IMER Spanje slechtste ervaring in 10 jaar behandelingen

Plaats reactie
AnnekeK
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 februari 2022, 20:42

IMER Spanje slechtste ervaring in 10 jaar behandelingen

Bericht door AnnekeK » 27 februari 2022, 21:52

Beste lotgenoten,

zoals vele bezoekers op het forum zijn sommige op het punt gekomen dat eiceldonatie nog een optie biedt alsnog ouders te worden. Helaas hebben wij op eigen houtje een ziekenhuis uitgekozen, zonder begeleiding van het ziekenhuis Jette of Gent. Om andere toekomstige ouders te waarschuwen, doe dit niet. Wij hebben zeer veel spijt dat we pas achteraf een toevallig gesprek hadden met een fertiliteitsarts die samenwerkt met I.V.F. Spanje. Toen hadden wij al onze traumatiserende ervaring ondergaan, terwijl het volgens hem heel anders moet gebeuren. Ik onderging 10 jaar behandelingen in Jette en Gent, IUI, IVF, ICSI,ZIFT, nooit heb ik stress gekend door de begeleiding of de artsen op fertiliteit, integendeel.
Hetgeen wij hebben meegemaakt is teveel om neer te pennen en absurd dat dit in deze tijden nog kan. Enorm onprofessioneel, zonder enig respect en het moeten ondergaan van ronduit schandalige behandelingen. Eerst en vooral laat je niet misleiden door de uitleg op de website, je moet dus echt wel 2x naar Spanje ( hierdoor lokken ze je naar een persoonlijk gesprek en dan gebeurd dit in het Nederlands waardoor je denkt, OK dat is een zorg minder), maar als je vraagt over het éénmalig bezoek moeten ze opeens toegeven dat dit "nog fout staat" op de website. De behandeling wordt door een secretaresse begeleidt die enorm slecht op de hoogte is van de hele werking. Verkeerde, te late of geen voorschriften, massaal foute informatie waardoor er continu héél veel stress is gedurende de hele behandeling. De behandelende gynaecologe dr. lammens die zogezegd de "zegen" is van IMER om begeleiding te bieden in het Nederlands, is de slechtste en meest ongeschikte persoon die je voor mogelijk acht. Geen VS, tenzij je voortdurend e-mails stuurt, verkeerde schema van behandeling (na weken nog steeds een verkeerd schema met opeens nieuwe medicatie en zonder VS), terwijl ze voordien vertelt wij volgend hetzelfde schema als de test, geen enkele aanvraag voor echo/bloedafname in eigen land waardoor continu problemen, een gynaecologe zonder de minste aandacht naar menselijke omgang, vragen die worden afgewimpeld, zelfs persoonlijke aanvallen indien je iets durft aan te geven waar het niet fijn is op dergelijke manier, zij heeft enkel oog voor zichzelf en wil door iedereen, ook het personeel aanbeden worden, dit is absurd om te zien. Terwijl ze je te kennen geeft dat haar secretaresse haar werk prima doet en zij erop staat dat de e-mails naar haar worden gestuurd, zet ze nog geen 10min later deze persoon voor schut om haar belachelijk te maken met de vraag "ken jij wel het verschil tussen een bladzijde en een pagina", vreselijk gewoon. Als patiënt ben je niets, zwijgen of je bent een moeilijke patiënt, alle fouten goedkeuren, niet mogen reageren als je opnieuw door verkeerde informatie vragen stelt en zij het lef toont het in drukletters in het rood! te herhalen, terwijl je zeker weet dit is fout! (uiteindelijk ook bewijzen op e-mail). Eén van de ergste ervaringen was de bloedafname genetische matching van mijn man/donor. Zij hadden zogezegd "een eigen koerier" die het pakket zou afleveren aan de deur, zodat wij het bloedstaal bij de arts konden laten afnemen. De "secretaresse" gaf te kennen dat het pakket was geweigerd door ons, terwijl ze het zomaar bij een buurman hadden willen afleveren. Zonder een identiteitsbewijs te vragen en op en verkeerd adres. Er zou zogezegd niets vermeld staan in het pakket, wat uiteraard niet zo was! Gelukkig weigerde de buurman het pakje en kon hij nadien geen link leggen met genetisch bloedonderzoek en ons misschien kind na 9 maanden. Toen al was het vertrouwen nul. Ik gaf te kennen dat ze enkel het pakket mochten leveren als ze voor de zekerheid een identiteitskaart zouden vragen. Dit zou zeker in orde komen, de koerier zou zelfs eerst een belletje geven voor die langskwam tussen 12u-16u. Is hij uiteindelijk gewoon het pakje aan de deur komen afgeven om 10u! (wij arriveerden net thuis), zonder verwittiging of bewijs te vragen. Ook dit wimpelde de gynaecologe af als "het is toch goed gekomen" en ik moest letterlijk mijn mond houden. De hele behandeling kan ik hier niet neerpennen, het is teveel en vreselijk. De secretaresse had alles verkeerd doorgegeven, net voor de transfer pas alle info ontvangen na zelf massaal vragen te stellen omdat haar info zo goed als allemaal verkeerd was. Opeens moesten we beide een PCR test, moest de man in de wachtzaal blijven, zou ik alleen de transfer ondergaan en ook een uur op een zogezegde kamer blijven gedurende een uur, de vlucht die we hadden geboekt na ook steeds in het ongewisse te zijn door hun, bleek opeens wel te kunnen, opnieuw alles aanpassen. Bij aankomst werd de negatieve test overhandigd (helaas had een medewerkster van de apotheek niet de correcte test afgenomen, wel een neusstaal genomen, maar niet de specifieke test. Niettemin, wij waren beide 2x gevaccineerd, beide de boosterprik en nu een negatieve test op corona die GEEN zelftest was en overal ter wereld als betrouwbare test wordt gebruikt. Opeens komt dr. lammens in de wachtzaal, al roepend voor het personeel erbij dat we niet de juiste test hadden genomen. Ze gooide opeens ook een specifiek mondmasker naar ons al brullend dat we niet het juiste masker droegen. Nochtans waren wij de week voordien ook in het ziekenhuis geweest met een chirurgisch masker voor het doneren van het zaadstaal en werden wij daar niet op gewezen. In een e-mail stond ofwel chirurgisch masker of specifiek masker. Zonder ons enige kans te geven tot een normale conversatie bekeek ze zelfs mijn man niet, laat staan dat er enige menselijke vorm van contact was naar aanleiding van de transfer die ik zou ondergaan. Ze bleef maar roepen dat ocharme zij nu de directie had moeten verwittigen, haar naam kwam in het gedrang voor een fout en ze was in alle staten. Al tierend heeft ze mijn man geen blik gegund en moest ik haar volgen "maar op 10 meter van mij" liep ze te gillen, zelfs het personeel keek omlaag. Dan te bedenken dat de helft van het personeel een chirurgisch masker droeg en geen enkel personeelslid zeker niet dagelijks zelfs enige test ondergaan! In de kamer waar ik uitleg zou krijgen van een laborante omtrent het embryo riep ze gewoon, "hier in de hoek zitten!" zij ging in een hoek staan de andere kant van de kamer. De hele situatie was absurd, ik kreeg een uitleg van welgeteld 10 sec over een goede celdeling en dat was het. Een kille uitleg door personeel en haar, hier omkleden, op het bed liggen en niet buitenkomen! Ik was toen al stikkapot door de hele ervaring en deze afschuwelijke behandeling. Toen ze me op het bed in een ruimte binnenreden, kwam dr. lammens opeens naast me staan om te vragen of ik nog over iets wilde praten, na deze ervaring wou ze zichzelf voor het personeel opwerpen als menselijk persoon. Toen vond ik nog de kracht om aan te geven dat er voor mij over niets nog te praten viel. Na de terugplaatsing ben ik op eigen houtje direct vertrokken, wat ze opeens leek te betreuren want nu was ze opnieuw in diskrediet gebracht voor het ziekenhuis, omdat ik niet in "een gesloten hok, zonder ramen of mijn man en na de hele tijd te zijn uitgeroepen" hier geen seconde langer wilde blijven. Mijn man zat volledig verbouwereerd in de wachtzaal, geen woord is er tegen hem gezegd, geen enkel menselijk contact, geen "we gaan met je echtgenote voor een goede transfer zorgen" of enig positief iets aan dit hele agressieve gedoe. Nadien was er terug verkeerde info! Er was ons ook gezegd door de secretaresse, eens een positieve hcg, worden de donor gegevens doorgegeven voor de gynaecologe thuis. Na weken vragen en opeens nieuwe regels, kon ze dit enkel doorgeven, na 8 weken. De regels van het labo was ze verplicht te volgen. Mijn man (de meest rustige relativerende man) was ook al weken overstuur en na deze transfer-behandeling wilde hij met het hele IMER niets meer te maken hebben. Ik gaf nog door dat alles er goed uitzag en dat het een intra uteriene zwangerschap was. Nu moesten wij opeens een verslag doorsturen van de gynaecologe met bewijs van die I.UZ. wensten wij info over de donor te ontvangen. Mijn man heeft toen aangegeven dat het contact stopte en wij niets meer wilden horen over IMER of de donor. En dat we ons verhaal zouden naar buiten brengen eens we beide er klaar voor waren. Na een paar dagen opeens een hele e-mail en was er toen wel info omtrent de donor en excuses voor één fout en een uitleg om zichzelf goed te praten en hoe getalenteerd het ziekenhuis wel is. Ze vermelde ook dat ze zich afvroeg of het om een intra uteriene zwangerschap ging, dat ik dit niet had doorgegeven. Terwijl het duidelijk op mail stond. Hoe slecht zij op de hoogte is van de toestand van haar patiënten, ongelofelijk, telkens opnieuw! Na de vreselijke transfer, waar we 's nachts waren vertrokken in België en de volgende nacht pas thuiskwamen, hadden we al uitgemaakt dat we geen enkel persoonlijk woord meer zouden wisselen met deze " dokter". Voor wij het contact verbroken, was ze opeens vriendelijk bij de positieve uitslag en begon ze zogezegd interesse te tonen, waarschijnlijk wist ze na mijn uitspraak " er valt over niets meer te praten", dat ik het niet zo zou laten. De bom ontplofte pas echt toen ik andere pleisters vroeg omdat mijn huis stuk was van de allergische reactie, na dagen ontving ik niets van welke pleisters ik dan kon gebruiken en geen enkel voorschrift. Bovendien kreeg ik opeens een schema voor de eigen gynaecologe met data voor stoppen medicatie. Gelukkig hadden wij gezien dat ze me 4 weken te vroeg zou doen stoppen met oestrogeen! Mensen, het is een hele uitleg, maar nog niet eens de helft. BEGIN NOOIT aan een behandeling in IMER Spanje, nooit! Dit is geen reactie uit haat, wrok of dergelijke want wij zijn inmiddels 3 maanden zwanger. Maar deze start wens ik geen enkel mens toe, niemand wens ik dit toe. Wat ik me later afvroeg, aangezien de hele heisa rond de test, wat als een patiënt positief zou zijn geweest op corona? De dag ervoor alles annuleren? Maar zoals met alles houden ze alle info tot de dag of 2 dagen voor iets doorgaat, enorm frustrerend, terwijl dit van in het begin duidelijk kan worden doorgegeven. Blijf weg uit IMER! Succes aan ieder met een kinderwens!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten