BAM Mama worden

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

BAM Mama worden

Bericht door zoemers » 27 september 2019, 9:55

Hoi allemaal,

Ik ben 32 jaar en aan het traject begonnen om BAM Mama te worden.
Op aanraden van mijn huisarts ga ik naar het UZ in Jette.

Als alleenstaande moet je eerst goedgekeurd worden door een psycholoog.
Ik heb de psychologische vragenlijst op 21 januari dit jaar opgestuurd.
In mei dit jaar kreeg ik groen licht voor een afspraak met de psycholoog zelf!
Op 18 juli heb ik de afspraak gehad.
Door mijn verleden met anti-depressiva (ik heb een aangeboren serotonine probleem, en daardoor veel kans op angstaanvallen) kon de psycholoog niet alleen de beslissing nemen.
Dus moest ik wachten totdat ze in team mijn case konden bespreken. Eerstvolgende teammeeting was gepland op 17 september.
Op 18 september kreeg ik telefoontje van de psycholoog dat ik goedgekeurd was!!! :D

Ik heb dan meteen een afspraak gemaakt met de gynaecoloog.
Mijn afspraak is op 25 oktober!

Over het vervolg van de behandeling vind ik eigenlijk niet echt veel gestructureerde info...
Dus als iemand me kan helpen, graag! :)

Ik vermoed na de afspraak met de gynaecoloog dat er een afspraak komt met een counselor, om alles in detial te bespreken.
En dan denk ik zeker 8 maanden wachttijd ofzo voor donormateriaal (ik wil graag open profiel donatie, dus uit Denemarken).

Groetjes!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart πŸ’™
BAM

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: BAM Mama worden

Bericht door Mitte » 29 september 2019, 9:04

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: BAM Mama worden

Bericht door zoemers » 30 september 2019, 9:27

Wauw Mitte,
Als ik inderdaad naar je data kijk is het bij jou heel erg snel gegaan!
Hopelijk snel voor jou goed nieuws!!

Hoe loopt dat in een privΓ©praktijk?
Hebben ze daar zelf eigen donoren?
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart πŸ’™
BAM

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: BAM Mama worden

Bericht door Jido » 30 september 2019, 12:08

Ik denk dat Mitte een gynaecoloog (met eigen praktijk) die ook verbonden is aan de fertiliteitskliniek bedoeld.
Sommige gynaecologen zijn zelfs niet echt verbonden met zo'n kliniek, maar werken wel samen. Ik denk dan aan gynaecologen uit Roeselare die samenwerken met Gent. Follikelmetingen e.d. gebeuren dan in hun eigen praktijk, bloedafnames meestal in regionaal ziekenhuis.

Wij werken ook met een Deense donor en gingen vroeger ook via zo'n arts, omdat zijn uren beter zaten om te combineren met het werk. Nu overgeschakeld naar arts in hetzelfde team, maar volledig gebonden aan het ziekenhuis. Nadeel hierbij is de ziekenhuisuren. Het is niet meer mogelijk om nu een follikelmeting te doen na het werk, dit gebeurt telkens 's morgen tussen 9u en 10u.

Bij ons ging het ook redelijk snel: goedgekeurd door psycholoog en maand erna kon het donorstaal al besteld worden. Ongeveer een maandje later kon er al opgestart worden. We hadden de keuze niet en moesten anonieme donor nemen, of dit wordt toch zo aan ons verkondigd. Heel jammer vond ik dat, maar we hadden geen keuze. Leuk dat deze optie er nu toch wel al is! :D
Is het door de niet-anonieme donor dat je zoveel langer moet wachten dan?

Veel succes alvast!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: BAM Mama worden

Bericht door zoemers » 30 september 2019, 16:52

Ja, niet anonieme donor kan in UZ Jette alleen vanuit Denemarken.
Ik heb dit nog niet van het centrum zelf gehoord, maar gelezen in de vele verhalen van andere BAM-mama's.
Mijn idee nu is precies : Belgisch : 2 maanden wachttijd (?) - Denemarken : 8 maanden wachttijd (?).
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart πŸ’™
BAM

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: BAM Mama worden

Bericht door Mitte » 30 september 2019, 21:42

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: BAM Mama worden

Bericht door Sara1987 » 30 oktober 2019, 14:37

Hoi,

Ik ben net gestart in Gent, AZ Jan Palfijn.

Volgens de informatie daar is een medisch begeleide voortplanting met niet-anoniem donorsperma nog niet toegelaten in BelgiΓ«, want is de wetgeving nog niet gewijzigd. Laat het me direct weten wanneer het in Jette wel kan, grote kans dat ik dan overstap!

Ik ben op 23/9/19 voor de intake gegaan. Op 15/10 had ik de intake bij de psycholoog. Diezelfde avond heb ik groen licht gekregen. 16/10 bespreking bij de gynaecoloog en in mijn cyclus van oktober eerste follikelmeting. Helaas mijn ovulatie vroeger gehad dan verwacht, waardoor deze cyclus een gemiste kans was. In november ben ik niet in het land op het ogenblik van de te verwachten ovulatie, dus eind december heb ik in principe mijn volgende poging.

Ik ga voor de voorbereidende onderzoeken gewoon langs mijn eigen gynaecoloog. Inseminatie zelf is natuurlijk wel in Jan Palfijn.

Ik heb 3 jaar geleden 5 pogingen ondernomen met niet-anoniem donorsperma, via zelf inseminatie. Ik moest gewoon er op letten dat ik een paar dagen eerder het donormateriaal bestelde, zodanig dat ik niet moest bijbetalen. Het donorsperma is ook wel even onderweg. Niet-anoniem donorsperma heeft echter een serieus prijskaartje, waardoor het helaas op lange termijn niet haalbaar is/was om hier mee verder te gaan.

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: BAM Mama worden

Bericht door zoemers » 9 november 2019, 17:28

Hoi Sara,

De informatie die ik kreeg in Jette was :

- Belgische anonieme donor, 200€ per rietje, 2 jaar wachttijd
- Deense anonieme donor, 400€ per rietje, 1 maand wachttijd
- Deense niet anonieme donor, 600€ per rietje - verplicht wel meteen 3 rietjes te kopen plus kosten om te bewaren, dus factuur meteen 2100€, 1 maand wachttijd.

Ik wil een niet anonieme donor.
Ik heb nu allerlei onderzoeken gehad, 29/11 opnieuw afspraak om resultaten te bespreken!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart πŸ’™
BAM

KellyP
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 februari 2020, 19:47

Re: BAM Mama worden

Bericht door KellyP » 8 februari 2020, 20:04

Hallo il ben Kelly en ben bijna 35. Ik heb reeds een zoon van 5 jaar en 2 maanden en ben ook al 5 jaar alleen Met mijn zoontje. Ik wil al heel lang een 2e en wou het traject opstarten omdat ik toch heel graag dat 2e kindje wil. En ik heb het toch al alleen moeten doen met de eerste. Maar als ik wachttijden zie staan van 2 jaar schrikt mij dat ook wel af ... wat zorgt ervoor dat de wachttijden soms zo lang worden? Hoeveel kost een inseminatie ongeveer ?
Alvast bedankt

Elba
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 mei 2020, 13:00

Re: BAM Mama worden

Bericht door Elba » 9 mei 2020, 13:06

Sara,
Ik wil ook een traject opstarten in Gent.
Ik ging naar st Lucas maar daar moest ik eerst een gesprek met een psycholoog, gynaecoloog en een hele batterij psychologische tests doorstaan.
Die resultaten werden op een advies commissie besproken en dan krijg je per aangetekende brief het resultaat!!!
Ik kreeg gisteren het negatieve advies. Ze willen het traject niet starten. Tvoelt ook allemaal heel onpersoonlijk aan.
Ik zou graag verder horen over jouw ervaringen.

Gr Elke

Alyssa1
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2020, 18:19

Re: BAM Mama worden

Bericht door Alyssa1 » 10 mei 2020, 18:27

Hallo allemaal,

Ik ben Alyssa uit Beselare,
25 jaar oud en had graag het traject gestart om BAM moeder te worden.
Ik wil al jaren zo graag mama worden... . Ik heb een erfelijke spierziekte (hiervoor moetend e niet besmette eicellen uitgefilterd worden) wat mij erg onzeker maakt over een mogelijke goedkeuring hiervoor. Ik ben nog steeds goed maar ik vrees dat de artsen mij zullen weigeren hierom of omdat ik nog te jong ben want ik hoorde dat ze soms niet willen starten hiermee voor je dertigste πŸ˜”. Ik wil graag mijn kinderen zo jong mogelijk en ik verlang hier al zo lang naar dus liefst start dit alles niet over 10 jaar πŸ˜‰.
Ik woon nog thuis want de huidige huurprijzen alleen.... . Ik heb een fantastische mama die mij zeker met alles zou bijstaan en steunen/ondersteunen waar nodig.

Kunnen jullie mij wat wegwijs maken in dit gehele proces aub.
Iemand tips waar je hiervoor best langs gaat?

Alvast bedankt,
Groetjes Alyssa

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: BAM Mama worden

Bericht door Babske84 » 18 mei 2020, 17:38

Hoihoi,

Ik ben 35 jaar en super klaar voor een kindje...alleen klopt er niemand aan de deur dus ga ik er alleen voor 😁

Ik ben gestart in Leuven, bij Dr. Segaert en alles verloopt super vlot. 1ste gesprek in maart, 2 weken later afspraak (via skype door corona) met pscholoog en 10 dagen later groen licht. Morgen moet ik langsgaan voor hysteroscopie (standaard procedure want ik heb geen probleem) en dan kan ik hopelijk eindelijk starten!

Iemand een idee hoelang het duurt tussen hysteroscopie en eerste inseminatie?

Heel veel moed en succes gewenst aan jullie allemaal, powervrouwen πŸ‘ŠπŸΌπŸ‘ŠπŸΌ
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: BAM Mama worden

Bericht door zoemers » 3 januari 2021, 17:52

Hey Ladies, kleine update.
Intussen ben ik 27 weken zwanger als BAM (eerste IUI meteen gelukt!) ❀️
Moest iemand nog met vragen zitten, laat maar weten.
Ik ben via UZ Jette met een Deense niet-anonieme donor behandeld.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart πŸ’™
BAM

ginieke25
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 maart 2022, 7:29

Re: BAM Mama worden

Bericht door ginieke25 » 9 maart 2022, 7:39

Hoi,

Ik ben begin dit jaar voor een intake geweest in Gent. Twee gesprekken gehad met de psycholoog, gisteren het nieuws gekregen dat ze niet gaan starten, een negatief advies. Mijn wereld is even ingestort, maar aan de telefoon zei ze wel dat ik in een ander ziekenhuis kon proberen, maar ik vraag me dan af waarom niet bij jullie en wel in een ander ziekenhuis? Zijn er hier mensen met gelijkaardige ervaringen, positief of negatief? Ik wil de hoop niet opgeven, ik zou heel graag mama worden.

PV2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 februari 2022, 14:57

Re: BAM Mama worden

Bericht door PV2000 » 29 maart 2022, 20:22

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wie van jullie het traject heeft gedaan in UZ Gent en hoe lang het allemaal duurt. Hoe lang zit er tussen het gesprek met de psycholoog en het nieuws of je mag starten? En is er een wachtlijst van spermadonoren? Als er een wachtlijst is zou ik namelijk al vroeger starten :-)

Ik weet dat er in Jan Palfijnziekenhuis een wachtlijst is, maar ze willen niet per mail zeggen hoe lang die is. Ik moet dus langsgaan op gesprek gaan puur om die info te krijgen.

Alvast bedankt!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten