baarmoederslijmvlies

Plaats reactie
Neelenna
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 oktober 2020, 11:45

baarmoederslijmvlies

Bericht door Neelenna » 23 oktober 2020, 13:12

Dag iedereen,

wij bevinden ons in onze eerste IVF poging.
De pick-up heeft wel iets opgeleverd, maar nu heb ik het probleem dat mijn baarmoedervlies niet dikker wil worden dan 4.5 mm.
Mijn eerste cyclus werd afgebroken en nu zal men proberen om met Menopur mijn baarmoederslijmvlies dikker te maken.
Ik ben een beetje in paniek, want Menopur is niet terugbetaald, en ik heb ook geen garantie dat dat wel zal helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

mvg

Neelenna

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: baarmoederslijmvlies

Bericht door Babske84 » 23 oktober 2020, 14:09

Bij mij werd Utrogestan gebruikt. Dit kost ongeveer 4€ voor een grote doos en heeft me geholpen om vruchtje goed te laten innestellen. Ik heb het moeten nemen van dag 1 na inseminatie tem week 9. Succes!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: baarmoederslijmvlies

Bericht door mich75 » 23 oktober 2020, 15:46

Utrogestan helpt niet om het bms op te bouwen, het helpt om de structuur goed te houden en het bms in stand te houden zodat het niet vroegtijdig afbreekt.

Meestal geeft men Progynova (estradiol) om het bms op te bouwen, als het niet voldoende werkt kan het ook vaginaal gebruikt worden, ook bestaan er gels en pleisters met estradiol.

Neelenna
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 oktober 2020, 11:45

Re: baarmoederslijmvlies

Bericht door Neelenna » 23 oktober 2020, 18:10

de progynova heeft niet geholpen, ik heb reeds de maximale dosis geprobeerd.
gelijktijdig vaginaal als oraal, maar het helpt niet :(

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: baarmoederslijmvlies

Bericht door mich75 » 23 oktober 2020, 19:39

Ik weet niet waar je in behandeling bent, maar in sommige centra hebben ze soms medicatie (gratis) op overschot.
Ik heb na mijn laatste poging mijn resterende medicatie naar het crg gebracht en dit wordt dan normaal gegeven aan mensen die een stimulatie zelf moeten financieren.

Had je tijdens je stimulatie wel een goed bms? Want als het toen ook niet goed was is de kans klein dat het nu wel gaat lukken denk ik

Indien wel dan zou het best kunnen dat het wel lukt met Menopur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten