Ervaring eiceldonatie in Jette

Plaats reactie
JulieMe
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 augustus 2023, 16:15

Ervaring eiceldonatie in Jette

Bericht door JulieMe » 2 augustus 2023, 21:36

Dag allemaal

Mijn vriend en ik zijn een jaar geleden met een IVF-traject in Hasselt gestart.
Omdat ik drager ben van een erfelijke afwijking heb ik altijd geweten dat ik enkel via IVF een kindje kon krijgen als ik elk risico wou uitsluiten. Na enkele bloedonderzoeken kreeg ik vorig jaar in september op 36-jarige leeftijd het slechte nieuws dat ik stilaan in mijn overgang aan't gaan was. De gynaecoloog vertelde mij dat het niet gemakkelijk voor mij zou worden om veel goede eicellen bij mij te verkrijgen met hormoonstimulatie. Natuurlijk wilden we het toch proberen en zo geschiedde. In januari kreeg ik mijn eerste hormonenbehandeling. Na verschillende bloednames en echo's bleek ik totaal niet te reageren op de spuiten.

Het afgelopen half jaar heb ik een vijftal verschillende behandelingen gevolgd waarvan slechts één behandeling een beetje effect op mij heeft gehad. Ze konden één goede eicel wegnemen maar na bevruchting bleek de embryo van onvoldoende kwaliteit om terug te plaatsen. Ik heb ook twee pick-ups gehad waarbij geen eicellen in de folikels bleken te zitten die ze op de echo zagen. Kortom: heel veel tegenslagen.

Onze gynaecoloog had ons in voorgaande gesprekken al een paar keer verteld dat eiceldonatie misschien nog een optie voor mij was. Uit voorzorg en omdat ik weet dat de wachttijden heel lang zijn, heb ik in april preventief afspraken in Jette gemaakt voor eiceldonatie. Intussen heb ik in Hasselt nog enkele hormonenbehandelingen gedaan zonder enig resultaat.

Intussen zijn we in juli op verkennend gesprek met de eiceldonorarts, psycholoog en vroedvrouw geweest en is onze wachttijd van een half jaar officieel gestart. In Hasselt zijn we met onze gynaecoloog overeengekomen dat we na de zomervakantie nog één keer gaan proberen om een hormonenbehandeling bij mij te doen. We weten dat de kans heeeeeeeeeeeeeeeel klein is dat hier iets uit voortkomt... Zeker omdat als er al een goede embryo uit voortkomt die ook nog eens een genetische selectie moet ondergaan om mijn erfelijke afwijking uit te sluiten.

Graag zou ik in contact komen met andere vrouwen die m.b.v. eiceldonatie mama zijn geworden. Je mag een privéberichtje sturen of altijd hier reageren over jullie ervaringen.

Groetjes

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ervaring eiceldonatie in Jette

Bericht door mich75 » 4 augustus 2023, 9:51

Ik ben na 6 puncties mama geworden op mijn 41. Omdat mijn kinderwens nog niet vervuld was en mijn terugbetaalde pogingen op waren op mijn 43, zijn we overgeschakeld op ecd. Niet via Jette, maar via een privé praktijk die samenwerkt met Jette.
Zo hebben we nog 3 kindjes gekregen.

Als je wil mag je altijd een pb sturen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

TS40
Berichten: 7
Lid geworden op: 5 december 2023, 10:58

Re: Ervaring eiceldonatie in Jette

Bericht door TS40 » 13 december 2023, 9:58

mich75 schreef:
4 augustus 2023, 9:51
Ik ben na 6 puncties mama geworden op mijn 41. Omdat mijn kinderwens nog niet vervuld was en mijn terugbetaalde pogingen op waren op mijn 43, zijn we overgeschakeld op ecd. Niet via Jette, maar via een privé praktijk die samenwerkt met Jette.
Zo hebben we nog 3 kindjes gekregen.

Als je wil mag je altijd een pb sturen.
Beste ik heb hierover wel wat vragen.... kan je privé chatten?

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ervaring eiceldonatie in Jette

Bericht door mich75 » 13 december 2023, 10:09

Stuur gerust privé, ik heb je vorige week gestuurd in een ander topic.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten