Nieuwe lotgenoot

Plaats reactie
Spruit
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 april 2020, 19:20

Nieuwe lotgenoot

Bericht door Spruit » 15 april 2020, 20:09

Dag iedereen,

Ik ben 12 jaar samen met een transman en heb dus altijd geweten dat ik, met hem, nooit op natuurlijke manier zwanger zou raken. Dat was geen probleem want ik heb tot 6 maanden geleden geen uitgesproken kinderwens gehad. Maar ineens was het daar dan toch, een gevoel dat mijn wereld een beetje op zijn kop zette.

In oktober zijn wij voor het eerst op consultatie geweest bij Dr. Geysenbergh in Antwerpen. Dan is alles snel gegaan: gynaecologisch onderzoek, bloedonderzoek, consult bij de psycholoog waarna we goedkeuring kregen en hyfosy die positief resultaat toonde. Uit bloedonderzoek bleek wel dat ik hashimoto heb maar daar wordt met de nodige medicatie ondertussen aan gewerkt. We hadden ook al een gesprek met de vroedvrouw en eind november werd de aanvraag voor een donor ingediend.

De dokter liet ons weten dat de wachttijd zo'n drie maanden was. In februari mochten we al eens telefoneren naar Leuven en toen bleek dat er nog geen donormatch was voor ons: de wachttijd zou oplopen tot 6 maanden. Helaas steekt COVID-19 daar nu allemaal een stokje voor. We belden voor info naar Leuven en daar lieten ze weten dat er al zeker tot 1 juli geen behandelingen zijn. Ik heb nu ook nog nagevraagd of ondertussen de onderzoeken naar donormatching worden verdergezet, daar wacht ik nog op een antwoord.

Zo lang geen kinderwens en daar absoluut niet mee bezig geweest...en nu eindelijk de knoop doorgehakt en dan komt dit. Ik ben er net 32 geworden dus gezien mijn leeftijd hoop ik toch dat we snel kunnen starten.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte in deze speciale tijd maar ook nadien!

Groetjes en verzorg jullie. Ik heb een heel goeie mentale gezondheid en kan het allemaal goed plaatsen maar ik besef dat niet iedereen zo sterk in de schoenen staat.

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: Nieuwe lotgenoot

Bericht door paulien94 » 19 april 2020, 13:13

Hoi spruit

Veel succes nog met het wachten! Wij staan ook op de wachtlijst voor een donor in Leuven, kan je ons op de hoogte houden wat ze antwoorden? 1 juli, da’s wel erg demotiverend... Hopen dat het toch sneller gaat!

Groetjes
Paulien
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Spruit
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 april 2020, 19:20

Re: Nieuwe lotgenoot

Bericht door Spruit » 22 april 2020, 14:59

Hey Paulien

Dan ben je zeker een lotgenoot!
Wanneer hebben jullie de aanvraag gedaan?

Ik kreeg vorige week antwoord dat ze mijn vraag doorgegeven hebben aan de verantwoordelijke van de donorbank , prof. Dr. Peeraer. Ik hou je op de hoogte als ik iets hoor!

Veel liefs!

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: Nieuwe lotgenoot

Bericht door paulien94 » 28 april 2020, 10:01

Hoi Spruit

Echt ongeveer dezelfde timing als bij jullie: eerste consultatie in oktober, gesprek met de psycholoog in november en op de wachtlijst voor een donor sinds december. In februari kregen we telefoon dat de wachtlijst langer was dan gedacht, dus dat onze start rond half juni te voorzien was.

Aangezien wij nog jong zijn, vrezen we dat we nu eerder achteraan op de wachtlijst zullen geplaatst worden. Ik zou het in elk geval al hoopgevend vinden als nu zou blijken dat het proces van de donormatching wél blijft lopen. Anders zal starten in 2020 er voor ons niet meer inzitten vrezen we...

Een dikke merci in elk geval om ons op de hoogte te houden!
Liefs
Paulien
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten