnyl 5000 gezet avond voor de IUI.
(Hoeveel paasgerelateerde moppen die in gehoord heb die zondag…)

Ik weet dat ik niet al te hard moet hopen, een eerste IUI en al meteen prijs… maar ik kan er niet aan doen, maak mezelf echt gek met dingen googelen en dat soort dingen. Mijn vriend wordt er ook helemaal stapelzot van.

Mijn hoofd zegt me: niet te hard van stapel lopen, je gaat crashen op 6/5 wanneer die vervloekte menstruatie er is – maar mijn hart zegt: niets biologisch mis met ons beiden, regelmatige cyclus, mooie eicel en 20,1 miljoen zaadcellen… er zal er toch wel eentje zijn die de weg gevonden heeft…

Ik moet iets zoeken om deze helse twee weken door te komen, wat erg moeilijk is, met mijn hoogzwangere collega naast mij aan het bureau…
Duimen maar zeker?
Start proces - juni 2018
Eerste IUI - pasen 2019 - zwangerschap
Januari 2020 - gezonde dochter

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Nieuw... en op van de zenuwen...

Bericht door Jido » 24 april 2019, 7:16

Hey ExcellentlyEllen

Ik denk dat iedereen hier jouw gevoel herkend en hoopt dat het nu toch eindelijk eens onze beurt mag zijn.
Het is een feit dat eens je met jouw kinderwens begint, of het nu wel of niet medisch is, je totaal niet weet wat er je te wachten staat. Bij de ene gaat het supervlot, maar bij andere is er veel tijd voor nodig voor het prijs is. :wink:
Hou in gedachten dat er een kans bestaat bij elke poging dat het lukt, maar het is niet omdat alle parameters goed zitten dat het daarom zeker een succes zal zijn...
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het is beter om dit in uw achterhoofd te houden zodat je niet té ontgoocheld bent bij een mislukte poging.
De eerste week na IUI is er in het beste geval een bevruchting en deelt uw bevruchte eicel goed verder om na een kleine week in te nestelen en dan nog lekker verder te groeien. Veel stressen zal dus sowieso niet helpen en het maakt ook dat de tijd tergend traag vooruit gaat...

Probeer leuke dingen te regelen met jouw vriend of vriendinnen in de wachtweken. Of herneem een oude hobby :wink: Alles om je gedachten te kunnen verzetten en er toch wat rustiger mee te kunnen omgaan. Op lange termijn maakt dit het ook wat draaglijker :)

Veel succes!!!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten