Nieuw hier

Plaats reactie
RomyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 juli 2019, 11:52

Nieuw hier

Bericht door RomyB » 15 augustus 2019, 22:15

Hey iedereen,

Wij zijn Romy (23) en Kevin (28) na meer dan 2 jaar en een
5 maand proberen om zwanger te raken is het moment eindelijk daar dat we met onze ivf (icsi)behandelingen gaan starten.

We hebben een lange weg afgelegd en het is een zoektocht geweest met verschillende gynaecologen en artsen om hier te geraken.
Ik heb in mei dit jaar een laparoscopie ondergaan omdat de kans dat ik endometriose had reëel was (Dit is gelukkig niet het geval!!). Ze hebben wel een goedaardige cyste op mijn eileider verwijderd van meer dan 3 cm en heb geen / niet zo zeer veel last meer ondervonden ondertussen.

Na verschillende tests is onze fertiliteitsarts afgekomen met het verdikt dat de kans op natuurlijke zwangerschap maar 2%/100 bedroeg omwille dat mijn vriend zeer slechte zwemmertjes heeft (zowel kwaliteit als vorm als aantal). En hebben we dus besloten om een icsi behandeling te starten.

Wij starten normaal gezien eind volgende maand met de behandelingen in het life expert center in het Heilig Hart ziekenhuis in Leuven.

Zijn er nog mensen die daar de behandeling hebben laten uitvoeren en hoe is jullie ervaring geweest?

Wij zijn enthousiast en hopen op een goed verloop van de behandeling(en)!

Groetjes

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: Nieuw hier

Bericht door MenSte » 16 augustus 2019, 9:36

Na een hele tijd "aanmodderen" in een lokaal ziekenhuis zijn wij uiteindelijk overgestapt naar Leuven Life en wij hebben geen seconde spijt gehad van deze beslissing.
Alles verloopt er zeer professioneel en iedereen (artsen, laboranten, verpleegkundigen,...) is zeer vriendelijk. Ondanks het grote aantal patiënten voel je je er nooit een nummer, maar krijgt iedereen een behandeling op maat.
Naar mijn mening zit je daar dus zeer goed! Succes!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

RomyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 juli 2019, 11:52

Re: Nieuw hier

Bericht door RomyB » 16 augustus 2019, 14:10

Ja dat hadden wij dus ook in het Imelda ziekenhuis in Bonheiden... dan de stap om naar dokter Segaert te gaan toch gezet en zo in Leuven uitgekomen... goed om te horen! Ja zijn er nu 1 x geweest en ze waren inderdaad supervriendelijk! Dankjewel jullie ook nog veel succes!

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: Nieuw hier

Bericht door MenSte » 16 augustus 2019, 18:17

Wij hebben exact dezelfde overstap gedaan en zijn dus ook bij dr. Segaert terecht gekomen. Daar ben je in goede handen!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten