Is een derde kind zwaarder of niet?

Plaats reactie
Mamatwee
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 augustus 2019, 19:28

Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door Mamatwee » 1 oktober 2019, 19:29

HeyHoi

Graag even jullie mening.

Ik wil heel graag een derde , ikzelf ben enig kind maar wil zelf een groot gezin.
Ik denk wel dat een derde erbij voldoende zou zijn :)

Mijn vriend zegt niet ja maar oOk geen neen als ik erover begin of grapjes maak.

Maar graag wil ik weten of het echt lastig wordt met een derde erbij, of als dat allemaal mooi meevalt uiteindelijk?

En financieel?
Ikzelf denk dat het financieel wel oke is als er al twee naar school gaan en zindelijk zijn.

Laat maar weten!

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door tengeltje » 2 oktober 2019, 11:23

Tja, zoiets zal ook persoonlijk zijn. Drie vind ik niet perse lastiger, maar een mama die ik ken wel....

Je hebt rustige baby’s die enkel huilen als ze honger hebben en doorslapen na 4 weken en je hebt huilbaby’s die je na 3 jaar nog geen complete nachtrust gegund hebben....

Financieel is ook zoiets. De een verdient dubbel, de ander geeft dubbel zoveel uit.

Persoonlijk denk in dat de zwaarste jaren, degene zijn als ze verder studeren. Studies, kot, rijbewijs, auto,.... dan hakt eentje meer er echt wel in en op een heel ander niveau dan 5 pakken pampers en een opvang meer of minder....

Mamatwee
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 augustus 2019, 19:28

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door Mamatwee » 2 oktober 2019, 14:51

Bedankt voor je antwoord,

Ik ben vrij zeker van een derde, nu nog proberen aan boord te leggen bij de vriend.

Ik heb namelijk een tijdje geleden een miskraam gehad na 7 weken zwangerschap, totaal onverwacht zwanger. Moeilijke momenten gehad en sindsdien wil ik heel graag een derde. Maar ben natuurlijk beetje bang wat de familie zal zeggen en hoe de kindjes zullen reageren.

Ook wil ik niet dat mijn vriend denkt dat ik een derde wil omdat we een miskraam hebben gehad. Het heeft mij aan het denken gezet dat het onverwachts gebeurd is met een reden.
Het is natuurlijk ook weg met een reden maar toch..
wat denk jij? Stel ik mij aan of mag ik daar niet aan denken en gewoon ervoor gaan?

Tegen dat het derde er is, is de oudste 4 en jongste 2.5jaar.

Ze zullen het wel begrijpen denk ik.
financieel ben ik er wel bang voor, voor later.

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door Cleopatra » 3 oktober 2019, 20:53

Hoi Mamatwee,

Ik ben ook aan't twijfelen voor een derde kindje. Mijn verstand zegt neen maar mijn hart zegt WELKOM BABY'S :D
Mijn oudste sliep door na 6 weken en was een heel gemakkelijke baby, de jongste (bijna 9 maand) sliep zelfs door na 2 weken (ja zelfs met borstvoeding !) en ook hij is een heel gemakkelijke baby.
Dan denk ik, hoe groot is de kans dat ik een derde gemakkelijke baby krijg ?
En een derde gezond kindje want ik ben inmiddels 37 jaar.
En dan denk ik aan de 8 embryo's die in de vriezer zitten (nog tot oktober 2022, het jaar dat ik 40 wordt)…
Ik lees dus nog even mee met dergelijke topics.

Groetjes

Mamatwee
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 augustus 2019, 19:28

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door Mamatwee » 3 oktober 2019, 21:01

Hey cleopatra

Mijn vriend heeft een duidelijke neen gegeven :(
Maar ik geef hem een jaar want zijn schoonzus is namelijk zwanger en zal smelten als hij het baby’tje ziet :)

Dus even afwachten en geniet van mijn twee schatten !

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door mich75 » 4 oktober 2019, 10:37

Wij zijn ineens van 1 naar 3 gegaan. Voorlopig vind ik het best te doen, maar de tweeling is nog maar 4 maanden.

Het enige nadeel vind ik de auto, de achterbank is echt wel volgepropt. We hebben onze auto vervangen toen ik zwanger was. Hetzelfde model, maar iets nieuwer, maar man man, hoeveel plaats we eerst hadden en hoe weinig nu :(

Als ik het had geweten hadden we misschien toch een grotere aangeschaft. Soms denk ik een minibus te nemen, maar ik wil daar zelf niet mee rondrijden en we hebben momenteel ook maar 1 wagen.

@cleopatra, ik geloof heel erg in de stelling "rustige mama, rustige baby" en als jij al 2 gemakkelijke kindjes hebt gehad dan zal een derde niet anders zijn.

Wat je leeftijd betreft, het is de leeftijd van de eicellen die telt. Dus of je die cryo's nu of binnen 3 jaar laat terugplaatsen maakt in principe geen verschil als het gaat over een "gezond kind". Jijzelf wordt wel ouder dus de zwangerschap kan misschien wel zwaarder zijn, maar dat is voor iedereen anders.

Wij hebben nog 9 cryo's en soms denk ik er mag nog wel een tweeling bij, maar dan komen ook de vragen, lukt dit financieel en praktisch.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

representled
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 november 2023, 2:24

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door representled » 20 november 2023, 2:31

Hallo, ik ook, ik ben van plan volgend jaar mijn derde kind te krijgen, ik hou van kinderen. Ik ben heel blij dat ik veel kinderen heb en zie ze elke dag opgroeien. Moeder zijn is iets heel moois voor een vrouw
James Davies gorilla tag

sarausa
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 februari 2024, 2:44

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door sarausa » 27 februari 2024, 2:47

This is one of the best articles I have ever read on this blog. Thank you for sharing very interesting information. fnf

nanalyly
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 februari 2024, 4:41

Re: Is een derde kind zwaarder of niet?

Bericht door nanalyly » 27 februari 2024, 4:43

Of een derde kind zwaarder is dan de vorige kinderen, kan variëren en is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder genetica, gezondheid van de moeder, voedingsgewoonten, levensstijl en medische geschiedenis. connections

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten