Eileider niet doorgankelijk

Plaats reactie
Tvv
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 september 2020, 10:02

Eileider niet doorgankelijk

Bericht door Tvv » 11 september 2020, 11:29

Hoi iedereen,
Na een jaartje proberen hebben we nu toch hulp gezocht.
De testen zijn gestart. Gisteren een foamtest gehad waarbij bleek dat mijn linker eileider niet doorgankelijk is. Er waren voldoende follikels en de rechter was wel goed. We hebben pas binnen enkele weken bespreking. Wat voor ons wel heel zenuwslopend is om nog zo lang te wachten.
De dokter die gisteren het onderzoek uitvoerde kon niet zeggen of een operatie noodzakelijk was. Hij zei dat het ging afhangen van de verdere resultaten. Indien ivf nodig zou zijn, zou er blijkbaar geen operatie nodig.
Voor ons is het allemaal nog nieuw. Vroeg me af of hier mensen zitten met hetzelfde probleem en wat er ons te wachten staat. Wordt er zowizo een kijkoperatie gedaan om de oorzaak te vinden? Alvast bedankt!

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Eileider niet doorgankelijk

Bericht door JFB17 » 12 september 2020, 13:02

Hoi Tvv,

Ik heb/had hetzelfde probleem. Ook mijn linker eileider bleek niet doorgankelijk. De reden hiervoor is niet bekend. Volgens de arts kan dit bijvoorbeeld door een ontsteking geweest zijn die ik ooit misschien eens zou hebben opgelopen. Mijn arts heeft nooit gesproken over een operatie. Bij ons waren alle andere testen normaal en werd er, na een tijdje coïtustiming, overgeschakeld op IVF/ICSI. Dit had voor ons een mooi resultaat. Bij de 2de terugplaatsing was ik zwanger (normaal nu maandag geplande keizersnede 🙈).

Veel succes en moed houden!
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Tvv
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 september 2020, 10:02

Re: Eileider niet doorgankelijk

Bericht door Tvv » 12 september 2020, 14:42

Dus er werd ook geen kijkoperatie gedaan om de oorzaak vast te stellen? Werd er dan niet onmiddellijk overgegaan op ivf? Volgens de onderzoekende arts zou ik niet zwanger kunnen worden op natuurlijke wijze als eisprong uit linker eierstok komt. Hij zei dat het dus goed kan zijn dat ik bv 8 maanden lang een eisprong gehad heb uit mijn linker eierstok en bijgevolg ook niet zwanger werd.
Donderdag heb ik de test ondergaan en heb nog steeds redelijk wat bloedverlies. Niet enkel helder bloed. Minstens even heftig als mijn normale menstruatie. Vroeg me af of dit wel normaal is. Ook aan de linkerzijde heb ik een zeurende pijn.
Blij om te horen dat het bij jou toch goed gekomen is! Proficiat en heel veel succes met de keizersnede! Heeft de keizersnede hier mee iets te maken of is er daar een andere reden voor?

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Eileider niet doorgankelijk

Bericht door JFB17 » 12 september 2020, 15:12

Er werd bij mij geen kijkoperatie voorgesteld (waarom weet ik eigenlijk niet). Ik weet wel dat het mogelijk is maar uiteindelijk heeft mijn arts daar dan verder niets over gezegd.

Er werd mij inderdaad ook gezegd dat het niet helemaal onmogelijk was om ‘natuurlijk’ zwanger te worden maar als je dan links ovuleert dan wordt dat niets natuurlijk. Wij waren daarvoor dus al een paar maanden aan het proberen via coïtustiming maar dat werd niets. Dan het eileider onderzoek om dan redelijk snel over te schakelen op IVF/ICSI. Na het onderzoek had ik zelf ook een paar dagen last van krampen en wat bloedverlies. Bleek normaal te zijn dus zou me daar niet te ongerust over maken.

Keizersnede heeft niets met dit alles te maken. Onze dochter ligt in stuit en dan is een keizersnede de beste oplossing (is mij verteld).
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Tvv
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 september 2020, 10:02

Re: Eileider niet doorgankelijk

Bericht door Tvv » 13 september 2020, 9:11

JFB17 schreef:
12 september 2020, 15:12
Er werd bij mij geen kijkoperatie voorgesteld (waarom weet ik eigenlijk niet). Ik weet wel dat het mogelijk is maar uiteindelijk heeft mijn arts daar dan verder niets over gezegd.

Er werd mij inderdaad ook gezegd dat het niet helemaal onmogelijk was om ‘natuurlijk’ zwanger te worden maar als je dan links ovuleert dan wordt dat niets natuurlijk. Wij waren daarvoor dus al een paar maanden aan het proberen via coïtustiming maar dat werd niets. Dan het eileider onderzoek om dan redelijk snel over te schakelen op IVF/ICSI. Na het onderzoek had ik zelf ook een paar dagen last van krampen en wat bloedverlies. Bleek normaal te zijn dus zou me daar niet te ongerust over maken.

Keizersnede heeft niets met dit alles te maken. Onze dochter ligt in stuit en dan is een keizersnede de beste oplossing (is mij verteld).
Merci voor je reactie! Maakt me al wat minder ongerust!
Waren er bij jou nog andere “problemen” vastgesteld of enkel de eileider? De ivf/ icsi is bij jullie dan 2de maal geslaagd? Hoop dat dit bij ons ook zo mag lopen🙏.

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Eileider niet doorgankelijk

Bericht door JFB17 » 13 september 2020, 10:06

Graag gedaan! Ik (en vele anderen hier) weten dat het niet gemakkelijk is. Het kan zeker deugd doen om ervaringen te delen .

Hoewel ik op heel jonge leeftijd behandeld ben voor borstkanker, bleek na allerlei testen dat ik verder geen vruchtbaarheidsproblemen had. Enkel de eileider dus. Ook bij mijn man bleek er niets aan de hand.

Wij hebben bij de eerste ronde IVF/ICSI een behoorlijk resultaat gehaald waarvan uiteindelijk 2 cryo’s konden bewaard worden. Bij mij was er een freeze all omwille van hormonen die niet goed stonden voor verse terugplaatsing. Maand nadien dan eerste terugplaatsing van cryo maar dit was negatief. De maand nadien dan terugplaatsing 2de cryo en die is blijven plakken. In feite dus maar 1 keer moeten stimuleren. Indien we een 2de kindje willen dan moeten we wel terug opnieuw beginnen.

Misschien nog een laatste tip; ik weet niet waar je behandeld wordt maar ik heb zelf heel erg goede ervaringen met Jette!
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Tvv
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 september 2020, 10:02

Re: Eileider niet doorgankelijk

Bericht door Tvv » 13 september 2020, 16:25

JFB17 schreef:
13 september 2020, 10:06
Graag gedaan! Ik (en vele anderen hier) weten dat het niet gemakkelijk is. Het kan zeker deugd doen om ervaringen te delen .

Hoewel ik op heel jonge leeftijd behandeld ben voor borstkanker, bleek na allerlei testen dat ik verder geen vruchtbaarheidsproblemen had. Enkel de eileider dus. Ook bij mijn man bleek er niets aan de hand.

Wij hebben bij de eerste ronde IVF/ICSI een behoorlijk resultaat gehaald waarvan uiteindelijk 2 cryo’s konden bewaard worden. Bij mij was er een freeze all omwille van hormonen die niet goed stonden voor verse terugplaatsing. Maand nadien dan eerste terugplaatsing van cryo maar dit was negatief. De maand nadien dan terugplaatsing 2de cryo en die is blijven plakken. In feite dus maar 1 keer moeten stimuleren. Indien we een 2de kindje willen dan moeten we wel terug opnieuw beginnen.

Misschien nog een laatste tip; ik weet niet waar je behandeld wordt maar ik heb zelf heel erg goede ervaringen met Jette!
Hoi,

Ik ben zelf 10 jaar geleden behandeld geweest voor lymfeklierkanker. Tijdens de echo waren normaal aantal follikels te zien op beide eierstokken. Verder heb ik ook regelmatige cyclus. Ik vreesde ook dat de oorzaak bij mijn chemobehandeling lag. Bloedtesten en onderzoek van mijn man weten we nog niet. Hij heeft echter reeds een kind uit vorig huwelijk.
Wij gaan naar Brugge. Bedankt voor de tip. Mocht het negatief uitvallen dan kunnen we nog overwegen om naar Jette te gaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten