Zelf insiminatie

Plaats reactie
FraukeDB
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 oktober 2019, 20:45

Zelf insiminatie

Bericht door FraukeDB » 19 oktober 2019, 20:51

Hey! Wij zijn een lesbisch koppel en zouden graag zwanger willen worden, maar zouden dit via zelf insiminatie willen doen, heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, hoe gaat dit in zijn werk? Waar hebben jullie jullie donor gevonden, hoe weet je wanneer de tijd er is om het in te brengen, hoe doen jullie dit? :D

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Zelf insiminatie

Bericht door Sara1987 » 30 oktober 2019, 14:30

Hoi Frauke,

Ik heb een paar jaar geleden 5 pogingen ondernomen. Voornaamste reden was de mogelijkheid om een niet-anonieme donor te kiezen, met een uitgebreid profiel.

Ik heb bij Cryos in Denemarken besteld. Door middel van een ovulatietest heb ik mijn vruchtbare periode proberen te bepalen.

Helaas waren geen van de 5 pogingen positief. Bij de eerste poging ben ik wel een week over tijd gegaan, maar helaas geen positieve zwangerschapstest. De kosten zijn, bij een niet-anonieme donor met een uitgebreid profiel, niet min. Het heeft me gemiddeld toch 1400 euro per poging gekost.

Kies je voor een anonieme donor met een standaard profiel, dan liggen de kosten natuurlijk veel lager.

De vraag is dan wel wat de meerwaarde is van de zelf inseminatie. Voordeel via een kliniek is dat je zeker weet dat je vruchtbaar bent, en dat het donorsperma bovendien ook een veel minder lange weg moet afleggen (omdat dit rechtstreeks in de baarmoeder wordt in gebracht).

Ik heb ook al wel gehoord van mensen die wel begeleiding kregen van hun gynaecoloog, die dan het vruchtbare ogenblik bepaalde.

Waar je ook voor kiest, veel succes ermee!

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten