Nieuw op het forum en aan het begin van fertiliteitsonderzoeken

Plaats reactie
Mombyheart123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 november 2020, 16:21

Nieuw op het forum en aan het begin van fertiliteitsonderzoeken

Bericht door Mombyheart123 » 12 november 2020, 16:29

Ha allemaal,

Ik stel me even voor.
Ik noem mezelf 'Mombyheart' en ben met mijn man net bezig met fertiliteitsonderzoek (eerst wordt er semenonderzoek bij hem gedaan).
Vind het allemaal erg spannend. Zijn nu anderhalf jaar bezig om te proberen om natuurlijk zwanger te raken, echter nog geen resultaat helaas.
Ben nog nooit zwanger geweest.

Mensen in ongeveer hetzelfde stadium/ of ook nieuw op het forum?
Zie er naar uit om ervaringen te delen, voel hier erg de behoefte toe.

Liefs,

Mombyheart

Marthe
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 november 2020, 21:21

Re: Nieuw op het forum en aan het begin van fertiliteitsonderzoeken

Bericht door Marthe » 21 november 2020, 21:27

Hoi,

Bij mijn vriend is vastgesteld dat hij te weinig sperma aanmaakt dus wij hebben volgende week een afspraak in het Middelheim om te zien of we kunnen starten met fertiliteitsbehandelingen.

Het is idd heel erg spannend allemaal! Waar gaan jullie naar toe?!

Groetjes

Anja001
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 november 2020, 0:30

Re: Nieuw op het forum en aan het begin van fertiliteitsonderzoeken

Bericht door Anja001 » 9 januari 2021, 20:05

Hey hey,

Ik ben hier ook nieuw, 34 jarige mama van een zoon van 14j.
Ik zelf heb nadien 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad dus helaas kan ik niet meer natuurlijk zwanger worden.
Ik en mijn partner willen toch nog heel graag een kindje (zijn eerste)

Wij hebben de onderzoeken al afgerond, alles positief, eerst de pil terug beginnen nemen (zodat ze de cyclus onder controle kunnen houden) 4 dagen geleden ben ik begonnen met mijn hormonenkuur, 19 januari moet ik terug naar het uza voor een bloedafname en echo en zal ik wss de 2de spuit dagelijks moeten beginnen zetten tot...
Alles is nog heel nieuw en spannend dus het is een beetje afwachten hoe alles nu verder verloopt...

Hoe waren jullie afspraken? Al wat meer info en of een startschot gekregen?

Groetjes
Anja

carmenblue
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 januari 2021, 19:19

Re: Nieuw op het forum en aan het begin van fertiliteitsonderzoeken

Bericht door carmenblue » 9 januari 2021, 23:04

Hoi allemaal,

Ik ben ook nieuw op dit forum. Bij mij is een lage AMH en hoge FSH waarde vastgesteld (35 jaar). In Nederland was er geen andere optie voor ons dan eiceldonatie. Nu onder behandeling in het UZ Gent. Afgelopen dinsdag akkoord gekregen voor IVF/ICSI behandeling. In mei had ik een FSH waarde van 43 en in augustus 57. Na 3 maanden kregen we pas te horen dat het er zo slecht voor stond. Gynaecoloog had al geconstateerd dat mijn eierstokken verkleind waren. Hier kwam ik achter na het lezen van het naslagwerk voor mijn huisarts. Voor het starten van de behandeling mag je FSH waarde niet hoger zijn dan 15, begreep ik. Afgelopen dinsdag had ik 11. Dan hebben de voedingssupplementen en het gezonde eten wel resultaat gehad voor nu. Donderdag heb ik de eerste injectie gezet. Dat vond ik wel een moeilijk en verdrietig moment. Vandaag dag 3, vanaf nu 2 injecties. Volgende week vrijdag weer naar het ziekenhuis voor controle. We hopen dat de behandeling aanslaat. Komt er iemand uit de omgeving van Zuid-Holland?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten