Onregelmatige cyclus - Clomid

Plaats reactie
Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 24 augustus 2020, 15:42

Sinds vorig jaar juni stopte ik met de pil (toen 24 jaar jong). Na cyclussen van 63 dagen, 52 dagen, 54 dagen... deden ze een baarmoederonderzoek, onderzoek van de doorgang van de eierstokken en een spermaonderzoek bij mijn man. Alles was in orde, ik heb enkel een 'knik' aan de baarmoeder (wat gekanteld), maar dit zou enkel inseminatie bemoeilijken (als dit ooit van toepassing is). Voor de rest lijkt alles in orde.

Ik startte met clomid, 50mg, dag 3 tot dag 7. Momenteel zit ik op dag 12 en had ik een eerste echo. Er is een follikel of cyste te zien van 30mm. De gynaecoloog zei na de resultaten van de bloedname dat ik aan het ovuleren ben & we kregen een schema. Pregnyl inspuiten is dus niet nodig.

Volgende cyclus moet ik op dag 3 terug, om te kijken of de cyste weg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Een onderzoek tijdens de menstruatie, wat kan ik me daarbij voorstellen?

Zijn er positieve verhalen na zo'n grote follikel op dag 12?

Volgende cyclus zal ik terug clomid innemen en moet ik nog een echo laten maken op dag 10. Spannend!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 27 augustus 2020, 9:55

Liefn schreef: ↑
24 augustus 2020, 15:42
Sinds vorig jaar juni stopte ik met de pil (toen 24 jaar jong). Na cyclussen van 63 dagen, 52 dagen, 54 dagen... deden ze een baarmoederonderzoek, onderzoek van de doorgang van de eierstokken en een spermaonderzoek bij mijn man. Alles was in orde, ik heb enkel een 'knik' aan de baarmoeder (wat gekanteld), maar dit zou enkel inseminatie bemoeilijken (als dit ooit van toepassing is). Voor de rest lijkt alles in orde.

Ik startte met clomid, 50mg, dag 3 tot dag 7. Momenteel zit ik op dag 12 en had ik een eerste echo. Er is een follikel of cyste te zien van 30mm. De gynaecoloog zei na de resultaten van de bloedname dat ik aan het ovuleren ben & we kregen een schema. Pregnyl inspuiten is dus niet nodig.

Volgende cyclus moet ik op dag 3 terug, om te kijken of de cyste weg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Een onderzoek tijdens de menstruatie, wat kan ik me daarbij voorstellen?

Zijn er positieve verhalen na zo'n grote follikel op dag 12?

Volgende cyclus zal ik terug clomid innemen en moet ik nog een echo laten maken op dag 10. Spannend!
Als je 2 streepjes had zal je eisprong waarschijnlijk de volgende dag zijn. Ik duim mee voor je. πŸ€πŸ€πŸ€

Ik had dinsdag mijn eisprong, nu is het 12 dagjes wachten om te testen. Nu verlof en doet me deugd.
Spannend πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 27 augustus 2020, 16:25

Minosh schreef: ↑
27 augustus 2020, 9:55
Liefn schreef: ↑
24 augustus 2020, 15:42
Sinds vorig jaar juni stopte ik met de pil (toen 24 jaar jong). Na cyclussen van 63 dagen, 52 dagen, 54 dagen... deden ze een baarmoederonderzoek, onderzoek van de doorgang van de eierstokken en een spermaonderzoek bij mijn man. Alles was in orde, ik heb enkel een 'knik' aan de baarmoeder (wat gekanteld), maar dit zou enkel inseminatie bemoeilijken (als dit ooit van toepassing is). Voor de rest lijkt alles in orde.

Ik startte met clomid, 50mg, dag 3 tot dag 7. Momenteel zit ik op dag 12 en had ik een eerste echo. Er is een follikel of cyste te zien van 30mm. De gynaecoloog zei na de resultaten van de bloedname dat ik aan het ovuleren ben & we kregen een schema. Pregnyl inspuiten is dus niet nodig.

Volgende cyclus moet ik op dag 3 terug, om te kijken of de cyste weg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Een onderzoek tijdens de menstruatie, wat kan ik me daarbij voorstellen?

Zijn er positieve verhalen na zo'n grote follikel op dag 12?

Volgende cyclus zal ik terug clomid innemen en moet ik nog een echo laten maken op dag 10. Spannend!
Als je 2 streepjes had zal je eisprong waarschijnlijk de volgende dag zijn. Ik duim mee voor je. πŸ€πŸ€πŸ€

Ik had dinsdag mijn eisprong, nu is het 12 dagjes wachten om te testen. Nu verlof en doet me deugd.
Spannend πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€
Ik duim ook voor jou!
Zo'n testen zijn altijd zo onduidelijk. Zie ik nu een streepje? Of is het maar een licht streepje? Wilt dat dan ook iets zeggen? Zoveel onzekerheden altijd he :D
Ik ben pas ook van werkgever veranderd, omdat het best een ongezonde werkomgeving was. Ik werkte er wel graag, maar de werkdruk en manier van omgaan met personeel was echt niet okΓ©. Alles zal wel wat meespelen als het niet lukt om natuurlijk een kindje te krijgen, dus pakt dat alle beetjes helpen?
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Mitte » 27 augustus 2020, 16:56

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 27 augustus 2020, 19:05

Dank je wel 😊.
Het is geen gemakkelijk traject, dus alle beetjes helpen.
Ik heb geluk dat ik mijn eigen agenda beheer, waardoor ik niets heb moeten zeggen tegen mijn werkgever.
Ik hoop dat je nieuwe werkgever wel meer begrip zal tonen.
grtjes

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 28 augustus 2020, 8:21

Ja, de ovulatietesten. Ik zal nog eens goed de bijsluiter lezen!

Heb al een week ongeveer heel veel last aan de rechterkant in mijn onderbuik, ik denk waar de grote follikel of cyste zit. Dacht dat dit wel zou minderen, maar tot nu toe niet echt.

Als het een follikel is, denk ik dat de pijn al wel minder zou moeten zijn (na een eisprong).

Nog even afwachten dus :) .

Fijn jou hier te ontmoeten!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 28 augustus 2020, 18:26

Iedere lichaam reageert anders, maar ik hoop dat de pijn op iets positief wijstπŸ€žπŸ€žπŸ€žπŸ€πŸ€πŸ€

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 28 augustus 2020, 20:02

Heel lief, dank je wel! Ik hou je op de hoogte! :wink:
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 7 september 2020, 8:02

Al nieuws?
Hier is opnieuw niets geworden.
Op naar de volgende ronde.

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 7 september 2020, 19:37

Hoi, hier nog geen nieuws... Ik ging op dag 12 voor een echo en toen zagen ze dat ik al aan het ovuleren was. Als ik dan twee weken verder tel, zou dat nu ongeveer moeten zijn, maar ik durf pas vanaf woensdag testen,dan zit ik echt op 28 dagen. Ik heb wel heel gevoelige borsten/tepels, wat ik de laatste keren altijd had bij het opkomen van mijn regels... Als ze toch doorkomen, op dag 3 een nieuwe echo om de cyste uit te sluiten... (hopelijk)

Ondertussen is er weer een vriendin zwanger & mijn man en ik beslisten om onze ouders & een bevriend koppel in te lichten over onze situatie. Het 'geheim' wordt voor ons te zwaar om alleen te dragen...

Zo jammer dat het bij jullie niets was :'(! Hebben jullie enkele vertrouwenspersonen om heel dit gegeven te luchten?

Ik kan zo boos worden op onze maatschappij, hoe er omgegaan wordt met een kinderwens...
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 7 september 2020, 22:36

Amaai wat een geduld heb jij. Ik test al 4 dagen op voorhand want de spanning wordt me vaak te veel.
Morgen mocht ik normaal pas testen.

Het is goed dat je bepaalde mensen hebt ingelicht, ik denk dat je dit ook nodig hebt. Bij ons weet niemand van de mm, maar wel dat het niet gemakkelijk gaat.

Ik snap je kwaadheid, maar soms weet men niet altijd beter....

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 8 september 2020, 16:58

Ik denk dat ik mezelf ook wil beschermen daardoor... Weet het niet zo goed...
Sinds vandaag ook enorm veel lage rugpijn, wat ik ook altijd heb bij het aankomen van mijn regels...

Ben je opnieuw gestart met clomid?
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 8 september 2020, 17:43

wat ergens normaal is, ik denk dat we dat vaak doen.

Ik neem utrogestan, waardoor mijn menstruatie meestal 2 dagen uitblijft. Dan moet ik eerst op een controle - echo en dan spuit ik menopur. Ik neem geen clomid omdat dit enorme impact had op mij, van menopur heb ik geen last.

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 8 september 2020, 20:39

Ik wens je veel succes!

Ik reageerde ook wel wat fel op de clomid, een andere gynaecoloog twijfelde bij de echo om te minderen naar een half pilletje, maar uiteindelijk werd hier niets meer over gezegd.

Hier nog geen regels. Elk uur lijkt zo lang deze periode... maar ik ga er vanuit dat het niets is... Te veel signalen van een nieuwe cyclus...
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 9 september 2020, 13:53

De wachtweken duren eindeloos...
Geen regels kan goed nieuws beteken, ik duim mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten