wachtweken

Plaats reactie
kleinewolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 april 2023, 9:16

wachtweken

Bericht door kleinewolf » 4 april 2023, 9:23

Hoi iedereen, ik ben nieuw hier en ben bezig met ICSI/IVF. Ik heb een terugplaatsing gehad en zoek naar vrouwen die ook in de wachtweken zitten. Onder de noemer "gedeelde smart is halve smart".
Nog mensen in de heerlijk kwellend lang lijkende wachtweken?

JessieV
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2023, 18:49

Re: wachtweken

Bericht door JessieV » 4 april 2023, 17:57

Hoihoi,

Ikzelf zit in een wachtweek, maar dmv ovulatie-inductie.
Niet hetzelfde als het jouwe, maar ook zenuwslopend.
Deze dagen zijn een ware kwelling. Enkel als ik slaap gaat de tijd snel voorbij πŸ˜…
Hoe gaat het bij jou?
2021 Kinderwens. PCOS en endo
5/2022 OI 1ste ronde => zwanger!
6/10/2022 Sterrenmama van Nill πŸ’«πŸ’™
1/2023 tt 5/2023 OI ❌❌❌❌❌
6/2023 laatste ronde OI => stijgende hcg na daling. Verkeerde diagnose bbz, curettage voor vruchtzakje.
11/2023 IVF 1 Jette

kleinewolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 april 2023, 9:16

Re: wachtweken

Bericht door kleinewolf » 4 april 2023, 19:56

Hey Jessie, fijn dat je reageert :)
Het ganse traject voelt soms vrij eenzaam en heb mezelf nu toch overhaalt om me toch wat op de forums te wagen. Niemand verstaat beter hoe we ons voelen dan diegene die ook in het traject zitten, al is ook dit traject bij iedere vrouw ook nog anders natuurlijk. Het ligt me soms moeilijk hoe je leven zo verandert en anderen gewoon denken van "oh, maar dat neem je er effe lekker tussen" of anderen die precies vinden dat het woord ivf het recentste taboewoord geworden is. Ook zijn er gelukkig veel anderen die echt wel begaan zijn en interesse tonen, maar het boek dat je zelf niet las kun je moeilijk een samenvatting over schrijven.
Wat mag ik me voorstellen bij een ovulatie-inductie ?
Het klinkt heavy...
Ja het 'wachten'... Eigenlijk is het steeds van wachtkamer naar wachtkamer hΓ©, nog erger dan het stadhuis.
dikke knuffel voor jou alvast, gewoon omdat we extra lief moeten zijn voor mekaar en onszelf!

JessieV
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2023, 18:49

Re: wachtweken

Bericht door JessieV » 5 april 2023, 5:32

kleinewolf schreef: ↑
4 april 2023, 19:56
Hey Jessie, fijn dat je reageert :)
Het ganse traject voelt soms vrij eenzaam en heb mezelf nu toch overhaalt om me toch wat op de forums te wagen. Niemand verstaat beter hoe we ons voelen dan diegene die ook in het traject zitten, al is ook dit traject bij iedere vrouw ook nog anders natuurlijk. Het ligt me soms moeilijk hoe je leven zo verandert en anderen gewoon denken van "oh, maar dat neem je er effe lekker tussen" of anderen die precies vinden dat het woord ivf het recentste taboewoord geworden is. Ook zijn er gelukkig veel anderen die echt wel begaan zijn en interesse tonen, maar het boek dat je zelf niet las kun je moeilijk een samenvatting over schrijven.
Wat mag ik me voorstellen bij een ovulatie-inductie ?
Het klinkt heavy...
Ja het 'wachten'... Eigenlijk is het steeds van wachtkamer naar wachtkamer hΓ©, nog erger dan het stadhuis.
dikke knuffel voor jou alvast, gewoon omdat we extra lief moeten zijn voor mekaar en onszelf!
Ik voel zo met je mee❀️
De eenzaamheid, de stap zetten naar een forum,.. Gewoon even een luisterend oor van een lotgenote.
Veel mensen onderschatten de rollercoaster van vruchtbaarheidsbehandelingen. Ze weten vaak amper wat het allemaal inhoudt. Wel fijn dat je mensen rond je hebt die wel meegaand zijn. Koester ze maar!

Ovulatie-inductie is eigenlijk een eisprong uitlokken. In mijn geval dmv medicatie. De medicatie zorgt ervoor dat mijn lichaam een eitje klaarmaakt. Eenmaal mooie follikel, dan zet ik ovitrelle zodat het eitje kan vrijkomen. Getimed seks hebben dus πŸ™ƒ

Die wachtkamers. We hebben er geen grip op en dat maakt het zo verschrikkelijk hΓ©. Mijn gedachten gaan met pieken vol hoop, naar dalen vol negativiteit. Er is geen tussenin.
Weet niet of dit herkenbaar is bij jou?

Een hele dikke knuffel voor jou terug ❀️
Vandaag een nieuwe dag, stap voor stap.
2021 Kinderwens. PCOS en endo
5/2022 OI 1ste ronde => zwanger!
6/10/2022 Sterrenmama van Nill πŸ’«πŸ’™
1/2023 tt 5/2023 OI ❌❌❌❌❌
6/2023 laatste ronde OI => stijgende hcg na daling. Verkeerde diagnose bbz, curettage voor vruchtzakje.
11/2023 IVF 1 Jette

JessieV
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2023, 18:49

Re: wachtweken

Bericht door JessieV » 5 april 2023, 18:34

Heb wat problemen om een privΓ©bericht te sturen. Blijft in mijn postvak uit staan en niet verzonden :/
Laatst gewijzigd door JessieV op 6 april 2023, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
2021 Kinderwens. PCOS en endo
5/2022 OI 1ste ronde => zwanger!
6/10/2022 Sterrenmama van Nill πŸ’«πŸ’™
1/2023 tt 5/2023 OI ❌❌❌❌❌
6/2023 laatste ronde OI => stijgende hcg na daling. Verkeerde diagnose bbz, curettage voor vruchtzakje.
11/2023 IVF 1 Jette

kleinewolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 april 2023, 9:16

Re: wachtweken

Bericht door kleinewolf » 6 april 2023, 10:18

Ik heb jouw privΓ©-berichtje gekregen en zonet beantwoord, mss haperde het gewoon even.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten