Even voorstellen

Plaats reactie
Els1109
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 november 2020, 9:24

Even voorstellen

Bericht door Els1109 » 20 november 2020, 14:17

Hey allemaal,

Ik wou mij ff voorstellen aangezien ik al veel op dit forum gelezen heb en advies probeerde inwinnen.
Ik ben 34j en wil zeer graag zwanger worden (zoals velen hier :) ).
Alleen stuiten mijn vriend en ik op enkele problemen, rond mijn 16de is er PCOS vastgesteld waarvoor ik in 2010 reeds een laproscopische drilling heb gehad in aanleiding om zwanger te worden. Bij de drilling is er toen een bloeding ontstaan achter de eierstok, waardoor ik even ben opgenomen in het ziekenhuis. Omdat mijn relatie kort daarna is afgesprongen is er verder niks gebeurd naar zwangerschap toe.

Nu meer dan 10jaar en een nieuwe relatie later ben ik in juli, na een hyfosy, te weten gekomen dat mijn rechtereierstok waarschijnlijk niet toegankelijk is. De reden daarvoor is enkel te achterhalen door middel van een laparoscopie (waar ik nu wel wat bang voor ben omwille van mijn vorige ervaring :oops: en dit nog even wil uitstellen ). Na 7maand proberen heb ik maar eenmalig links geövuleerd. Daarom stelde mijn gynaecoloog voor om met Clomid te beginnen om de linkereierstok te stimuleren. Na de eerste kuur waar ik 50mg per dag gedurende 5dagen moest nemen had ik opnieuw 1 eitje aan de rechterkant. Deze maand zat er eindelijk een mooi eitje klaar links van een goede grote en mocht ik Pregnyl spuiten.

Nu is er nog een bijkomend probleem. Mijn vriend heeft het probleem dat hij niet kan klaarkomen bij penetratie waardoor wij moeten insemineren (bed side insemination). Ik had zo'n goede hoop deze maand...voor het eerst zaten alle factoren goed...maar deze morgen 13dagen na mijn Pregnyl spuit...kon ik niet meer wachten en heb ik een zwangerschapstest gedaan (vroegtijdige) maar het was negatief :cry: .

Ik ben zeker dat er hier veel anderen zijn die reeds een veel langer traject doorlopen, maar voel mij echt rot :( ik zet mijn verhaal hier neer om steun te vinden bij andere vrouwen met dezelfde problemen, hoop te vinden en vooral begrip.

Vele groetjes,

Els

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten