Obesitas

Plaats reactie
Mammi
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 juli 2019, 9:54

Obesitas

Bericht door Mammi » 15 augustus 2019, 22:33

Door overgewicht heb ik geen tot zeer onregelmatige cyclus. Mijn man en ik zijn reeds 4,5jaar aan het hopen op een zwangerschap. .sinds 8maanden in behandeling (gesprekken en onderzoeken) in fertiliteitscentrum.
Eerste wat je te horen krijgt, je gewicht moet zakken.. -14kg voor we verder kunnen.
Hierdoor zou men normale cyclus weer hervatten en is kans op natuurlijke zwangerschap groot.
Na verlies van 7kg is inderdaad mijn cyclus hervat voor de eerste keer deze week.
Hoe kan ik nu best te weten komen hoe lang mijn cyclus zal zijn en wanneer er juist een ovulatie zal plaatsvinden?
Via internet kom ik er maar niet uit. Iemand ervaring met deze situatie?
Of met ovulatietesten en zo toch zwanger raken?
Greetz mammi

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Obesitas

Bericht door Emma89 » 17 augustus 2019, 12:54

Hoi Mammi,

Ik vond dat ook erg moeilijk inschatten altijd en die ovulatietesten vond ik zeer onduidelijk. Bij mij is de gynaecologe me uiteindelijk beginnen opvolgen. Een follikelmeting na 14 dagen, eventueel nog eens terugkeren en dan werd een dag bepaald dat ik bloed moest laten prikken en op basis daarvan werd mijn eisprong voorspeld.

Als je 2 a 3 keer klust per week kan je er moeilijk naast zitten, dat was mijn redenering het eerste jaar :)
Maar het is mij ook nog altijd niet gelukt, al zal het zeker niet aan de timing liggen.

Succes!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten