Ik stel me even voor

Plaats reactie
Mariskadv
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 januari 2021, 13:51

Ik stel me even voor

Bericht door Mariskadv » 21 januari 2021, 14:09

Hai allemaal..
Ik ben Mariska een trotse moeder van een zoontje die geboren is in december 2015 na het stoppen met de pil 2e maand gelijk zwanger. We wilden graag een klein leeftijdsverschil tussen de kinderen dus zijn na mijn operatie in juli 2016 weer gaan proberen. Omdat het de eerste keer zo snel ging! Ja stom ga je er vanuit dat het nu ook wel snel zal gaan... nou niet dus! Onderhand zijn we alweer 4.5 jaar bezig voor een 2e.. nooit verwacht dat dit zo lang ging duren. Vorig jaar januari 2020 gestart met een traject in het ziekenhuis die vanwege corona in maart weer kwam stil te staan. In juli mochten we weer starten en werden mijn eileiders doorgespoeld met contrastvloeistof en moest ik 3 maanden op t wacht bankje gaan zitten in de hoop in die 3 maanden nog zwanger te worden! Niet gelukt helaas .. toen mochten we in oktober onze eerste iui plannen : mislukt 😞 .. 2e en 3e iui ook mislukt. Ik kreeg clomid maar maakte geen extra eitjes aan.. ik baalde natuurlijk want die extra kansen zijn verspild vond ik zelf.. nu de 4e iui gehad met puregon injecties en pregnyl maar ook helaas weer geen extra eitjes.. zo balen.. nu zit ik alweer een weekje op de wacht bank.. stom een test gedaan uit mijn ongeduldigheid en ja een positieve test niet in de weet dat je dus van pregnyl hcg krijgt🤦🏻‍♀️ Ik was zo blij en nu zo teleurgesteld .. duurt dit echt 12 dagen voor het uit je lichaam is? Ik hoop hier via jullie wat antwoorden te krijgen en de verhalen van jullie te lezen om zo tot wat meer informatie te komen ..
Dec2015: milan geboren
Juli2016: gestopt met pil
Okt-Nov-Dec2020: 1e iui mislukt 2e iui mislukt 3e iui mislukt

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik stel me even voor

Bericht door mich75 » 21 januari 2021, 16:34

Hey Mariska,

Ik kan hier een heel heel lang antwoord opgeven, maar het meeste kan je terugvinden hier op het forum. Ik ga wel antwoord geven op enkele dingen.

Pregnyl 5000 heeft blijft 7-10 dagen meetbaar, bij Pregnyl 10000 is dit 10-14 dagen. Dit is meestal het geval, maar er zijn altijd uitzonderingen waar het sneller verdwijnt of net trager.

De clomid, Puregon is eigenlijk bedoeld om je eitje te helpen rijpen, maar niet om er extra te hebben, al gebeurt dit wel in sommige gevallen.

Ik weet niet welke onderzoeken je al gehad hebt, maar er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom een volgende zwangerschap niet lukt. Zo kan er een stukje weefsel na de bevalling zijn achtergebleven, littekenweefsel na een keizersnede, maar die heb je niet gehad veronderstel ik want dan moet je normaal gezien een jaar wachten om terug zwanger te worden. Ook kan je een ontsteking hebben aan je baarmoederslijmvlies waardoor het niet lukt.

Een hysteroscopie met eventueel een bioptie kan al duidelijkheid geven.

Het kan ook zijn dat er andere problemen zijn en dat zwanger worden heel moeilijk is, maar dat jullie toen veel geluk hebben gehad.

De beste raad dat ik kan geven blijf niet te lang hangen in 1 soort behandeling. Als IUI de eerste 3x geen resultaat geeft dan is de kans klein dat het bij een volgende wel gaat lukken, als je wel zwanger wordt maar het loopt mis, dan is de kans reëel dat het bij de volgende 3 pogingen wel lukt, anders stap je beter over naar ivf/icsi.

Als je niet gehoord wordt of twijfelt aan je behandelingen ga dan elders voor een 2nd opinion.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Mariskadv
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 januari 2021, 13:51

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Mariskadv » 22 januari 2021, 19:11

Ja daar ben ik ook bang voor dat het de volgende 3 keer niet gaat lukken.. ik mocht 6 pogingen doen, nu 3 met clomid gehad en de volgende 3 proberen ze met puregon waarvan ik nu de eerste keer gedaan heb.. daarna word ik pas doorgestuurd voor ivf.. ik weet niet of je dit zelf kan beslissen zoals jij beschrijft of je eerder door mag na ivf of dat je echt die 3x nog moet afwachten..

Mij is wel verteld dat door de clomid en puregon je extra eitjes aanmaakt en daardoor extra kansen zou hebben en je daarom ook deze dingen inneemt/ injecteert.. ben ik dan zo verkeerd ingelicht bij de fertiliteit?
Dec2015: milan geboren
Juli2016: gestopt met pil
Okt-Nov-Dec2020: 1e iui mislukt 2e iui mislukt 3e iui mislukt

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik stel me even voor

Bericht door mich75 » 23 januari 2021, 10:51

In België kan je in principe vrij kiezen om vlugger over te stappen naar ivf/icsi, maar misschien dat niet elk zh dit wil. Het is ook ingrijpender en daarom geven artsen IUI soms liever wat meer kansen, zeker als de patiënt nog niet klaar is voor ivf. Sommige dames ondergaan 9,12 of zelfs meer IUI's, vaak omdat de arts zegt dat het zo wel gaat lukken.

De clomid en puregon zorgen bij IUI in principe niet voor extra eitjes, trouwens als je meer dan 2 goede follikels hebt wordt de IUI meestal gecanceld.

Puregon wordt soms ook gebruikt bij IVF maar dan ik een hogere dosis en dan worden er wel meer eitjes gerijpt.

Over al dan niet verkeerd ingelicht worden, kan ik me moeilijk uitspreken. Er komt ook heel veel op je af waardoor je soms dingen verkeerd begrijpt, maar ik heb al enorm veel verhalen gehoord waarbij echt wel foute info wordt gegeven.

Mariskadv
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 januari 2021, 13:51

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Mariskadv » 23 januari 2021, 19:42

Oke ja ik snap het.. misschien verschilt het inderdaad maar hier worden 6 iui afspraken vergoed en daarna nog 3x ivf vergoed en daarna zijn alle kosten voor jezelf .. vandaar ik eigenlijk deze laatste 2 hierna nog wel wil doen.. ik vroeg ook al en na die 3 ivf en dan? Ja ze zegt dan is het aan de natuur of je moet een hele grote portemonnee hebben maar het word daarna niet meer vergoed.. en dan houdt t eigenlijk al een beetje op.. dus ik hik nu wel een beetje tegen de laatste pogingen aan waarbij ik denk ja jeetje en dan? Wat als die pogingen ook niet lukken moet ik het dan maar accepteren en hopen dat de natuur nog iets gaat doen.. daar kwam het wle op neer
Dec2015: milan geboren
Juli2016: gestopt met pil
Okt-Nov-Dec2020: 1e iui mislukt 2e iui mislukt 3e iui mislukt

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik stel me even voor

Bericht door mich75 » 23 januari 2021, 21:14

De kansen bij ivf liggen een pak hoger dan bij IUI, dus zeker de hoop nog niet opgeven en eventueel extra onderzoeken laten uitvoeren.

Mariskadv
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 januari 2021, 13:51

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Mariskadv » 25 januari 2021, 14:19

Ben vandaag stiekem gaan testen .. donderdag is het 2 weken na de iui.. nu kreeg ik bij 2 testen een positieve in handen en de andere 2 waren negatief . Ik weet niet wat ik nu moet denken clear blue vroegerst 6 dagen was positief en Kruidvat eigen merk was positief en Etos eigen merk was negatief en de clear blue digitale indicator was negatief
Dec2015: milan geboren
Juli2016: gestopt met pil
Okt-Nov-Dec2020: 1e iui mislukt 2e iui mislukt 3e iui mislukt

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik stel me even voor

Bericht door mich75 » 25 januari 2021, 14:38

De ene test is gevoeliger dan de ander. De meeste detecteren vanaf 25, sommige vanaf 10, andere pas vanaf 50, dus daar kan het verschil inzitten.

Dus ofwel is het heel pril, ofwel nog een restje Pregnyl. Over 2 dagen nog eens testen en dan moeten je streepjes donkerder zijn.

Ik hoop dat het gelukt is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten