Onregelmatige cyclus - Clomid

Plaats reactie
Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 23 december 2020, 9:22

Hoi, hoe gaat het met jou?
Zie je de feestdagen wat zitten?
Ik denk aan je!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 23 december 2020, 12:32

Liefn schreef: ↑
23 december 2020, 9:22
Hoi, hoe gaat het met jou?
Zie je de feestdagen wat zitten?
Ik denk aan je!
Wat lief dat je aan me denkt.
Voorlopig niet zo goed, mits ik denk dat de tp mislukt is, ik denk enkel het indrooglijntje gezien te hebben, morgen nog eens testen voor de zekerheid, maar die zal negatief zijn, rugpijn is er al.
Feestdagen zie ik niet zitten, maar bon we moeten er door. Ik ga proberen mijn vriend niets te zeggen, zodat hij nog een beetje een fijne kerst heeft ;-)
Hoe gaat het met jou? Bloedname goed gegaan? Wanneer is je eerste echo?

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 23 december 2020, 13:31

Hoi, ooh wat jammer om te lezen...

Ik herken wel een stukje uit ons verhaal. Ik dacht ook enkel een indrooglijntje te zien, twee dagen later had ik een mooie test... Had ook de dagen ervoor lage rugpijn en pijnlijke borsten... (Dit heb ik ook telkens wanneer mijn menstruatie er aan komt.) Maar wil je geen valse hoop geven natuurlijk!

Kan helemaal begrijpen dat je de feestdagen niet ziet zitten. Kan je er met de familie over babbelen?

De bloedname is goed gegaan. Geen antistoffen, maar het hcg was in orde. 4 januari hebben we de eerste echo. Ik heb nog steeds zoveel angst dat het fout gaat lopen, maar dat hebben we allemaal in zo'n traject vrees ik...
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 23 december 2020, 13:55

Liefn schreef: ↑
23 december 2020, 13:31
Hoi, ooh wat jammer om te lezen...

Ik herken wel een stukje uit ons verhaal. Ik dacht ook enkel een indrooglijntje te zien, twee dagen later had ik een mooie test... Had ook de dagen ervoor lage rugpijn en pijnlijke borsten... (Dit heb ik ook telkens wanneer mijn menstruatie er aan komt.) Maar wil je geen valse hoop geven natuurlijk!

Kan helemaal begrijpen dat je de feestdagen niet ziet zitten. Kan je er met de familie over babbelen?

De bloedname is goed gegaan. Geen antistoffen, maar het hcg was in orde. 4 januari hebben we de eerste echo. Ik heb nog steeds zoveel angst dat het fout gaat lopen, maar dat hebben we allemaal in zo'n traject vrees ik...
Wat fijn dat de bloedname goed gegaan is en ik duim mee voor zeer mooie echo❀️!
Ik ga morgen nog eens testen om te zien of het nu vals postief was of niet. Daarstraks was de test de streep wel opeens roos, maar je leest zo vaak vals positieve met die 2v5 van kruidvat. Zaterdag heb ik 100 procent zekerheid.. Inderdaad jij had die ook laten liggen en dan had je een streep. Ik hoop mss hetzelfde te hebben, er is dus een beetje hoopπŸ€

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 27 december 2020, 19:15

Hoi, heb je nog opnieuw getest? Hoop zo mee op een positief resultaat!

Ik lees ook vaak verhalen dat de testen van kruidvat inderdaad soms niet correct zijn. De testen van de Action blijkbaar ook niet altijd (voor maar €0.90 verschiet ik daar ook wel niet van...). Maar op de duur is het zo'n duur grapje aan het worden... Gelukkig dat de zorgverzekering nog vaak tussenkomt. Maar ook daar hebben we alles weer voor over he.

Liefs!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door mich75 » 27 december 2020, 19:34

Ik heb altijd getest met die van Action en altijd correct. Wel gehad dat het positief was (een licht lijntje) en 3 dagen later opnieuw getest en het lijntje was niet donkerder en wat ik toen vreesde is uitgekomen, het was een biochemische zwangerschap.

De andere keren werd het lijntje wel donkerder, ik test minstens 2x om te zien of het oploopt of niet.

Goedkope testen zijn net zo betrouwbaar als de dure en soms zijn ze zelfs gevoeliger.

Als er sprake is van een vals positieve dan is dit meestal doordat er te snel getest wordt na een Pregnylspuit, dus een beetje eigen schuld en anders dat het een biochemische zwangerschap is en dat je eerst wel positief test maar bij een volgende test of bn het al terug negatief is.

Bij correct gebruik zijn ze voor 99% betrouwbaar.

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 11 januari 2021, 17:17

Hier toch een vals positieve gehad, maar wel buiten tijd. (Mijn eigen fout om terug te gaan kijken) dit doen we niet meer.
Bn was vrij duidelijk.
Ik hoop Lief dat alles goed gaat met je :-)

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 15 januari 2021, 21:23

Hoi Minosh, blij van je te horen. Heb nog veel aan jou gedacht!
Hoe gaat het nu met je? Zie je het nog zitten lichamelijk en mentaal? Zo'n rollercoster...
Wat jammer dat het niet lukte :'( Ik duim zo voor jullie.

Hier alles wel okΓ©, behalve de angst voor het mislopen, maar dat heb ik al iets beter onder controle. 5 februari weten we of alles in orde is. Tot dan durf ik me nog weinig 'hechten' precies :-).
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 16 januari 2021, 10:43

Fijn om te horen dat alles goed gaat met je. ik hoop dat je een mooie echo hebt :D .
Ik heb een zeer moeilijk moment gehad, maar ik voel me nu een pak beter :D . Ik heb dinsdag terug een tp :D . Ik heb 6 cryos en ik hoop dat 1tje mag blijven plakken :D , ik geloof dat het wel zal lukken. :D

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 23 januari 2021, 14:22

Ik heb er een goed gevoel bij voor jullie!

Die moeilijke momenten zijn verschrikkelijk... Kan nog altijd heel boos worden op de wereld als ik zie waar je door moet in een fertiliteitstraject, hoe gemakkelijk het soms voor anderen is. Heb ook van bepaalde personen in mijn leven afstand genomen :-). Geeft me ergens ook wel wat rust.

VEEL SUCCES!!!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 27 januari 2021, 4:16

Liefn schreef: ↑
23 januari 2021, 14:22
Ik heb er een goed gevoel bij voor jullie!

Die moeilijke momenten zijn verschrikkelijk... Kan nog altijd heel boos worden op de wereld als ik zie waar je door moet in een fertiliteitstraject, hoe gemakkelijk het soms voor anderen is. Heb ook van bepaalde personen in mijn leven afstand genomen :-). Geeft me ergens ook wel wat rust.

VEEL SUCCES!!!
DankjewelπŸ˜€!
We kunnen voorzichtig blij zijn, sinds zaterdag test ik positief en gisterenavond heb ik clearblue wekenindicator gedaan en die gaf 2-3 aan. Donderdag bloedname en dan weten we meer🀞.
Hoe gaat het met jou, niet te veel last vn kwaaltjes?

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 28 januari 2021, 18:47

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO HOE LEUK IS DAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suuuuuuuuuuuuuuuper blij voor jullie!!!!!!!!!!! :D

Heel veel succes!! Heb je al een eerste echo gepland? Wij konden bij 7 weken en 5 dagen voor het eerst met een inwendige echo bekijken of alles goed zat. De volgende is over een weekje, dan ben ik 12 weken.

Voorlopig sinds een week terug heel misselijk, moe en wat last van opgeblazen gevoel, maar ik neem alles er met heel veel plezier bij. Zolang dat frummeltje maar gezond groeit, want die angst blijft wel groot, hoewel ik er eigenlijk geen reden voor heb. We zitten al te lang in het slecht-nieuws-straatje waardoor we niet meer durven geloven dat het Γ©cht gelukt is, denk ik :-).

Dikke, dikke, dikke proficiat!!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 28 januari 2021, 19:56

Liefn schreef: ↑
28 januari 2021, 18:47
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO HOE LEUK IS DAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suuuuuuuuuuuuuuuper blij voor jullie!!!!!!!!!!! :D

Heel veel succes!! Heb je al een eerste echo gepland? Wij konden bij 7 weken en 5 dagen voor het eerst met een inwendige echo bekijken of alles goed zat. De volgende is over een weekje, dan ben ik 12 weken.

Voorlopig sinds een week terug heel misselijk, moe en wat last van opgeblazen gevoel, maar ik neem alles er met heel veel plezier bij. Zolang dat frummeltje maar gezond groeit, want die angst blijft wel groot, hoewel ik er eigenlijk geen reden voor heb. We zitten al te lang in het slecht-nieuws-straatje waardoor we niet meer durven geloven dat het Γ©cht gelukt is, denk ik :-).

Dikke, dikke, dikke proficiat!!
Merci!!πŸ˜€
Spannend de 12 weken echo, een grote mijlpaal!! Je frummeltje zal gezond en wel zijn.
Ik begrijp de angst, hier is tussen blij zijn en heel realistisch zijn, maar stap voor stap zullen we er gerakenπŸ˜€πŸ₯°!
Ik heb volgende week nog een bloedname ( als die goed is) en dan wordt de 1ste echo gepland.

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Liefn » 29 januari 2021, 21:27

Hou je me op de hoogte van de bloedname? Ben zo benieuwd en zo blij voor jullie :-).

Ik voel wel aan alles (denk ik) dat frummel aan het groeien is (gevoelige borsten, misselijk, broeken beginnen te spannen, gevoelig voor geurtjes, specifieke eetlust), maar je weet nooit natuurlijk. Al die horrorverhalen op internet, mag ik eigenlijk niet lezen :roll: .

Mocht je binnenkort misselijk worden, bij mij helpen raketijsjes :D en crackers (die van de HEMA met een smaakje zijn geweldig). Ik heb ook altijd iets op mijn nachtkastje liggen, en dit steek ik al binnen voor ik effectief opsta (M&M's, cracker, hazelnoten...). Dit helpt ook wel :-).

Mocht je omgega3 tabletten innemen; best niet innemen als je denkt dat je moet overgeven. Heb dat op't werk aan de hand gehad en dat was echt het walgelijkste dat ik ooit meegemaakt heb :D . Heb er sindsdien geen meer durven innemen, jakkes.

Hihi
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🀞

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Onregelmatige cyclus - Clomid

Bericht door Minosh » 31 januari 2021, 9:56

Liefn schreef: ↑
29 januari 2021, 21:27
Hou je me op de hoogte van de bloedname? Ben zo benieuwd en zo blij voor jullie :-).

Ik voel wel aan alles (denk ik) dat frummel aan het groeien is (gevoelige borsten, misselijk, broeken beginnen te spannen, gevoelig voor geurtjes, specifieke eetlust), maar je weet nooit natuurlijk. Al die horrorverhalen op internet, mag ik eigenlijk niet lezen :roll: .

Mocht je binnenkort misselijk worden, bij mij helpen raketijsjes :D en crackers (die van de HEMA met een smaakje zijn geweldig). Ik heb ook altijd iets op mijn nachtkastje liggen, en dit steek ik al binnen voor ik effectief opsta (M&M's, cracker, hazelnoten...). Dit helpt ook wel :-).

Mocht je omgega3 tabletten innemen; best niet innemen als je denkt dat je moet overgeven. Heb dat op't werk aan de hand gehad en dat was echt het walgelijkste dat ik ooit meegemaakt heb :D . Heb er sindsdien geen meer durven innemen, jakkes.

Hihi
Merci voor de tips.
Wel fijn dat je voelt dat het aan groeien isπŸ˜€!
Hier vallen de symptomen wat weg, af en toe duiken ze even op ( vnl rugpijn en buikpijn), mijn borsten gloeien somsπŸ˜….
Ik probeer ook wat weg te blijven van de horrorverhalen en verhalen rond miskraam😳want dat brengt me te veel angst 😏
Ik hou je sowieso op de hoogte!
Jij ook he, met je 12 weken echoπŸ˜€!
Verzorg je goed❀️!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten