Eerste gesprek

Plaats reactie
db7
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 december 2019, 17:35

Eerste gesprek

Bericht door db7 » 22 december 2019, 17:45

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en vroeg me iets af.
Ik kom uit Nederland en mijn vriend en ik zijn nu een jaar en 3 maanden bezig voor een kindje te krijgen. Mijn vriend is gesteriliseerd geweest en heeft dit vorig jaar oktober terug laten draaien maar er is helaas tot nu toe geen zwangerschap onstaan.
We zijn daarom 3 maanden geleden naar de gynocoloog in Nederland geweest en die heeft mij bloed laten prikken en inwendige echo gemaakt. Hier was niks op te zien. (zaad test was in mei al gedaan en zag er normaal uit) ze heeft ons daarom weer vanwege onder andere mijn leeftijd (23) weer naar huis gestuurd voor een jaar.

Omdat ik het hier niet mee eens was en niet nog een jaar wou wachten heb ik een second opinion aangevraagd bij het uza. De gynocoloog geeft mij netjes te woord gestaan en ons doorverwezen naar de fertiliteit arts in het uza. Hier kunnen wij begin januari terrecht voor een eerste gesprek. Mijn vriend heeft vorige week wel al zijn zaad ingeleverd en hier krijgen we denk ik dan ook de uitslag van.
Nu is mijn vraag: is het in het uza wel zo dat je na een jaar zelf proberen geholpen wordt door middel van iui, ivf of icsi of laten sturen ze je gewoon naar huis als alles er oké uit ziet?
En hoe verloopt het traject in het uza.. Zijn de wachttijden lang of wordt er al snel over gegaan op actie?
Heeft iemand ervaringen hierbij. Graag hoor ik daarvan
Groetjes uit Nederland

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten