Ons verhaal

Plaats reactie
Kimberly1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:01

Ons verhaal

Bericht door Kimberly1991 » 17 mei 2020, 12:10

Dag iedereen

Ik had eerst een beetje schrik om hier iets te plaatsen want ik heb niet te klagen... Ons 1e kindje kwam er al na 1 week gestopt te zijn met anticonceptie.
Ik ben doodgelukkig met m'n zoontje maar het is niet gemakkelijk om nu te merken dat het niet lukt...
Eerst halve ampules menopur spuiten, dan volledige ampules,... Maar allemaal niks van effect.
Ik voel me zo gefaald, en de emotionele impact heb ik ferm onderschat. Mijn partner vind het allemaal niet zo erg (of zegt er toch allesinds niks van) maar ik kan hier echt heel moeilijk mee op dat ik hem geen 2e kindje kan geven...

Wie heeft er nog spuiten moeten zetten met menopur? Werden jullie daar ook zo een emotioneel wrak van? Ik zou hele dagen kunnen blijten...

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Ons verhaal

Bericht door Minosh » 19 mei 2020, 11:34

Hallo Kimberly, Dit forum is er om de dingen van je af te schrijven. Sommige zijn hier voor hun eerste kindje, sommige voor hun 2de....
Het traject zorgt er vaak voor dat je emotioneel een dip krijgt. Ik heb minder moodswings van menopur, maar had dit enorm van clomid. Bij Clomid weende ik iedere dag, menopur voel ik me meer normaal. Iedere medicatie werkt natuurlijk anders. Ik hoop dat jij snel medicatie vindt dat voor jou beter werkt.
Veel succes;

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons verhaal

Bericht door mich75 » 19 mei 2020, 12:18

Ik heb Menopur moeten spuiten voor ICSI (IVF) en dit waren 3-5 ampullen per dag, enkel de eerste stimulatie had ik problemen, maar dit kwam vooral door niet weten wat er ging komen, het onbekende.

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent voor een 2de kindje, maar het is niet omdat het de eerste keer snel ging, dat het de volgende keer ook zo is.
Ik veronderstel dat je wel al even bezig bent aangezien je met menopur bezig bent.

Ik weet niet of jullie al onderzoeken gekregen hebben, maar er kan bij beiden ondertussen iets mis zijn. Als een man hoge koorts heeft gehad of zwaar ziek is geweest kan het zijn dat al het zaad zo goed als dood is, het duurt dan 3 maanden eer er nieuw is.
Als vrouw kan je problemen hebben (PCOS, endometriose) die een zwangerschap kunnen bemoeilijken, maar het is zeker mogelijk.

Aangezien je al een kindje hebt kan het zijn dat er een restje placenta is achter, of als je een keizersnede hebt gehad, dat er littekenweefsel is gevormd, dit kunnen ze nazien met een hysterscopie.

Ik geef gewoon mogelijke oorzaken, maar misschien ben je binnen dit en een maand zwanger en was het toch gewoon een kwestie van geduld.

Succes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten