Nieuw, PCOS en een beetje de weg kwijt

Plaats reactie
Steph90
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 oktober 2019, 19:49

Nieuw, PCOS en een beetje de weg kwijt

Bericht door Steph90 » 24 oktober 2019, 19:59

Hallo iedereen,

Ik ben Stephanie, 28jaar, opvoedster van beroep en nu zo'n jaar aan het proberen om zwanger te worden.
Ik ben oktober 2018 gestopt met anticonceptie (nuvaring). TIjdens gebruik altijd een regelmatige cyclus. Maar eens gestopt duurde mijn cyclus tot zo'n 49 dagen. Na zo'n 3 maand en enkele zwangerschapstesten (uiteraard negatief) later, toch maar naar de huisarts geweest. Zij had direct het vermoeden van PCOS. Bloed laten onderzoeken en daar zagen de hormonen er al anders uit dan 'normaal'. Zij stuurde mij onmiddellijk door naar de gynae, waar snel duidelijk werd dat ik PCOS had. Ik had ook al een cyste op mijn eierstok.

Na 2 cycli is die cyste dan gesprongen, dus gelukkig geen operatie. Maar dan begint het..
De gynae wou dat ik starte met Clomid, maar daar leek ik niet op te reageren. Dus ineens door gestuurd naar een fertiliteitsarts.

Nu, enkele maanden later, ben ik aan de 4de maand met Clomid bezig, al 3 keer gecombineerd met Pregnyl en deze cyclus voor de eerste keer Utrogestan (progesteron).
Zondag moest ik testen, negatief.
Dinsdag moest ik dan opnieuw testen, opnieuw negatief..
Maandagavond laatste keer Utrogestan gebruikt, maar nog steeds geen doorbraak van maandstonden..

Ik kom vooral op het forum om af en toe mij verhaal kwijt te kunnen, bijna niemand weet namelijk waar we mee bezig zijn.
Ook hoop ik hier wat ervaringen te lezen en hopelijk wat steun te krijgen van mensen die weten wat we nu doormaken.

Bedankt al om mijn lange verhaal te lezen!
Hopelijk tot snel!

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: Nieuw, PCOS en een beetje de weg kwijt

Bericht door DO86 » 25 oktober 2019, 14:16

Hey Steph90,

Na het stoppen met Utrogestan kan het wel enkele dagen duren voor je maandstonden er door komen, bij mij duurde dat toch ook altijd eventjes. Moesten ze er na het weekend nog niet zijn kan je altijd eens bellen naar je behandelde arts.

Ikzelf heb alleen maar slechte ervaringen met Clomid, ik kreeg er enkel hevige zweetaanvallen van en dat was het :D Wij zijn snel naar Jette gegaan en daar begonnen met IVM en IVF en dat was bij ons wel een succes. Vooral niet opgeven dus!

Wij zijn eigenlijk vrij snel heel open geweest over ons traject tegen iedereen, ik vond dat "stiekem" gedoe heel irritant en altijd die uitvluchten moeten zoeken omdat je naar het ziekenhuis moet of een spuit moet zetten of dit of dat en ons deed dat wel heel goed maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze. Als jij je er beter bij voelt om het met niet teveel mensen te delen is daar natuurlijk ook helemaal niets mis mee! Ik begrijp ook wel waarom veel vrouwen het liever voor zich houden, meestal heb je niet zo positief nieuws te vertellen "het is weer eens negatief"...

Veel succes en hopelijk krijgen jullie snel positief nieuws!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Steph90
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 oktober 2019, 19:49

Re: Nieuw, PCOS en een beetje de weg kwijt

Bericht door Steph90 » 19 november 2019, 21:48

Voor IVM/IVF, word je dan door gestuurd door de gynae?

Deze cyclus opnieuw clomid, pregnyl en utrogestan.
Mag normaal gezien donderdag testen, maar ik word zo onzeker van mijn lichaam op dit moment..
gisteren en vandaag hoofdpijn (wat ik ook heb als ik mijn MS moet krijgen), gisteren en vandaag een heel klein beetje lichtroze bloedverlies (wat ik anders nooit heb), super moe, honger, humeurig..
kortom, signalen die zowel op mijn MS als op zwanger zijn kunnen slaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten