Mijn traject ICSI

Plaats reactie
Honeyboo
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 april 2020, 13:22

Mijn traject ICSI

Bericht door Honeyboo » 2 april 2020, 14:09

Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee met jullie, maar wou graag mijn eigen verhaal even doen.
Ik ben 25 jaar, mijn vriend 29.
Mijn vriend heeft mucoviscidose waardoor we al vanaf begin van onze relatie wisten dat zwanger worden niet op een natuurlijk manier ging lukken.
In 2017 zijn wij dan gestart met ICSI in UZ Jette. Zonder onderzoeken zijn wij er in gevlogen en al snel bleek dat het toch niet zo makkelijk ging zijn als we verwachten .. :(

Bij elke poging dat we deden, hadden we max 6 follikels waarvan er maar max 1 bevrucht werd :(
Er is zelfs een poging stopgezet omdat er maar 1 follikel aan het meegroeien was ..
Elke poging dat we deden ging slechter en slechter en na een tijd waren er zelfs geen bevruchtingen meer..
En voordat we het wisten waren een 3 pogingen achter de rug :(

Na 3 jaar (en het gevoel gehad te hebben niet serieus genomen te worden is Jette) zijn wij overgestapt naar DR Decleer in Aalter / Jan Palfijn. Bij de eerste consultatie hebben wij meteen een kijkoperatie ingepland.
Hierop werd al snel duidelijk waarom het minder ging. Niet alleen had in een hele lage AMH waarde en eieropslag.. Ook was mijn rechter eierstok volledig dicht van litekenweefsel en mijn linker werkte maar voor de helft.. Dit was niet op te lossen, maar de dokter was positief.

De pogingen die volgde waren niet veel beter dan in Jette.
Telkens maar 1 bevruchte embryo of zelfs helemaal geen :cry:
Niet lang geleden viel dan het harde verdikt dat ikzelf waarschijnlijk nooit van mijn eigen eicellen zwanger zou worden..
Dus zijn wij op zoek gegaan naar een eiceldonor.

Na wat zoeken hebben wij 2 prachtdamens gevonden die dit voor ons wouden doen.
In januari is de eerste donor dan gestart met alles en heeft on 5 embryo's bezorgd :D
Verse terugplaatsing van 2, was negatief :(

Ik heb 2 Cyro terugplaatsingen gehad op 24/03 en moet morgen bloed laten nemen :(
Echter heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan thuis en deze was meteen negatief :cry:
Ik durf en kan dus niet meer hopen dat de BN nog positief zal zijn .
De hoop begint stillaan toch volledig weg te geraken :(

Wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes
Bezig sinds 2017
6 poging waarvan 4 met 1 embryo en 2 zonder Embroy's
Baarmoederonderzoek + kijkoperatie --> Littekenweefsel op eierstokken
1 zelfbetaalde poging --> Negatief
2 pogingen met donor --> Negatief

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Mijn traject ICSI

Bericht door Jeanneke » 3 april 2020, 11:17

Honeyboo schreef:
2 april 2020, 14:09
Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee met jullie, maar wou graag mijn eigen verhaal even doen.
Ik ben 25 jaar, mijn vriend 29.
Mijn vriend heeft mucoviscidose waardoor we al vanaf begin van onze relatie wisten dat zwanger worden niet op een natuurlijk manier ging lukken.
In 2017 zijn wij dan gestart met ICSI in UZ Jette. Zonder onderzoeken zijn wij er in gevlogen en al snel bleek dat het toch niet zo makkelijk ging zijn als we verwachten .. :(

Bij elke poging dat we deden, hadden we max 6 follikels waarvan er maar max 1 bevrucht werd :(
Er is zelfs een poging stopgezet omdat er maar 1 follikel aan het meegroeien was ..
Elke poging dat we deden ging slechter en slechter en na een tijd waren er zelfs geen bevruchtingen meer..
En voordat we het wisten waren een 3 pogingen achter de rug :(

Na 3 jaar (en het gevoel gehad te hebben niet serieus genomen te worden is Jette) zijn wij overgestapt naar DR Decleer in Aalter / Jan Palfijn. Bij de eerste consultatie hebben wij meteen een kijkoperatie ingepland.
Hierop werd al snel duidelijk waarom het minder ging. Niet alleen had in een hele lage AMH waarde en eieropslag.. Ook was mijn rechter eierstok volledig dicht van litekenweefsel en mijn linker werkte maar voor de helft.. Dit was niet op te lossen, maar de dokter was positief.

De pogingen die volgde waren niet veel beter dan in Jette.
Telkens maar 1 bevruchte embryo of zelfs helemaal geen :cry:
Niet lang geleden viel dan het harde verdikt dat ikzelf waarschijnlijk nooit van mijn eigen eicellen zwanger zou worden..
Dus zijn wij op zoek gegaan naar een eiceldonor.

Na wat zoeken hebben wij 2 prachtdamens gevonden die dit voor ons wouden doen.
In januari is de eerste donor dan gestart met alles en heeft on 5 embryo's bezorgd :D
Verse terugplaatsing van 2, was negatief :(

Ik heb 2 Cyro terugplaatsingen gehad op 24/03 en moet morgen bloed laten nemen :(
Echter heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan thuis en deze was meteen negatief :cry:
Ik durf en kan dus niet meer hopen dat de BN nog positief zal zijn .
De hoop begint stillaan toch volledig weg te geraken :(

Wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes
Dag Honeyboo,

Ons traject is gelijkaardig. Mijn vriend heeft ook muco en natuurlijk zwanger worden is geen optie.
Wij hebben nu 3 pogingen achter de rug in UZ Gent. In 3 pogingen hadden we maar 2 terugplaatsingen (van de eerste poging). Poging 2 & 3 hebben ons geen embryo's opgeleverd. Ze overleefden de 5 dagen niet.
Gent gaf meteen aan om naar donatie te kijken. Te starten met zaadcellen en als dat niet voldoende is ook eiceldonatie.
We wilden niet vertrouwen op 1 ziekenhuis en hebben de overstap gemaakt naar Jette. Onze 4de poging zou normaal volgende week starten maar dit gaat niet door het coronavirus.
De 4de poging zal nog met TESE materiaal uit Gent zijn omdat mijn vriend in een studie zit en ze mogen geen nieuwe zaadcellen nemen. Als we nieuwe zaadcellen willen dan moet hij 3 maanden stoppen met de medicatie en dat is ook geen simpele keuze.
Jette zal terugplaatsen op 3 dagen als er embryo's zijn.. Stel dat er toch nog verder ontwikkelen dan worden ze ingevroren op dag 5.
We hopen niet te moeten overstappen op ECD.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten