Nieuwkomertje

Plaats reactie
MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Nieuwkomertje

Bericht door MLauB » 10 juni 2020, 15:52

Hoi!

Mijn naam is Melissa en ik ben duidelijk helemaal nieuw hier! Ik stel me graag even voor...

Ik ben 32 jaar en woon in het Leuvense. De eerste keer dat ik in het hele infertiliteitsgebeuren terecht kwam, is ondertussen al een aantal jaren geleden. Mijn toenmalige vriend en ik besloten voor een eerste kindje te gaan. Dit gebeurde niet jammer genoeg zo vlotjes als verwacht en daarom begon na een bezoek bij de gynaecoloog de ene test na de andere. Nergens was een reden te vinden waarom we niet op natuurlijke wijze zwanger geraakten. Ik begon me aldoende meer en meer een robot te voelen en eigenlijk ook heel alleen in het hele gebeuren. In plaats van te groeien naar het gelukkig gezinnetje dat we voor ogen hadden, groeiden we na heel veel discussies en ruzies verder uit elkaar, wat leidde uiteindelijk tot een breuk.

Stilletjes aan pikte ik mijn leven toch weer op, leerde ik mijn huidige vriend kennen en durfde ik terug gelukkig zijn. Na eindeloze gesprekken over de toekomst en ook geleerd te hebben dat communicatie nog steeds het belangrijkste is dat er bestaat, proberen we voorzichtig voor een kindje te gaan. Mijn testen waren al achter de rug en mijn vriend zijn testen waren positief. Hoewel we nog geen jaar aan het proberen waren, nam ik deze keer de beslissing toch sneller om hulp te zoeken. Zo kwamen we terecht gekomen bij Dr. Sylvie Gordts (Life Expert Centre). De eerste seminatie vond plaats 29 april 2020, jammer genoeg wel niet gelukt. Aangezien mijn cyclus de laatste maanden heel lang zijn (rond de 40 dagen), begin ik binnenkort met Clomid. Dit is best angstaanjagend wel en net daarom de reden waarom ik me hier heb geregistreerd. Emotioneel komt er best wel meer bij kijken dan je denkt. Ik kijk ernaar uit om hier te lezen hoe iedereen deze behandelingen ervaart, hoe hun reis eruit ziet en hoop deze keer wat meer steun te kunnen zoeken bij anderen.

Dus bij deze, aangename kennismaking 8)

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Hoop88 » 16 juli 2020, 23:09

Dag Melissa

Ik word dit jaar ook 32 jaar. Wij zijn intussen 2 jaar en 2 maanden aan het proberen.
Eerst natuurlijk, dan clomid, dan inspuitingen met puregon en nu zijn we bezig met ivf (2e poging). Ikzelf heb wel endometriose en al een kijkoperatie gehad.
Het is niet te onderschatten he...
Naar welk ziekenhuis ga je?
Clomid is makkelijk te gebruiken. Van dag 3 tot dag 7 volgens dat ik mij herinner (2 pilletjes?) En regelt meteen je cyclus in een normale cyclus van gemiddeld 28 dagen. Ik heb ook korte en lange cyclussen...

Groetjes en heel veel succes met clomid!
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Minosh » 17 juli 2020, 15:31

Hallo Melissa,

Welkom :-).
Ik en partner zijn ook ondertussen meer dan 2 jaar verder, 3iui, een kijkoperatie met verwijdering eileider, en nu hopelijk op weg naar poging 4. (Partner zijn zaad is zeer goed)
Clomid valt op zich goed mee (de meeste hebben geen bijwerkingen). Ik hoop dat je er mooi follikel groeit.
Je bent steeds welkom om mee te schrijven bij de topic iui.

Veel succes. ik hoop dat je niet lang hoeft mee te schrijven en dat je dit jaar zwanger mag worden.
Fijn weekend.

Groetjes,

Minosh

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Nieuwkomertje

Bericht door MLauB » 23 juli 2020, 8:18

Hoop88 schreef:
16 juli 2020, 23:09
Dag Melissa

Ik word dit jaar ook 32 jaar. Wij zijn intussen 2 jaar en 2 maanden aan het proberen.
Eerst natuurlijk, dan clomid, dan inspuitingen met puregon en nu zijn we bezig met ivf (2e poging). Ikzelf heb wel endometriose en al een kijkoperatie gehad.
Het is niet te onderschatten he...
Naar welk ziekenhuis ga je?
Clomid is makkelijk te gebruiken. Van dag 3 tot dag 7 volgens dat ik mij herinner (2 pilletjes?) En regelt meteen je cyclus in een normale cyclus van gemiddeld 28 dagen. Ik heb ook korte en lange cyclussen...

Groetjes en heel veel succes met clomid!
Hoi!

Dank je wel voor het antwoord! Ik ga naar het Life Expert Centre, zij werken samen met het Heilig Hart Ziekenhuis in Leuven. Tot nu wel best tevreden over, enkel dan dat de communicatie soms wat vreemd verloopt. Wissel tussen 2 dokters en die stemden in het begin niet altijd overeen.

Met Clomid weet ik mijn weg ondertussen. De spuit met Pregnyl dag voor de inseminatie was effe slikken wel, maar hey... Is ook helemaal goedgekomen!

Vanaf wanneer hebben jullie besloten om over te gaan op IVF?

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Nieuwkomertje

Bericht door MLauB » 23 juli 2020, 8:20

Minosh schreef:
17 juli 2020, 15:31
Hallo Melissa,

Welkom :-).
Ik en partner zijn ook ondertussen meer dan 2 jaar verder, 3iui, een kijkoperatie met verwijdering eileider, en nu hopelijk op weg naar poging 4. (Partner zijn zaad is zeer goed)
Clomid valt op zich goed mee (de meeste hebben geen bijwerkingen). Ik hoop dat je er mooi follikel groeit.
Je bent steeds welkom om mee te schrijven bij de topic iui.

Veel succes. ik hoop dat je niet lang hoeft mee te schrijven en dat je dit jaar zwanger mag worden.
Fijn weekend.

Groetjes,

Minosh
Hey Minosh!

Dank je wel voor het antwoord! Ik heb tot nu toe 1 ronde gedaan met Clomid en eigenlijk valt het inderdaad wel mee... Ik had er erger van verwacht. Deze maand heb ik moeten skippen, welverdiend weekendje gedaan en die viel juist op de 'verkeerde' moment blijkbaar. Maar het doet wel deugd om er een keertje niet aan te moeten denken.

Ik duim mee dat jij ook snel goed nieuws hebt!

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Minosh » 23 juli 2020, 14:15

Daar kan ik me best heel veel bij voorstellen, eventjes niet nadenken bij alles. Geniet er maar van.
Merci, ik hoop het ook :-)

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Hoop88 » 26 juli 2020, 21:13

Hey Melissa

In overleg met de arts besloten om na (normaal gezien 4 pogingen) puregon over te stappen naar ivf, maar toen ik na de 3e poging verging van de pijn van de endometriose werd geschakeld naar ivf (eind dec). Maar door de corona en de 2 maanden wachttijd in jette ook nog maar pas een 1e mislukte ivf poging achter de rug.
Hoeveel inseminaties ga je doen? Die stap hebben wij niet gedaan.

Groetjes
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Liefn » 25 augustus 2020, 13:42

Hoi,

Ik ben ook nieuw hier :-).

Sinds vorig jaar juni stopte ik met de pil (toen 24 jaar jong). Na cyclussen van 63 dagen, 52 dagen, 54 dagen... deden ze een baarmoederonderzoek, onderzoek van de doorgang van de eierstokken en een spermaonderzoek bij mijn man. Alles was in orde, ik heb enkel een 'knik' aan de baarmoeder (wat gekanteld), maar dit zou enkel inseminatie bemoeilijken (als dit ooit van toepassing is). Voor de rest lijkt alles in orde.

Ik startte met clomid, 50mg, dag 3 tot dag 7. Momenteel zit ik op dag 12 en had ik een eerste echo. Er is een follikel of cyste te zien van 30mm. De gynaecoloog zei na de resultaten van de bloedname dat ik aan het ovuleren ben & we kregen een schema. Pregnyl inspuiten is dus niet nodig.

Volgende cyclus moet ik op dag 3 terug, om te kijken of de cyste weg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Een onderzoek tijdens de menstruatie, wat kan ik me daarbij voorstellen?

Volgende cyclus zal ik terug clomid innemen en moet ik nog een echo laten maken op dag 10. Spannend!

Na 3 cyclussen met clomid, gaan we over naar inseminatie...
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Minosh » 26 augustus 2020, 19:50

Liefn schreef:
25 augustus 2020, 13:42
Hoi,

Ik ben ook nieuw hier :-).

Sinds vorig jaar juni stopte ik met de pil (toen 24 jaar jong). Na cyclussen van 63 dagen, 52 dagen, 54 dagen... deden ze een baarmoederonderzoek, onderzoek van de doorgang van de eierstokken en een spermaonderzoek bij mijn man. Alles was in orde, ik heb enkel een 'knik' aan de baarmoeder (wat gekanteld), maar dit zou enkel inseminatie bemoeilijken (als dit ooit van toepassing is). Voor de rest lijkt alles in orde.

Ik startte met clomid, 50mg, dag 3 tot dag 7. Momenteel zit ik op dag 12 en had ik een eerste echo. Er is een follikel of cyste te zien van 30mm. De gynaecoloog zei na de resultaten van de bloedname dat ik aan het ovuleren ben & we kregen een schema. Pregnyl inspuiten is dus niet nodig.

Volgende cyclus moet ik op dag 3 terug, om te kijken of de cyste weg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Een onderzoek tijdens de menstruatie, wat kan ik me daarbij voorstellen?

Volgende cyclus zal ik terug clomid innemen en moet ik nog een echo laten maken op dag 10. Spannend!

Na 3 cyclussen met clomid, gaan we over naar inseminatie...
Welkom. Ik hoop dat je volgende cyclus het raak is voor jullie.
In begin van je menstruatie kijken ze via een echo in je baarmoeder en eierstokken of er geen cyste of iets anders te zien is. Dit doen ze vaginaal. De 1ste x vreemd om tijdens je menstruatie een echo te laten maken, maar zoals in dit traject went dit ook wel😅!
Heel veel succes.
Grtjes,
Minosh

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Liefn » 26 augustus 2020, 19:55

Hoi, bedankt voor de respons :-)!
Misschien een rare bedenking, maar dan kan je enkel met maandverband naar de echo gaan, toch? Een tampon is al helemaal ongemakkelijk...
Inderdaad, hopelijk wen ik ooit aan die onderzoeken, want echt op mijn gemak ben ik toch nooit :D . Het zijn ook telkens verschillende dokters, wat het er niet aangenamer op maakt :roll: .
Heb al enkele dagen heel veel last van onderbuikpijn... Benieuwd of dit de cyste, grote follikel, ovulatie of hormonen zijn...
Liefs!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Minosh » 26 augustus 2020, 20:55

Liefn schreef:
26 augustus 2020, 19:55
Hoi, bedankt voor de respons :-)!
Misschien een rare bedenking, maar dan kan je enkel met maandverband naar de echo gaan, toch? Een tampon is al helemaal ongemakkelijk...
Inderdaad, hopelijk wen ik ooit aan die onderzoeken, want echt op mijn gemak ben ik toch nooit :D . Het zijn ook telkens verschillende dokters, wat het er niet aangenamer op maakt :roll: .
Heb al enkele dagen heel veel last van onderbuikpijn... Benieuwd of dit de cyste, grote follikel, ovulatie of hormonen zijn...
Liefs!
Ik ga altijd met tampon. Er is een kleedkamer met toilet waar ik die uit kan doen en een nieuwe nadien kan in steken.
Wanneer start je nieuwe cyclus?

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Nieuwkomertje

Bericht door Liefn » 26 augustus 2020, 20:59

Minosh schreef:
26 augustus 2020, 20:55
Liefn schreef:
26 augustus 2020, 19:55
Hoi, bedankt voor de respons :-)!
Misschien een rare bedenking, maar dan kan je enkel met maandverband naar de echo gaan, toch? Een tampon is al helemaal ongemakkelijk...
Inderdaad, hopelijk wen ik ooit aan die onderzoeken, want echt op mijn gemak ben ik toch nooit :D . Het zijn ook telkens verschillende dokters, wat het er niet aangenamer op maakt :roll: .
Heb al enkele dagen heel veel last van onderbuikpijn... Benieuwd of dit de cyste, grote follikel, ovulatie of hormonen zijn...
Liefs!
Ik ga altijd met tampon. Er is een kleedkamer met toilet waar ik die uit kan doen en een nieuwe nadien kan in steken.
Wanneer start je nieuwe cyclus?
Bedankt voor de info! Het is altijd onduidelijk hoe mijn cyclus loopt... Het is de eerste keer met clomid & omdat mijn cyclussen zo onregelmatig zijn, kan ik het echt heel moeilijk inschatten. Ik deed vandaag een ovulatietest en er waren uiteindelijk wel twee streepjes. Kan ik binnen twee weken een test afnemen dan?
Hoe gaat het bij jou?
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Nieuwkomertje

Bericht door MLauB » 27 augustus 2020, 8:22

Hoop88 schreef:
26 juli 2020, 21:13
Hey Melissa

In overleg met de arts besloten om na (normaal gezien 4 pogingen) puregon over te stappen naar ivf, maar toen ik na de 3e poging verging van de pijn van de endometriose werd geschakeld naar ivf (eind dec). Maar door de corona en de 2 maanden wachttijd in jette ook nog maar pas een 1e mislukte ivf poging achter de rug.
Hoeveel inseminaties ga je doen? Die stap hebben wij niet gedaan.

Groetjes
Hoi!

Puregon zijn hormonen ook? En heb je verder dan op natuurlijke manier geprobeerd, om dan over te stappen op ivf?
Mij hadden ze gezegd van 3 à 4 keer inseminatie te proberen. Binnenkort is mijn 3de keer en ik ga dan wel al vragen om de uitleg al te geven en eventueel dan al over te stappen op ivf.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten