Wat na een 2de buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Plaats reactie
DjunaS
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 april 2022, 12:27

Wat na een 2de buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Bericht door DjunaS » 15 april 2022, 13:53

Dag iedereen,

Ik weet niet goed hoe te beginnen maar ik ga er gewoon voor.

Mijn partner en ik zijn al ruim 2j aan het proberen, in februari 2021 positieve zwangerschapstest op 8weken een eerste echo gehad en wist de gynaecoloog mij te vertellen dat het vruchtje niet meer mooi was en dat deze niet ging blijven. Naar huis met cytotec na 2dagen nog geen bloeding dus terug naar de gynaecoloog en terug cytotec voorgeschreven gekregen en weer geen bloeding. De assistent heeft mij onderzocht en zag niets meer zitten maar mijn hcg waarden was nog hoog, zij roept een gynaecoloog er bij en begint te zoeken en daar was het een kloppend hartje dat mij helemaal brak. Zonder te veel woorden met spoed opgenomen om het kloppend hartje te doen stoppen, EUG links. De revalidatie was niet fijn en het mentale heeft even geduurd. Eind augustus een positieve zwangerschapstest met een bang hartje gebeld voor een afspraak op 6weken voor de veiligheid maar jammer genoeg was het deze keer ook niet goed en dit hebben we nog een keer gehad. Omdat we al wel even aan het proberen zijn worden hebben we contact opgenomen met Jette.

Vorige week met een bang hartje een zwangerschapstest gedaan vermits ik 2 dagen over tijd was en ja hoor positief, weer vol angst aan het wachten tot donderdag voor de echo van 6weken gaat het op de juiste plaats zitten gaat het goed zitten of hebben we weer pech. Ja hoor weer pech, maandag avond begon ik pijn te krijgen ik dacht eerst last te hebben van mijn darmen maar de pijn werd heel hevig waarvan ik begon te bibberen. Wij naar het spoed en direct bij een gynaecoloog en ja hoor weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap deze was al gesprongen en aan het bloeden. Zoals de eerste keer binnen het uur lag ik op de operatietafel en wist ik wat me te wachten stond.

Nu ben ik thuis aan het bekomen van de operatie en aan het zien wat onze volgende stap zal zijn. Vermits ik nu gesteriliseerd ben is IVF de volgende stap. Als ik op controle ga gaat mijn gynaecoloog dit ook met ons bespreken maar ik had graag al geweten hoe dit ongeveer zal verlopen.

Wie kan mij hier al wat wegwijs in maken.

Alvast bedankt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten