in afwachting van...ICSI in Jette

Plaats reactie
lizzy83
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 april 2019, 19:50

in afwachting van...ICSI in Jette

Bericht door lizzy83 » 24 april 2019, 20:12

Hey, hallo! Ik ben helemaal nieuw op het forum en zal mezelf snel even voorstellen... :-)
Mijn man (33) en ik (35) zijn in januari 2018 begonnen om zwanger proberen te worden, regelmatig ging ik naar de dokter omdat ik zo ongeduldig was. Verschillende keren werd mijn bloed getest en altijd positief. Na een jaar proberen, maar zonder resultaat gingen we terug naar de huisarts en zij verwees ons door naar het UZ in Jette.

In Februari gingen we voor de eerste keer langs bij dokter Auzin. Intussen is zowel mijn bloed als dat van mijn partner al een paar keer getrokken voor onderzoeken. Mijn man heeft nu 2 keer zijn zwemmers gaan afgeven voor onderzoek. Na het eerste onderzoek bleek langs mijn kant alles in orde, maar zijn sperma heeft niet voldoende zaadcellen om zwanger te worden. Volgens de dokter hebben we de wetenschap nodig om ooit zwanger te kunnen worden, een ICSI behandeling zou ons kunnen helpen. Na dit nieuws werd opnieuw bloed getrokken voor genetica testen en nu moeten we nog wachten tot begin juni voor we meer te weten komen. Welk type behandeling, wat werd er gevonden in de genetica onderzoeken, moet ik spuiten, medicatie nemen, hoe verloopt alles, ...?

Momenteel zitten we beiden met veel vragen en het enige wat we kunnen doen is wachten tot onze afspraak begin juni.
Nu wil ik erg graag een vakantie boeken, maar we durven niet. We willen er graag tussenuit en de vakantie boeken, maar we hebben schrik om weer een cyclus te missen mochten we dan op vakantie zijn.
We hebben het gevoel dat we al heel wat tijd verloren hebben sinds ons eerste bezoek aan de dienst in februari. Dat het maar snel begin juni is...

In onze omgeving kennen we niemand die ook een fertiliteitsbehandeling ondergaat of al heeft ondergaan. We zitten met zoveel vragen, maar we hebben het gevoel dat we hier momenteel nog nergens mee terechtkunnen doordat we nog in afwachting zijn van de behandeling...

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: in afwachting van...ICSI in Jette

Bericht door Jido » 26 april 2019, 11:57

lizzy83 schreef:
24 april 2019, 20:12
Hey, hallo! Ik ben helemaal nieuw op het forum en zal mezelf snel even voorstellen... :-)
Mijn man (33) en ik (35) zijn in januari 2018 begonnen om zwanger proberen te worden, regelmatig ging ik naar de dokter omdat ik zo ongeduldig was. Verschillende keren werd mijn bloed getest en altijd positief. Na een jaar proberen, maar zonder resultaat gingen we terug naar de huisarts en zij verwees ons door naar het UZ in Jette.

In Februari gingen we voor de eerste keer langs bij dokter Auzin. Intussen is zowel mijn bloed als dat van mijn partner al een paar keer getrokken voor onderzoeken. Mijn man heeft nu 2 keer zijn zwemmers gaan afgeven voor onderzoek. Na het eerste onderzoek bleek langs mijn kant alles in orde, maar zijn sperma heeft niet voldoende zaadcellen om zwanger te worden. Volgens de dokter hebben we de wetenschap nodig om ooit zwanger te kunnen worden, een ICSI behandeling zou ons kunnen helpen. Na dit nieuws werd opnieuw bloed getrokken voor genetica testen en nu moeten we nog wachten tot begin juni voor we meer te weten komen. Welk type behandeling, wat werd er gevonden in de genetica onderzoeken, moet ik spuiten, medicatie nemen, hoe verloopt alles, ...?

Momenteel zitten we beiden met veel vragen en het enige wat we kunnen doen is wachten tot onze afspraak begin juni.
Nu wil ik erg graag een vakantie boeken, maar we durven niet. We willen er graag tussenuit en de vakantie boeken, maar we hebben schrik om weer een cyclus te missen mochten we dan op vakantie zijn.
We hebben het gevoel dat we al heel wat tijd verloren hebben sinds ons eerste bezoek aan de dienst in februari. Dat het maar snel begin juni is...

In onze omgeving kennen we niemand die ook een fertiliteitsbehandeling ondergaat of al heeft ondergaan. We zitten met zoveel vragen, maar we hebben het gevoel dat we hier momenteel nog nergens mee terechtkunnen doordat we nog in afwachting zijn van de behandeling...

Dag Lizzy

Geen ervaring met Jette, maar bij ons was het zo toen alles in orde bleek mochten we de volgende cyclus gewoon opstarten. De eerste keer had ik een lang schema voor ICSI d.w.z. eerst 2 à 3 weken aan de pil en dan pas opstarten met de hormonen.

Geen idee wanneer jullie op reis willen, maar persoonlijk zou ik dit niet uitstellen voor een eventuele behandeling. Wat ontspanning kan echt goed doen en de druk er even wat afhalen. Daarna kan je er meestal met volle, nieuwe moed terug tegenaan. Wij gaan al onze derde zomer in met behandelingen en zijn telkens op reis geweest. Als je rekening moet houden met de behandelingen moet je op den duur gewoon nergens meer naartoe anders... :wink:
1 maandje af en toe overslaan, lijkt een verloren maand maar komt er niet echt op aan hé :wink:
Probeer misschien wel wat jouw eigen cyclus in te schatten als je het toch iets of wat wilt regelen dat de periode goed uitkomt. Hou ook rekening met verlof van de gynaecologen, waardoor je er bepaalde periodes sowieso niet terecht kan.

Veel succes met de behandeling! Hopelijk zijn jullie snel bij de gelukkige! :D

Groetjes
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: in afwachting van...ICSI in Jette

Bericht door Eve1987 » 26 april 2019, 12:59

Ik zou het ook niet laten van een reis te boeken en op reis te gaan! Toen wij net gestart waren met ons traject, hadden we onze huwelijksreis geboekt voor enkele maanden later (gestart in maart in Jette dacht ik en in september 2017 op huwelijksreis)! De verse tp na de pick-up werd niks, dus deden we verder voor een cryo (hadden er 2 in de diepvries)! Een hele tijd is het spannend geweest, zou de tp kunne plaatsvinden of niet nog voor we op huwelijksreis gingen.

Uiteindelijk ging het niet lukken, want mijn medicatieschema liep nog enkele dagen verder tijdens onze reis, en we zouden niet terug zijn tegen dat de tp zou moeten zijn! We hebben toen contact opgenomen met Jette of we niet enkele dagen eerder konden een echo/bloedafname doen om te kijken of tp niet vroeger kon! En ja hoor, uiteindelijk hebben we tp gehad de dag dat we vertrokken op huwelijksreis!
De rust van de reis heeft ons toen ook goed gedaan, we zijn er echt niet mee bezig geweest, hebben alles gedaan wat we wilden (surfen, wandelen, zwembad, …). Bij terugkeer bleek ik zwanger en ondertussen is dat wondertje bijna 1 jaar!

Als jullie de resultaten weten van genetica, dan zal je eerst nog terug een consult bij de arts hebben (vermoed dat dit begin juni is) en dan moet je voor je kan starten ook nog een consult hebben met de counselor om je schema en alle contracten en zo te overlopen! Daar kunnen nog wat weken over gaan, want het zal dan ook zomervakantie zijn! Indien mogelijk misschien proberen kort na het gesprek met de arts op reis te gaan?
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

lizzy83
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 april 2019, 19:50

Re: in afwachting van...ICSI in Jette

Bericht door lizzy83 » 16 juni 2019, 21:53

Ooh dank je wel voor de lieve berichten. Doordat ik geen notificatie kreeg, merk ik ze nu pas op.

Intussen hebben we de behandeling gekregen en starten we volgende maand.

De genetica testen waren goed, bloed was goed en de resultaten van het spermastaal waren beter dan de eerste keer.

Volgende maand starten we dus met de behandeling, ik bind het erg spannend allemaal! De dokter zei wel dat er een erg grote kans op overstimulatie is... hopelijk valt dat al bij al toch mee. Zeer benieuwd van het effect van de hormonen, heb wel een beetje schrik.

Maar goed, we hebben nog een maand en ik zie het momenteel erg positief. We zien wel hoe het loopt 😊

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: in afwachting van...ICSI in Jette

Bericht door ZonderZorgen » 19 juni 2019, 13:34

Dag Lizzy

Veel succes met de behandeling.
Hier zitten we in het zelfde straatje, alleen weten wij nog niet wanneer we kunnen starten.

Groetjes
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten