Nieuw hier! Huidige status: Ronde 3 cryo IUI

Plaats reactie
Laurylizzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 maart 2020, 10:49

Nieuw hier! Huidige status: Ronde 3 cryo IUI

Bericht door Laurylizzle » 13 maart 2020, 11:06

Hoi!

Ik ben nieuw op dit forum en De Verdwaalde Ooievaar werd me aangeraden door mijn psychiater :)
Laat ik mezelf maar even voorstellen:
Ik ben Lauren, 30 jaar oud en in behandeling in Sint Augustinus Wilrijk/UZ Leuven.
Gelopen/geleden traject tot nu toe: Cyclus 2x verschoven met behulp van oestroegeen (Man werkt in de scheepvaart dus timing is soms een issue), 1 chemische zwangerschap, 1 miskraam (Helaas alleen terwijl manlief dus aan boord was, post-traumatische stress aan overgehouden), 3 IUI cycli met cryostaal waarvan de laatste twee met extra Pregnyl een week na inseminatie. Sinds een anderhalve maand dus ook in therapie, omdat dit psychologisch echt niet zo makkelijk meer te dragen is.
Ik sta nu voor de keuze, als deze poging nu weer mislukt blijkt, of we een vierde IUI poging doen, of overgaan naar IVF.

Ben sinds oktober ons traject ook publiek aan het delen op mijn social media omdat de ongepaste opmerkingen type "En hoe zit het bij jullie?" niet meer te doen waren en mijn broer afgelopen week vader is geworden van zijn eerste, hetgeen vanaf hun aankondiging nog veel meer vragen mijn kant (ik ben twee jaar ouder) stuurde ivm onze eigen kinderwens :cry:
Een geïnformeerd persoon houdt meer zn mond :lol:

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Nieuw hier! Huidige status: Ronde 3 cryo IUI

Bericht door Laurake86 » 19 maart 2020, 16:05

Welkom Laurylizzle !!
Jammer dat je al wat tegenslagen achter de rug hebt.
Een psychiater en dit forum kan je hopelijk helpen alles wat te kunnen verwerken.
Ik ben er ook heel open over om roddels of vragen te ontwijken.
Neem zeker een kijkje in het aparte topic van IUI waarin je mee kan praten met ons.
Zit je nu op het wachtbankje?
Groetjes,
Laura
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Laurylizzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 maart 2020, 10:49

Re: Nieuw hier! Huidige status: Ronde 3 cryo IUI

Bericht door Laurylizzle » 4 mei 2020, 18:09

Heyhey! In alle drukte DVO weer even vergeten..
Onze derde IUI was raak, maar helaas ook opnieuw miskraam. Helaas werden tegen mijn bespreking de maatregelen aangekondigd en werd deze afspraak afgezegd. Ik heb enkel nog de opvolgende bloedtesten gehad tot hCG weer nul was en verder niets. Sindsdien is het wachten op heropstarten en overgaan naar IVF, maar het is mentaal nog amper te dragen zo een onzekerheid. Ik had die planning nodig dus ik zit mee in hetzelfde schuitje als zoveel van jullie, onzekerheid over wanneer we weer kunnen proberen :(

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Nieuw hier! Huidige status: Ronde 3 cryo IUI

Bericht door mich75 » 5 mei 2020, 9:10

Lauralizzle, ik hoop dat ik het niet erger maak, want dat is zeker niet de bedoeling, maar ik wil toch even reageren.

Jij wordt precies redelijk makkelijk zwanger, alleen blijft jammer genoeg niet duren. Het kan natuurlijk dat het de volgende keer wel goed loopt en je hoort vaak dat je een portie geluk nodig hebt, maar bij fertiliteit mag je de factor "geluk" niet als het belangrijkste zien.

Als je overschakelt op IVF(ICSI) heb je mogelijks een mooi aantal embryo's, in het labo kunnen ze voor een stuk al zien of er iets mis is, de slechte zullen ze niet terugplaatsen, terwijl je via natuurlijke weg of IUI hier geen controle over hebt. Bereid je er wel op voor dat je met IVF ook nog steeds een kans hebt op mk of niet innestelen, maar elke tp geeft wel een kans, een kans die een pak hoger ligt dan bij IUI.

Je kan cryo tp's laten doen in kunstmatige cyclus, dit geeft meer ruimte om te plannen.

Als het bij IVF ook moest uitdraaien op een mk dan raad ik je aan dit te bespreken met je gyn, horen welke bijkomende onderzoeken men kan doen of een naar eens ander centrum gaan voor een second opinion.

Ik weet uit ervaring dat de onwetendheid moordend is, maar je zal nog even op je tanden moeten bijten vrees ik. Contacteer je gyn en vraag een consult om IVF op te starten. Eens je die afspraak hebt, heb je terug vooruitzichten en dit helpt.

De moed niet opgeven, wij hebben 6,5 jaar moeten wachten op ons eerste wondertje en nu hebben we er 3.

Laurylizzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 maart 2020, 10:49

Re: Nieuw hier! Huidige status: Ronde 3 cryo IUI

Bericht door Laurylizzle » 12 mei 2020, 6:52

Dankjewel voor de reactie!
Wij hebben vorige week het consult gehad voor IVF en ondergaan nu genetische testen. IVF mag uiteraard nog niet starten want er is een voorrangsregeling, maar ik ben al opgelucht dat er tenminste naar de genetica gekeken wordt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten