Endometriose en crohn

Plaats reactie
Juliette22
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 augustus 2019, 10:37

Endometriose en crohn

Bericht door Juliette22 » 26 augustus 2019, 11:31

Hallo,
Vorig jaar kreeg ik ineens heel felle buikpijn, buikkrampen, diarree, misselijk, duizelig, etc. Ik had zo felle buikpijn dat ik niet meer kon staan of zitten. Ook nam ik tradonal in om de pijn draagbaar te maken. Ik had al 10 jaar last van buikpijn, maar ik kon wel deeltijds gaan werken, nu kon k zelfs de zetel niet meer uit! In het uz leuven hadden ze gevonden dat ik crohn heb. Toch vonden ze het raar dat ik zoveel pijn had in mijn bekken, dus dachten ze dat ik crohn heb en spastische darmen. Voor deze 2 aandoeningen kreeg ik medicatie. Het was een lange zoektocht, maar uiteindelijk hadden ze de juiste medicatie gevonden en ging het steeds een beetje beter. De pijn was nog niet weg (wel al wat beter, maar nam nog steeds tradonal) en toen begon k me terug steeds slechter te voelen. Ik werd heel erg duizelig en de pijn werd terug erger. In Leuven konden ze er niet aan uit want de crohn was onder controle. Toen ben ik bij de gynaecoloog terechtgekomen en die besloot om een kijkoperatie te doen, om te kijken of ik eventueel endometriose had. Ik had al langer dan dat jaar buikklachten en nog nooit hadden ze in mijn buik gekeken. En ja hoor, endometriose werd verwijderd aan de dikke darm en aan de blaas. In eerste instantie was ik blij dat hij iets had gevonden en dat ik toch nog steeds kinderen kon krijgen. Maar het verloop van herstel verloopt niet helemaal zoals gehoopt. De pijn in mijn bekken is minder waardoor ik veel minder pijnstillers nodig heb, maar ik heb precies een opstoot van de crohn want mijn darmen liggen helemaal overhoop. Ik voel me rotslecht en eten gaat heel moeilijk waardoor ik nog steeds in de zetel lig. Gelukkig is de pijn al wat minder. Ik deel mijn verhaal hier omdat geen enkele dokter me precies kan helpen met de combinatie crohn-endometriose en dat is heel vervelend als je je rotslecht voelt. Is er nog iemand die hier ervaringen mee heeft?

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Endometriose en crohn

Bericht door Cleopatra » 31 augustus 2019, 12:15

Hoi, zelf geen ervaring maar een goede vriendin van mij heeft crohn en zij is door haar medicatie vervroegd in de menopauze terechtgekomen, verschrikkelijk ze is nog maar 31 jaar en heeft een kinderwens :cry: Verl succes !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten