Corona test AZ Jan Palfijn / UZ Brussel

Plaats reactie
Waitingandwaiting
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 16:44

Corona test AZ Jan Palfijn / UZ Brussel

Bericht door Waitingandwaiting » 15 oktober 2019, 16:52

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar vind niemand die praat over de coronatest en de eventuele resultaten.
Wij hebben deze cyclus het (financiële) risico genomen om deze test te laten uitvoeren, aangezien dit al onze 4de ICSI is zonder resultaat.

Iemand die deze test nog heeft ondergaan en die ons zijn ervaringen (afloop) kan vertellen?
Wij zitten intussen alweer in de verschrikkelijke wachtweken (tot 28 oktober, al zal mijn nieuwe cyclus eerder beginnen dan de testdatum, als het weer eens nergens op uitdraait).

Liefs en succes allemaal
ICSI 1: dec 18: zoontje vorige relatie

ICSI 2: april 19: 2 bij verse: neg
2 cryo's: neg

ICSI 3: aug 19: 2 bij verse: neg
1 cryo: neg

ICSI 4: okt 19: 7 bevruchte follikels, Coronatest uitgevoerd, terugplaatsing 2 verse embryo's op 16/10

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: Corona test AZ Jan Palfijn / UZ Brussel

Bericht door 4lotje » 16 oktober 2019, 12:30

Waitingandwaiting schreef:
15 oktober 2019, 16:52
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar vind niemand die praat over de coronatest en de eventuele resultaten.
Wij hebben deze cyclus het (financiële) risico genomen om deze test te laten uitvoeren, aangezien dit al onze 4de ICSI is zonder resultaat.

Iemand die deze test nog heeft ondergaan en die ons zijn ervaringen (afloop) kan vertellen?
Wij zitten intussen alweer in de verschrikkelijke wachtweken (tot 28 oktober, al zal mijn nieuwe cyclus eerder beginnen dan de testdatum, als het weer eens nergens op uitdraait).

Liefs en succes allemaal
Hey, ik weer :-)

Ik las op het internet dat deze test voorlopig enkel wordt toegepast in het AZ Jan Palfijn en in het UZ Brussel?
Ik ben in behandeling bij Sint-Lucas, dus wil dat dan zeggen dat ik dit niet kan laten doen?

Daarnaast is de test dan enkel handig als je meerdere goede eicellen hebt? Of ben ik verkeerd. Ik las dat ze de eicellen eruit halen met beste innestelingskans, maar als je, zoals ik nu, slechts 2 eicellen hebt waarvan slecht 1 bevrucht, dan is de test nutteloos neem ik aan?

Veel succes met je wachtweken!!! Laat ons zeker het resultaat weten hé! Ik ben benieuwd.
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Corona test AZ Jan Palfijn / UZ Brussel

Bericht door mich75 » 16 oktober 2019, 12:58

Ze zijn zo lovend over de coronatest dat ze al spreken over 1 poging, 1 kind.
Ik vraag me dus ook af wat ze doen als er heel weinig eitjes zijn of bij oudere dames waar de kwaliteit een stuk lager ligt en misschien geen enkel geschikt eitje is.

Misschien is de test niet voor iedereen geschikt. Ik mag er niet aan denken dat je zoveel moet betalen en dan ontdekken dat er geen enkel goed eitje bijzit.

Er zijn ondertussen al wel kindjes geboren die er met de coronatest via Jette zijn gekomen hebben ze in de media gezegd. Maar ze hebben ook gezegd dat de test nog niet genoeg is toegepast om echte cijfers te hebben.

Hopelijk kunnen we hier nog een aantal positieve verhalen lezen over deze test.

Waitingandwaiting
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 16:44

Re: Corona test AZ Jan Palfijn / UZ Brussel

Bericht door Waitingandwaiting » 17 oktober 2019, 8:49

Zelf ben ik ook heel voorzichtig en afwachtend.
Maar na alle tegenslagen van het laatste jaar en na lang getwijfel dachten we: oke, vanaf 4 eicellen doen we het!
Bleek dat we er deze keer 7 hadden, dus hebben we t gedaan. Zelf geloof ik er nog niet te hard in, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd en moet ik bij de volgende pick up niet meer twijfelen over de coronatest en doen we gewoon verder zonder.
Ik hou jullie hier zeker op de hoogte.
Volgende week zaterdag (26/10) bloedafname, maar als vroegtester denk ik dat ik er vanaf woensdag 23/10 elke ochtend wel een plastestje zal durven tegenaan gooien.

Liefs en succes allemaal
ICSI 1: dec 18: zoontje vorige relatie

ICSI 2: april 19: 2 bij verse: neg
2 cryo's: neg

ICSI 3: aug 19: 2 bij verse: neg
1 cryo: neg

ICSI 4: okt 19: 7 bevruchte follikels, Coronatest uitgevoerd, terugplaatsing 2 verse embryo's op 16/10

Mini1504
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2019, 23:45

Re: Corona test AZ Jan Palfijn / UZ Brussel

Bericht door Mini1504 » 22 oktober 2019, 22:32

Hello,

Wij zijn patient bij Jan palfijn en hebben bij de tweede PU in september ook gekozen voor de corona test.
Bij de vorige PU (wel enkele jaren geleden) had ik 7 eicellen maar alle TP waren negatief. Wij zijn een aantal jaar gestopt en dit jaar met de laatste twee cryo's van de eerste PU terug begonnen (ook negatief).

Deze (tweede)PU had ik 11 eicellen van zeer goede kwaliteit. Al is de ranking anders bij de corona test als bij een gewone ranking zonder corona test. De TP(2embryo's) was positief maar de HCG waarden zijn na twee weken gedaald en dus gestopt met de medicatie en opnieuw begonnen. (Ik testte trouwens (bij TPdag 5) reeds 8dagen later reeds positief of de CB early test)
Volgende week maandag opnieuw TP en hopelijk deze keer ook positief maar dan blijvend :D
Ik heb zelf wel een goed gevoel bij de corona test gezien het na deze test de eerste keer positief is geweest... Het kan natuurlijk ook allemaal toeval zijn.. Maar wie zal het zeggen...

Ik duim alvast dat de corona test voor jou ook positief resultaat mag opleveren!!

Veel sterkte dames xxx
PCOS patient
2015 Icsi 1: 7 embryo’s allemaal neg
Enkele jaren gestopt
2019 Icsi 2: 11 embryo’s
2.1 bio chem zwangerschap/ alle andere neg
2021feb Ivf 3.1 Pos 4w+3 hcg 995, 5w+3 hcg 9405
Uitgerekend 28/11/21 ♥️♥️♥️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten