Voorstellen en meteen een vraag

Plaats reactie
Kippie35
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 juni 2020, 20:52

Voorstellen en meteen een vraag

Bericht door Kippie35 » 9 juni 2020, 21:02

Hoi dames,

Ik ben bijna 36 en mama van een dochter van bijna 4. Sinds februari 2019 durven we voor een tweede kindje te gaan (onze dochter is erg ziek geweest). Helaas zit het allemaal erg tegen en werden mijn cyclussen langer en langer (48+ dagen). In september 2019 zijn we in het ziekenhuis terecht gekomen en in oktober met ovulatie inductie gestart icm Gonal-F en Pregnyl. Dat ging in het begin heel goed met een lage dosering van 50 maar na een miskraam in maart lijkt alles van slag...deze cyclus was ik 32 dagen aan het spuiten met een grote cyste in mijn linker eierstok en zijn we in stapjes opgehoogd naar 85 ipv 50. Nu kreeg in dit weekend een bloeding dus gisteren en echo gehad maar volgens de gynaecoloog geen menstruatie maar het afstoten van het baarmoederslijmvlies omdat het zo lang duurt. Met de echo bleek deze inderdaad erg dun, 2.9 mm. Maar wel zit er en eitje van 20 mm. In overleg dus gisteren nog 1 keer GNF gespoten en vandaag ovulatie testen gedaan om anders vanavond Pregnyl te zetten. Nu waren ze de hele dag negatief maar net nu ik Pregnyl wilde gaan zetten gaf hij een heel licht streepje.....what to do??? Kan het kwaad om toch te spuiten?
De 2 weken hierna moet ik Ustrogestan capsules gebruiken voor de conditie van mijn baarmoederslijmvlies en daarmee moest ik OF 1 dag na mijn spontane eisprong OF 2 dagen na de Pregnyl eisprong starten. Ik twijfel heel erg en hoop dat iemand vanavond nog advies voor me heeft.

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Voorstellen en meteen een vraag

Bericht door liesanne » 9 juni 2020, 22:46

Hey Kippie,

Ik was nog even aan het snuffelen op het forum en zag jouw berichtje...mocht je het nog zien...

Ik zou pregnyl zetten. Als jouw ei spontaan springt, dan heb je de pregnyl idd voor niets gezet, maar dat lijkt me dan ook de enige reden om het niet te doen...? Als jouw ei niet spontaan springt, zal het wel springen door de pregnyl? Dit zou ik denken.

Ik heb nooit ovulatietests moeten doen terwijl ik in het fertiliteitstraject zat. Ze zagen in mijn bloed of ik een spontane eisprong zou hebben of niet.

Bij dringende vragen wanneer het secretariaat van de fertiliteit dicht wa mocht ik ook wel steeds naar spoed bellen.. misschien kan je daar eens horen?

Succes in ieder geval!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Voorstellen en meteen een vraag

Bericht door liesanne » 9 juni 2020, 22:48

Kippie35 schreef:
9 juni 2020, 21:02
De 2 weken hierna moet ik Ustrogestan capsules gebruiken voor de conditie van mijn baarmoederslijmvlies en daarmee moest ik OF 1 dag na mijn spontane eisprong OF 2 dagen na de Pregnyl eisprong starten. Ik twijfel heel erg en hoop dat iemand vanavond nog advies voor me heeft.
Dit snap ik niet goed? Dus wanneer je utrogestan start hangt af van of je pregnyl gespoten hebt of niet? Bizar..ik moest gewoon utrogestan starten de dag van mijn eisprong, of dit nu met of zonder pregnyl was (als ik mij goed herinner).
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Kippie35
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 juni 2020, 20:52

Re: Voorstellen en meteen een vraag

Bericht door Kippie35 » 11 juni 2020, 12:31

liesanne schreef:
9 juni 2020, 22:46
Hey Kippie,

Ik was nog even aan het snuffelen op het forum en zag jouw berichtje...mocht je het nog zien...

Ik zou pregnyl zetten. Als jouw ei spontaan springt, dan heb je de pregnyl idd voor niets gezet, maar dat lijkt me dan ook de enige reden om het niet te doen...? Als jouw ei niet spontaan springt, zal het wel springen door de pregnyl? Dit zou ik denken.

Ik heb nooit ovulatietests moeten doen terwijl ik in het fertiliteitstraject zat. Ze zagen in mijn bloed of ik een spontane eisprong zou hebben of niet.

Bij dringende vragen wanneer het secretariaat van de fertiliteit dicht wa mocht ik ook wel steeds naar spoed bellen.. misschien kan je daar eens horen?

Succes in ieder geval!
Dank voor je berichtje. Ik heb inderdaad gewoon Pregnyl gezet. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik ovulatietests moest doen.....vond het ook een beetje gek. Nu duimen!

Kippie35
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 juni 2020, 20:52

Re: Voorstellen en meteen een vraag

Bericht door Kippie35 » 11 juni 2020, 12:32

liesanne schreef:
9 juni 2020, 22:48
Kippie35 schreef:
9 juni 2020, 21:02
De 2 weken hierna moet ik Ustrogestan capsules gebruiken voor de conditie van mijn baarmoederslijmvlies en daarmee moest ik OF 1 dag na mijn spontane eisprong OF 2 dagen na de Pregnyl eisprong starten. Ik twijfel heel erg en hoop dat iemand vanavond nog advies voor me heeft.
Dit snap ik niet goed? Dus wanneer je utrogestan start hangt af van of je pregnyl gespoten hebt of niet? Bizar..ik moest gewoon utrogestan starten de dag van mijn eisprong, of dit nu met of zonder pregnyl was (als ik mij goed herinner).
Ja raar he.....ze zei bij een positieve ovulatietest meteen de dag erna en bij Pregnyl 2 dagen erna. Gebruikte jij ook Ustrogestan bij een ovulatie inductie traject?

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Voorstellen en meteen een vraag

Bericht door liesanne » 11 juni 2020, 12:51

Ik gebruikte idd ook utrogestan vanaf de eisprong. We hebben voorafgaand aan iui eerst een paar keer spontaan geprobeerd. Ik moest stoppen met de utrogestan wanneer de bloedname aangaf negatief te zijn. Toen ik zwanger was, moest ik stoppen met utrogestan na de 7 (of 8?) weken echo in de fertiliteit.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Voorstellen en meteen een vraag

Bericht door Mitte » 11 juni 2020, 14:23

X

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten