Nieuw hier PGD

Plaats reactie
AnnaT
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 september 2019, 11:35

Nieuw hier PGD

Bericht door AnnaT » 22 september 2019, 17:45

Hallo allemaal,

Ik heb hier al vaak op het forum zitten lezen maar eindelijk toch lid geworden en dat best wel laat in het traject.
We zijn een jong koppel dat sinds deze zomer is begonnen met PGD, de inspuitingen en pick up zijn in de grote vakantie gebeurt wanneer ik lekker thuis kon rusten en me niet moest stresseren voor iets. Ik kreeg wel een dikke buik, misselijkheid en gevoelige grotere borsten tijdens de inspuitingen (Dat beloofd voor de zwangerschap zeker ?)

We hadden 21 follikels en de pick-up was zeer pijnlijke ervaring voor me, al een geluk was ik er na 2 dagen volledig bovenop en heb ik een fantastische man die me verwend heeft in deze dagen. Na de screening zijn er uiteindelijk 2 goede embryos uit gekomen en 19e is de terugplaatsing gebeurt.

Sinds de terugplaatsing voel ik precies dat er iets veranderd is in me, ik heb een gevoel dat er iets inzit (het doet geen pijn maar ik voel een aanwezigheid) Op mijn job als peuterjuf ben ik nu ontzettend voorzichtig en ik wil graag zo snel mogelijk testen of ik zwanger ben of niet omdat ik dan moet stoppen met werken. Maar wanneer zou ik dit best doen ? En kan ik al onmiddelijk naar een huisarts gaan voor een bloedafname als mn test positief is of moet ik perse wachten op de deadline van het ziekenhuis?

AnnaT
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 september 2019, 11:35

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door AnnaT » 26 september 2019, 8:32

Ondertussen vandaar 3 testen gedaan, allemaal waren ze positief.
Straks naar de huisarts voor een bloedafname <3

Plusjbaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 september 2019, 14:54

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door Plusjbaal » 26 september 2019, 17:03

Hej PGD,

Je hebt een pijnlijke pick-up gehad? Oei, dat beloofd, want sinds 22/9 ben ik gestart met de inspuitingen en heb nu al last aan mijn buik. 🤭
Had jij ook zo na elke inspuiting een pijnlijk gevoel en nadien last van een blauwe plek als je uw buik aanraakte?

Maar he, een positieve testen wil toch iets goeds bij je zeggen! Als de dokter het kan bevestigen ben je zwanger 😃
Hoeveel dagen na de terugplaatsing heb je getest?
Hou me zeker op de hoogte wat de dokter zegt. Ik hoop voor je op positief nieuws 😊

AnnaT
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 september 2019, 11:35

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door AnnaT » 27 september 2019, 10:00

Hey,

Ik had geen blauwe plekken maar de inspuitingen deden pas naar het einde toe pijn.
Ik heb stipt 1 week gewacht maar ik had al zoveel symptomen en was er al zo zeker van en gezien mijn beroep wou ik het zo snel mogelijk ook weten. Straks krijg ik telefoon van Jette en dan weet ik meer.

AnnaT
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 september 2019, 11:35

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door AnnaT » 5 oktober 2019, 19:49

Ondertussen is het hormoon heel flink gestegen en heb ik 19e mijn eerste echo

Tiffani
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 september 2019, 8:11

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door Tiffani » 8 oktober 2019, 21:47

Hey hey,

Wij vandaag voor het eerst op afspraak geweest voor PGD volgende week onze eerste afspraak op fertiliteit! :D Best spannend allemaal! Succes!


Groetjes,

Tiffani x

AnnaT
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 september 2019, 11:35

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door AnnaT » 11 oktober 2019, 10:54

succes :) stel al je vragen aan de artsen en het team ook als ze stom lijken ze zijn er echt voor jou

AnnaT
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 september 2019, 11:35

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door AnnaT » 20 november 2019, 11:21

Ondertussen 11 weken zwanger dankjewel allemaal voor de berichtjes

Roos89
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 december 2019, 21:20

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door Roos89 » 6 december 2019, 21:38

Hallo Allemaal

Ik zou willen starten met PGD. Volgende week de eerste psychologische gesprekken.
Ik zou in behandeling gaan bij het UZA omdat de gynaecoloog er mee verbonden is.
Graag zou ik zoveel mogelijk informatie hebben.
Over de gesprekken , de inspuitingen, hoe veel foliekes zijn er gemiddeld, wachttijden
Enz.....

Alvast bedankt
Roos

AnnaT
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 september 2019, 11:35

Re: Nieuw hier PGD

Bericht door AnnaT » 6 januari 2020, 19:05

Hey Roos,

Ik ben zelf ook van Antwerpen maar zou wel VUB aanraden het is een afstand maar hij is het echt waard !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten