Nieuw lid :) Hallo

Plaats reactie
Evita13
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2019, 11:25

Nieuw lid :) Hallo

Bericht door Evita13 » 21 mei 2019, 11:36

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus stel me graag even voor :-)

Mijn man en ik zijn in april 2018 beginnen oefenen voor een kindje. Ik was al in mei 2016 gestopt met de Nuvaring. Wij vrijden sindsdien altijd met condoom. "Ontpillen" (of "ontnuvaringen" in mijn geval :p ) is voor mij dus niet meer aan de orde geweest.

Normaal gezien wilden we in mei 2016 (we zijn dan getrouwd) aan kindjes beginnen, maar door problemen met onze woning hebben we dat 2j uitgesteld. Ondertussen word ik volgende maand 33 jaar.

Nu heb ik sinds mijn puberteit tot mijn 24ste nooit erg regelmatig mijn maandstonden gehad. Ik had ze maar 2 a 3 keer per jaar. Sinds mijn 24 gebruikte ik een Nuvaring en kreeg ik wel elke maand mooi mijn maandstonden. Na gestopt te zijn met de Nuvaring dacht ik wel regelmatig mijn maandstonden te hebben.
Door te beginnen aan een kindje stelde ik vast dat ik wel meer mijn maandstonden had, maar dat ze totaal niet regelmatig waren en er redelijk lange cyclussen bij waren. Soms 36 dagen, maar soms ook 48 dagen.

In februari 2019 hebben ze me onderzocht, alsook mijn man. Mijn man had "supersperma". Niks mis mee. Bij mij zat ook alles goed hormonaal gezien. Mijn eileiders waren ook "open". Ik bleek wat verminderde waarden te hebben in mijn nieren. Da's verder onderzocht en bleek ook oké. Wel bleek ik veel follikels te hebben en waren ze op moment van meting aan de te kleine kant (wanneer ze dus eigenlijk al wat groter hadden moeten zijn). Hoe dat komt? Daar heb ik het raden naar.

Sinds deze ronde ben ik begonnen met Clomid 50mg en op dag 13 van mijn cyclus hebben ze Pregnyl 5000 gezet. Dat is nu 8 dagen geleden. Ik zit dus nu op het wachtbankje. Heb hier wel nog een vraagje over, maar zal dat in het desbetreffende topic doen ;-)

DeboraZonderH
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 april 2019, 18:00

Re: Nieuw lid :) Hallo

Bericht door DeboraZonderH » 4 juni 2019, 11:53

Dag Evita

Hoe is het ondertussen afgelopen?

Vielen de bijwerkingen van de Clomid en Pregnyl trouwens mee? Ben sinds gisteren zelf gestart met Clomid, en ben zo bang geworden voor al die bijwerkingen.
juni 2018: Pil stop
april 2019: PCOS
Juni 2019: Eerste ronde Clomid + Pregnyl - Negatief
Juli 2019: Tweede ronde Clomid + Pregnyl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten