Onderweg naar eiceldonatie

Plaats reactie
Joepie
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 juli 2019, 20:03

Onderweg naar eiceldonatie

Bericht door Joepie » 11 juli 2019, 20:23

Hoi allen,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen.

Mijn man (36) en ik (31) hebben al een heel traject achter de rug.
6x IUI, 1x IVF (geen bevruchting), 1x ICSI (geen bevruchting).
Ik blijk onvruchtbaar.

Uiteindelijk hebben we gekozen om het traject van eiceldonatie in te gaan.
We hebben inmiddels een donor gevonden :D . En hebben ons aangemeld in het ziekenhuis (in Nederland).

Graag kom ik in contact met anderen die ook eiceldonatie gedaan hebben of in het traject zitten. :)
- 6x IUI: geen zwangerschap
- 1x IVF: 6 eicellen, geen bevruchting
- 1x ICSI: 13 eicellen, geen enkele rijp
- ECD: start eind 2019, 8x bevruchting, 1x verse tp, 5x cryo
- verse tp: negatief
- 2e tp: negatief
- 3e tp: :?:

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Onderweg naar eiceldonatie

Bericht door mich75 » 11 juli 2019, 22:34

Vandaag 5 jaar geleden zette ik mijn eerste spuitje van ons ICSI-traject. Ik ging die uitzondering zijn, diegene waarbij het van de eerste keer lukte.

Maar ik stond al snel met beide voetjes terug op de grond, geen bevruchting. Nadien bespreking met de arts en daar kwam uit dat enkel ecd ons zou kunnen helpen, vooral door mijn leeftijd (38).

Wij waren hier niet klaar voor en bleven verder doen nog 2 pogingen in hetzelfde ziekenhuis, 1x geen eitjes en de andere keer weer geen enkele bevruchting.

Ecd kon daar via een eicelbank, maar deze was nog niet operationeel en dan kwam er nog een wachtlijst aan te pas, ik moest rekenen op minstens 3 jaar en je mocht max 40 zijn, dus dat kwam niet goed.

Dan overgestapt naar een ander centrum, 10 eitjes waarvan 6 rijp, het beste resultaat ook, super blij, maar toen...weer geen enkele bevruchting.
Maar daar hadden ze een sterk vermoeden dat het probleem niet bij mij lag, maar bij mijn man. Uiteindelijk beslist om met donorzaad te werken.
Eerste icsi poging, alles bevrucht, 4 embryo's, maar geen zwangerschap. Volgende poging, hetzelfde, maar dan 3 embryo's, 2 teruggeplaatst en daar is onze dochter van gekomen.

Dan voor een brusje gestart, eerst laatste cryo, dan nog een poging met 4 embryo's, maar enkel een biochemische zwangerschap.

Toen waren onze terugbetalingen op en na na een bezoek bij de dr gevraagd wat de mogelijkheden waren en hij raadde ecd aan.

We hebben dit dan gedaan, in ons geval dubbele donatie dus. De eerste tp was raak en een maand geleden bevallen van een jongen en een meisje en nog 9 cryo's in de vriezer.

Het had misschien nog kunnen lukken met eigen materiaal, maar elke maand wordt de kans kleiner en kleiner, dus superblij dat we de keuze van ecd gemaakt hebben.

Hopelijk kan je snel starten en met een positief resultaat.

Joepie
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 juli 2019, 20:03

Re: Onderweg naar eiceldonatie

Bericht door Joepie » 12 juli 2019, 10:13

Hoi mich75,

Zo wat heb je al een weg afgelegd zeg! En wat een mooie uitkomst heeft het gehad, 3 kinderen! Gefeliciteerd nog met jouw tweeling.
Is jullie eerste dochter van jouw eigen eicel en donorzaad?
En nog 9 cryo's over, das een hoop. Weet je al wat jullie daar mee willen doen?
- 6x IUI: geen zwangerschap
- 1x IVF: 6 eicellen, geen bevruchting
- 1x ICSI: 13 eicellen, geen enkele rijp
- ECD: start eind 2019, 8x bevruchting, 1x verse tp, 5x cryo
- verse tp: negatief
- 2e tp: negatief
- 3e tp: :?:

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Onderweg naar eiceldonatie

Bericht door mich75 » 12 juli 2019, 10:34

Hey Joepie,

Dank u

Klopt onze dochter is van eigen eicel en donorzaad. Een beetje geluk gehad, al geloof ik niet echt in geluk en pech op het gebied van fertiliteit.
Ik had toen 20 % kans en mijn dr was er vrij zeker van dat ik zwanger kon geraken, maar hij schrok er zelf van toen ik effectief zwanger was, hij had het blijkbaar niet zo snel verwacht (3de tp van 2 embryo's).

Wij wilden initieel 3 kinderen, maar door zo lang in de mmm te zitten hadden we gezegd dat 2 ook wel ok zou zijn.
Nu hebben we er 3, dus in principe is onze wens vervuld, maar we hebben natuurlijk nog die 9 cryo's.

Gezien mijn leeftijd heb ik nog 3 jaar om ze te laten terugplaatsen, maar voor mijn man is 3 kids genoeg.

Na 5 jaar worden de cryo's of vernietigd, of aan de wetenschap geschonken, of afgestaan voor embryodonatie. Wij hebben gekozen voor de wetenschap.

Ik weet niet of we nog kunnen kiezen voor embryodonatie, bij mijn eigen eicellen kon dit niet door de leeftijd. Nu vermoed ik van wel, maar ik heb nog 4 jaar om te beslissen.
Mijn man heeft er geen probleem mee, maar ik vind het toch een beetje een rare gedachte dat er dan misschien volle brusjes van onze tweeling zouden rondlopen.

Tijd brengt raad.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten