Nieuw hier

Plaats reactie
ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Nieuw hier

Bericht door ZonderZorgen » 9 juni 2019, 18:02

Dag iedereen
Ik lees al even mee. Vandaag dan toch maar de stap gezet en een account aangemaakt.
Even mijn/onze situatie schetsen. Dit jaar zijn we 5 jaar getrouwd, drie jaar geleden na de verbouwingen van ons huisje. Besloten we om verder te gaan met de uitbouw van ons gezinnetje.
Nu ik vorig jaar augustus nog niet zwanger was en een oproep kreeg voor een uitstrijkje. Toch maar een afspraak gemaakt bij een gynecoloog.
We zijn 23 oktober 2018, uitstrijkje wordt genomen. Bloed wordt geprikt, echo genomen. Op deze echo zien ze een vleesboompje maar iniemienie en mijn man moet een sperma staal binnen brengen.
Volgende stap is bloed laten prikken in het begin van de volgende cyclus. Er staat dan een nieuwe afspraak gepland op 3 december.
Daar krijgen we de boodschap dat het sperma staal nog niet volledig geanalyseerd is. En dat ik mooi in mijn cyclus zit.
18 december nieuwe echo want dan zou ik moeten ovuleren.
Bij deze afspraak krijg ik het nieuws dat mijn man een nieuw sperma staal moet binnen brengen. Want het eerste was niet goed! Bij mij op de echo was geen ovulatie te zien of ze was al gepasseerd. Maar voor de zekerheid de week nadien bloed laten trekken.
8 januari viel voor ons het verdikt! Spermakwaliteit en kwantiteit zijn te slecht. Ook heb ik veen eisprong gehad. Zo worden we onmiddellijk door verwezen naar een fertiliteitskliniek.
Om praktische redenen hebben we gekozen voor het UZgent.
Hier konden we terecht op 13 februari. Vooraf een hele vragenlijst ingevuld dat was al zweten.
Op de echo zien ze ook het vleesboompje en ze zien natuurlijk niet of het ook in mijn baarmoeder zit. Op 20 februari heb ik reeds een onderzoek om te zien of mijn eileiders open zijn. Verdikt de ene is 100% open de ander niet. Of beter gezegd dit kunnen ze niet met 100% zeggen.
22 februari is mijn man aan de beurt. Opnieuw een sperma staal binnen brengen en 's middags bij de arts. Dit was echt slecht nieuws, te weinig in aantal, niet bewegelijk genoeg,....
28 maart tweede onderzoen naar de vleesboom die ze niet gevonden hebben dus ( ja hij is iniminie en zit e ht in mijn baarmoederwand). Maar wat verscheen er op het scherm een poliep.
8 april uitslag: krijgen we alle papieren mee voor icsi want ifv zal ook niet gaan en het poliepje moet er uit.
Deze ingreep heeft reeds plaats gehad op 8 mei en 20 juni mogen we op contole.
Hopelijk kunnen we daarna starten. Maar ik zit nog met zoveel vragen, zoveel gevoels,....
Alvast bedankt aan iedereen die dit heeft gelezen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten