één van de zovelen

Plaats reactie
St3phanie
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 juli 2019, 8:27

één van de zovelen

Bericht door St3phanie » 9 juli 2019, 9:32

Hallo iedereen

Ik ben Stephanie, 28 jaar oud, onthaalouder en net zoals iedereen hier heb ik een kinderwens..

Februari 2018 zaten mijn vriend en ik in de wagen te praten over kinderen krijgen en op dat moment beslisten we samen om de pil in de vuilbak te gooien.
Volle moed zijn we eraan begonnen. ;-)
Maar helaas merkte ik al snel op dat mijn maandstonden heel wisselvallig waren, de ene keer kon ik de badkamer bijna 5 dagen niet uit komen, de andere keer duurde het 2 dagen met weinig verlies. Maar wat me het meeste opviel was dat er maanden waren dat er geen maandstonden kwamen.
Even raad gevraagd bij de huisarts in november omdat ik rond die periode ook meer en meer bekkenpijn kreeg (maak ik wel eens een ander topic over), die zei me om niet te panikeren want dit gebeurd wel vaker na het stoppen met de pil.
Daar was ik echter niet van opgelucht en maakte een afspraak met een gynaecologe in december, ik kwam uit bij een vervangster aangezien die van mij net in bevallingsverlof was. Na een eerste onderzoek wist zij mij te vertellen dat ik zeer grote eierstokken had met zeer veel kleine celletjes in. PCOS werd het genoemd, ik kreeg een duidelijke uitleg en snapte meteen wat het probleem ongeveer inhoud. Bloedresultaten toonden aan dat er teveel testosteron in mijn lichaam zat, maar buiten iets meer haargroei heb ik weinig tot geen andere symptomen die bij PCOS vaak voorkomen.
Ik ging naar huis om het even te laten bezinken om kort daarna opnieuw een afspraak te maken, weliswaar met een andere gynaecoloog want ook de vervangster moest bevallen..
Ik kwam terecht bij een oudere man, die alles zeer vluchtig deed en me vertelde hoe belangrijk hygiëne was terwijl hij met zijn vingers in zijn oren zat te prutsen. Toen hij vroeg om even een echotje te nemen heb ik vriendelijke 'nee' gezegd.
Hij gaf me wel voorschriftjes mee voor Clomid en Utrogestan om mijn maandstonden op te wekken.
Omdat ik niet echt een vertrouwd gevoel had bij hem mailde ik al eens naar de gynaecologe waar ik eigenlijk bij terecht wou komen. Kort erna kon ik op afspraak, deze dame was zo vriendelijke, zo begrijpend en toch kordaat! Perfect!
Zij zei me ook wel dat ik zeer grote eierstokken heb en er veel kans was dat het lang kon duren. Ook waren mijn waarden van mijn schildklier niet zo goed dus daar neem ik ook pilletjes voor, dit is onder controle.
1x Utrogestan genomen om maandstonden op te wekken en dan eens 50mg Clomid nemen en dan opnieuw een afspraak voor een echo. De eerste keer was het niets, volgende cyclus 100mg Clomid.
En ja hoor, 1 eicelletje mooi gegroeid en dan mocht ik Pregnyl spuiten.
Ondertussen zijn we aan cyclus 5 begonnen.
Telkens groeit er 1 eicelletje, maar tot nu toe nog geen succes ermee en iedere maand neemt de hoop een beetje af.
Bij mijn vriend is er ook controle geweest en dat was in orde.

Dit is momenteel hoe ver wij zitten, nog helemaal in het begin als je sommige verhalen leest of hoort..
Ik hoop hier op het forum misschien antwoorden op vragen van me te vinden en steun te krijgen en te geven.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: één van de zovelen

Bericht door Jido » 9 juli 2019, 13:21

Dag St3phanie

'welkom' hier op het forum. Hopelijk kan je er wat steun en kracht uithalen om verhalen van de anderen hier te lezen.
Ik wens jullie veel goede moed in jullie weg en hopelijk mogen jullie snel de gelukkigen zijn met een positieve test!

Groetjes
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten