Mijn man (33) en ik (35) zijn in januari 2018 begonnen om zwanger proberen te worden, regelmatig ging ik naar de dokter omdat ik zo ongeduldig was. Verschillende keren werd mijn bloed getest en altijd positief. Na een jaar proberen, maar zonder resultaat gingen we terug naar de huisarts en zij verwees ons door naar het UZ in Jette.
In Februari gingen we voor de eerste keer langs bij dokter Auzin. Intussen is zowel mijn bloed als dat van mijn partner al een paar keer getrokken voor onderzoeken. Mijn man heeft nu 2 keer zijn zwemmers gaan afgeven voor onderzoek. Na het eerste onderzoek bleek langs mijn kant alles in orde, maar zijn sperma heeft niet voldoende zaadcellen om zwanger te worden. Volgens de dokter hebben we de wetenschap nodig om ooit zwanger te kunnen worden, een ICSI behandeling zou ons kunnen helpen. Na dit nieuws werd opnieuw bloed getrokken voor genetica testen en nu moeten we nog wachten tot begin juni voor we meer te weten komen. Welk type behandeling, wat werd er gevonden in de genetica onderzoeken, moet ik spuiten, medicatie nemen, hoe verloopt alles, ...?
Momenteel zitten we beiden met veel vragen en het enige wat we kunnen doen is wachten tot onze afspraak begin juni.
Nu wil ik erg graag een vakantie boeken, maar we durven niet. We willen er graag tussenuit en de vakantie boeken, maar we hebben schrik om weer een cyclus te missen mochten we dan op vakantie zijn.
We hebben het gevoel dat we al heel wat tijd verloren hebben sinds ons eerste bezoek aan de dienst in februari. Dat het maar snel begin juni is...
In onze omgeving kennen we niemand die ook een fertiliteitsbehandeling ondergaat of al heeft ondergaan. We zitten met zoveel vragen, maar we hebben het gevoel dat we hier momenteel nog nergens mee terechtkunnen doordat we nog in afwachting zijn van de behandeling...
17/02/21