Onregelmatige cyclus - Clomid

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 26 september 2020, 14:05

Hey, ze hadden niet echt een verklaring voor het hoge oesterogeengehalte voor. Ze zagen wel dat het vandaag niet nog gestegen was, dus dat was wel goed. Ik had een follikel van 17mm en nog een paar kleinere. Maandag moet ik terug bloed laten prikken om te controleren of er zelf een eisprong komt, anders moet ik 's avonds de spuit pregnyl laten zetten. Ik zit vandaag op dag 16. Het duurt dus allemaal wat langer dan verwacht, zeker omdat ik vorige keer zo snel was...

Ik brand elke dag een kaarsje voor jullie!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 28 september 2020, 10:56

Liefn schreef:
26 september 2020, 14:05
Hey, ze hadden niet echt een verklaring voor het hoge oesterogeengehalte voor. Ze zagen wel dat het vandaag niet nog gestegen was, dus dat was wel goed. Ik had een follikel van 17mm en nog een paar kleinere. Maandag moet ik terug bloed laten prikken om te controleren of er zelf een eisprong komt, anders moet ik 's avonds de spuit pregnyl laten zetten. Ik zit vandaag op dag 16. Het duurt dus allemaal wat langer dan verwacht, zeker omdat ik vorige keer zo snel was...

Ik brand elke dag een kaarsje voor jullie!
Dank je wel :-).
Ik heb me er wel ergens bij neergelegd dat het IVF wordt, maar nu heb ik er vrede mee.
Ik heb deze wachtweken voor de eerste maal geen stress noch negatieve gevoelens omwille dat ik geloof dat IVF onze weg is. Klinkt misschien vreemd, maar het feit dat mijn partner hierin wil meestappen doet heel veel voor mij :-)

Ik hoop dat deze poging voor jullie de goeie is en dat je niet steeds in die onzekerheid moet leven.
Duimen draaien voor een mooie follikel vandaag :-)

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 29 september 2020, 18:02

Hoi,
Hebben jullie dan eerst een maand rust en daarna starten met IFV? Hopelijk valt dit traject mentaal en fysiek mee voor jou... Niet gemakkelijk allemaal.

Ik moest gisteren opnieuw bloed laten prikken (gelukkig geen onderzoek) & ze zagen daarin dat de follikels nog gegroeid waren, maar er was nog geen spontane eisprong. 's Avonds moest ik daarom een spuit pregnyl laten zetten. (Spuit zelf viel beter mee dan verwacht!) In het moederhuis, tussen de geboortekaartjes, in een kamer waar een pas bevallen vrouw naartoe gebracht wordt, met een wiegje, geboortecadeau van het ziekenhuis, aangepaste onderbroeken, papa's met moedermelkflesjes... Ik vond dat best ongepast, want zo'n spuit kunnen ze toch perfect in een andere afdeling zetten? Maarja... Nu is het twee weken afwachten!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 30 september 2020, 19:24

Ja, een verplichte maand rust (opgelegd door ZH)
Ik ben er wel klaar voor want dat wachten en onzekerheid is ook zwaar.

Wel goed dat je follikels goed gegroeid zijn. Ik duim mee de komende periode.

Wel jammer dat er niet nagedacht wordt over de locatie van het zetten van de spuit. Het is al moeilijk genoeg.
Ik zet hem tegenwoordig zelf, valt wel mee uiteindelijk.

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 1 oktober 2020, 17:47

Dat snap ik... Hopelijk kan je even bekomen van alle behandelingen... Ik duim ook voor jullie!

Ik deed gisteren een ovulatietest en die was voor het eerst zeer duidelijk positief. Denk jij dat dit ook door de pregnylspuit kan komen? Ik zou de dag ervoor normaal al een eisprong moeten gehad hebben.

Ook op Instagram en Facebook blijft het zwangerschapsaankondigingen regenen. Blijf ik ne moeilijke vinden soms...
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 1 oktober 2020, 21:39

Een positieve ovulatietest is sowieso te wijten aan de pregynl. Blijft altijd wel wat langer in het bloed.

Die aankondiging zijn altijd kut, daarom dat ik geen facebook noch instragam nog heb, wou het niet meer weten, en in coronatijd doet me dat wel deugt.

De wachtweken zijn begonnen, ik duim mee😀

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 3 oktober 2020, 6:46

Hier is het niets geworden, op naar de verplichte maand rust.

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 4 oktober 2020, 10:51

Ooh wat jammer :'( !!!

Ik wens dat het bij jullie snel raak is met de nieuwe behandeling... Je bent al zo sterk geweest, chapeau dat je dit blijft volhouden... Er zijn geen juiste woorden om jullie te steunen, maar ik hoop dat jullie de moed vinden om verder door te zetten voor jullie grootste wens <3.

Ik moet nog een week wachten met testen, denk ik. Misschien zelfs wat langer. Lichamelijk voel ik helemaal niets veranderen. Andere keren heb ik nu al gevoeligere borsten, dus ik ga er vanuit dat het niets is...

Ik denk aan jullie!!!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 5 oktober 2020, 10:28

merci, ik duim mee voor jullie❤️

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Cleopatra » 7 oktober 2020, 7:07

Liefn schreef:
29 september 2020, 18:02
Hoi,
Hebben jullie dan eerst een maand rust en daarna starten met IFV? Hopelijk valt dit traject mentaal en fysiek mee voor jou... Niet gemakkelijk allemaal.

Ik moest gisteren opnieuw bloed laten prikken (gelukkig geen onderzoek) & ze zagen daarin dat de follikels nog gegroeid waren, maar er was nog geen spontane eisprong. 's Avonds moest ik daarom een spuit pregnyl laten zetten. (Spuit zelf viel beter mee dan verwacht!) In het moederhuis, tussen de geboortekaartjes, in een kamer waar een pas bevallen vrouw naartoe gebracht wordt, met een wiegje, geboortecadeau van het ziekenhuis, aangepaste onderbroeken, papa's met moedermelkflesjes... Ik vond dat best ongepast, want zo'n spuit kunnen ze toch perfect in een andere afdeling zetten? Maarja... Nu is het twee weken afwachten!

Zeer ongepast, een vruchtbaarheidstraject is sowieso al heel erg emotioneel beladen en je slingert continu tussen hoop en wanhoop 😔 Ik ben zelf niet zo’n held in spuiten te (laten) zetten, bij mij werden deze (Menopur en Pregnyl) aan huis gezet door verpleegkundigen van het Wit Geel Kruis (is gratis dienstverlening), je bent wel wat aan huis gekluisterd maar dat vond ik niet erg. Succes met jouw traject !

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 9 oktober 2020, 20:43

Hoi, bedankt voor je reactie! Ik vroeg me af of dit een normale gang van zaken is, een pregnylspuit laten plaatsen in het moederhuis... Denk dat ik voor volgende keer toch ook eens ga luisteren om dit elders te zetten. Heb jij telkens een voorschrift nodig om dit te zetten? Mijn gynaecoloog schreef dit niet voor, maar daar deden ze wat moeilijk over bij de verpleging...

Heb al twee dagen erge rugpijn & zit nu op dag 29. De pregnylspuit werd pas gezet op dag 17, dus ik denk dat het deze cyclus niet gelukt is...

Hoe vaak moet een spuit Menopur gezet worden? Is dit ter voorbereiding van een 'gewone' cyclus, inseminatie of IVF?

Ik viel in't begin elke keer flauw bij een spuit of bij het laten prikken van bloed, maar dat is nu al zo'n gewoonte geworden... Toch iets positiefs aan de hele situatie :roll: .
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 14 oktober 2020, 7:54

Menopur wordt gezet ipv clomid, na 7 dag moet je ter controle en wordt er gekeken hoe groot je folikel is om daarna iui te doen. Meestal moest ik 8 a 10 dagen een spuit zetten. Voor deze mm had ik heel veel schrik van spuiten en nu zet ik ze zelf. De spuit is niets vergeleken met de pijn van geen kind te kunnen hebben.

ik duim toch nog mee voor die positieve test. Zo niet veel geluk met iui. Er is een groepje iui waar je mee kan komrn praten.

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 14 oktober 2020, 13:56

Hoi, hier is het niets geworden...

Nu nog 1 cyclus met clomid en daarna inseminatie... Ik heb er geen goed voorgevoel bij, heb het gevoel dat inseminatie ons niet genoeg gaat kunnen verder helpen, maar daar zullen we ook door moeten als het zo ver is.

Bedankt voor de tip. Ik ga nog een maandje afwachten & anders voeg ik me graag bij.

Heb ook schrik dat corona roet in het eten zal gooien... Ze zullen de geplande afspraken toch door kunnen laten gaan? Of kunnen ze echt zeggen dat ze omwille van het virus de kinderwens on hold moeten zetten?
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 15 oktober 2020, 13:48

Voorlopig denk ik niet dat ze iets zullen opschorten.

Iui heeft inderdaad maar 15 procent kans, maar het blijft wel mogelijk he.
ik hoop dat het met deze poging al lukt.

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 24 oktober 2020, 13:04

Hoi, vandaag opnieuw een echo en bloedonderzoek gehad. Ze zagen een follikel van 15 mm (dag 12) & voor de rest zag alles er normaal uit. Maandag opnieuw bloed laten nemen en dan kijken wanneer ze de spuit pregnyl zullen plaatsen.

We hebben ook al de papieren in orde gemaakt voor de inseminatie. Maandag probeer ik een afspraak bij de fertiliteitsarts te maken, zodat we na deze cyclus direct kunnen starten met inseminatie...

Hopelijk is daar alles wat oké, gezien de omstandigheden...

Voorlopig gaan de behandelingen nog door zoals ze nu gepland zijn. Indien het virus verder door blijft gaan, is het wel mogelijk dat ze dit moeten stopzetten... We zullen zien...
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten