Lid van de club

Plaats reactie
Ellie91
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 september 2023, 1:16

Lid van de club

Bericht door Ellie91 » 25 september 2023, 1:45

Dag allen,

eerst en vooral: jammer dat het forum dit jaar niet echt intensief gebruikt wordt, behalve voor 'zoekertjes'. Ik had gehoopt hier heel wat steun te zien bij elkaar en gesprekken over trajecten. Hier en daar zie ik wel een topic dat veel gebruikt wordt, maar 't is wat zoeken als je nieuw bent hier.
> Vraag 1: is hier nog de place to be om eens verzuchtingen te delen, twijfels te uiten, moed in te spreken? Of weten jullie waar dit kan (een andere groep, plaats, media...)

Vervolgens: hai! Ik ben Ellie (32) en probeer al sinds eind juni '22 zwanger te worden van mijn man (39). Hij heeft in een vorige relatie al 2 gezonde, toffe kinderen op de wereld gezet (heel vlotjes. 't Is niet altijd eerlijk verdeeld ;-) ), en nu proberen we nog een liefdeskindje toe te voegen aan het gezin.

Gezien er bij mij al eerder PCOS was vastgesteld, mocht ik na een half jaar "gewoon" proberen al eens langs bij de gynaecoloog. In januari werd een traject met Letrozole (lijkt op clomid) opgestart. Eerst was het zoeken naar de dosis, maar al snel had ik toch resultaat dat een eitje groeide. Toch bleek het elke maand niet te lukken, met nog een cyste tussendoor (even mindfuck, de pil weer pakken...), en de dosissen werden verhoogd, maar het rijpen ging alsmaar trager. Met andere woorden: begin september gestart met Menopur.
De injecties Menopur doen voorlopig nog niet wat ze moeten doen. Morgen controle, als er nog steeds niets te zien is dan dosis verhogen naar 1.5 per dag, de maximale dosis volgens mijn gynaecologen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat er iets te zien zal zijn, maar hoofd hoog, en hopen op het beste. Als de maximale dosis niets doet, dan is het richting IVF. Het traject met de Menopur is al slopend geweest, omdat het ziekenhuis heel regelmatig wil opvolgen ("je kan plots een overreactie doen, dat willen we ook niet") waardoor ik elke week een 2 tot 3 keer een echo en bloedonderzoek moet doen. Onhaalbaar dus om telkens tussen de springuren te doen (zeker als het ziekenhuis zegt "laat morgen een echo doen", tjah dan is 't pakken wat je pakken kan qua afspraak-uur.

Ik heb onlangs naar 'de club' gekeken van VRT MAX. Mooi als reeks!
> Vraag 2: Kan iemand inschatten hoe realistisch het is qua traject (niet qua menselijke interacties, dat is natuurlijk persoonlijk, maar de stappen in de IVF-trajecten)?

O ja, en hoe lukt het bij jullie om nog echt 100% te presteren op het werk? Ik merk dat mijn lessen minder vlot gaan, ik niet goed voorbereid ben, sommige dingen vergeet te printen en andere dingen dubbel print. Ik ben iemand die eer wil halen uit wat ik doe, en het altijd goed wil doen, dus dit is mentaal zwaar voor mij, dat ik niet de kwaliteit lever die ik wil leveren. Maar ik kan niet meer. Ben op. Het allemaal in de lucht blijven houden is moeilijk. Zeker omdat er in de familie ook enkele sterftes geweest zijn die ook nog eens een plaatsje moeten krijgen.
> Vraag 3: Hoe zit dat bij jullie?
2013: PCOS vastgesteld
juni 2022: stop pil
januari 2023: opstart Letrozole
september 2023: opstart Menopur

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Lid van de club

Bericht door Fey1708 » 25 september 2023, 14:04

Hey Ellie,

Welkom op dit forum !

Toen ik startte met mijn IVF had ik super veel aan dit forum en ik zie dat er nu nog af en toe gepost wordt maar de verdwaalde ooievaar heeft ook een groep op Facebook waar ook veel gepost wordt en waar je ook je vragen kan stellen. Misschien is dat ook iets voor te volgen? Het ziekenhuis waar ik mijn traject heb gedaan heeft trouwens ook een groep op Facebook en heeft me ook enorm geholpen en dankzij het UZ Gent ben ik nu zwanger (18w1d) van mijn 2de zoontje. Misschien heeft het ziekenhuis waar jij bij bent ook zoiets?

Ik heb zware endo en daardoor moest ik ook beginnen met IVF. Mijn eerste poging was met Menopur en ik reageerde daar niet goed op. Had maar 1 folikel en dat is niets geworden. Daarna overgestapt naar Puregon en dat was een succes. Ondertussen heb ik al 5 puncties gehad en veel TP's. In 2020 zwanger geraakt van mijn 1ste zoontje en hij is nu bijna 3. Ook een paar miskramen gehad.

Betreffende de club, is inderdaad mooi als reeks en het toont wel een beetje de rollercoaster van wat er allemaal kan gebeuren maar ik denk ook dat het afhangt van dokter tot dokter en ziekenhuis tot ziekenhuis. Het is waar dat je heel vaak op controle moet en dat dat ook niet altijd past. Ik probeerde zo veel mogelijk om het bloedonderzoek en echo bij mij in de buurt te laten doen en dat de resultaten voor 13u in UZ Gent waren. Is een paar keer fout gelopen maar dan was het even bellen naar het labo en dat kwam dan in orde.

Voor het presteren, het kan wel zijn dat je mindere momenten hebt want het traject maakt nu effectief deel uit van je leven en dat kan wel de overhand eens nemen. Ik heb een administratieve job en ik had ook momenten van afwezigheid in mijn hoofd of moeilijk kunnen focussen maar omdat mijn baas op de hoogte was, kreeg ik heel veel steun wat ook belangrijk is.

Zoals ik al aangaf het is een rollercoaster aan emoties maar wat je ervoor in de plaats krijgt, is het echte de moeite waard !

Indien je nog vragen hebt aarzel niet om een PB te sturen.

Ik wens je veel succes met je traject
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - 💙
19/11/20: 💙 Geboorte zoontje 💙
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER 💙 ==> 24.02.2024

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Lid van de club

Bericht door Jeanneke » 25 september 2023, 18:30

Hoi,

Er zijn twee relatief actieve groepjes. Het iui-clubje en het icsi-clubje. Zeker welkom om aan te sluiten!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Ellie91
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 september 2023, 1:16

Re: Lid van de club

Bericht door Ellie91 » 3 oktober 2023, 21:03

Dank je wel voor de reacties! :-)
2013: PCOS vastgesteld
juni 2022: stop pil
januari 2023: opstart Letrozole
september 2023: opstart Menopur

dbc123
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 november 2023, 23:18

Re: Lid van de club

Bericht door dbc123 » 5 november 2023, 21:44

Dag Ellie,

Ik zit ook op verschillende FB groepen die volgens mij meer actief zijn dat dit forum.
Hoewel je goede tips hier kan vinden als jij bij de juiste topic aansluit.
Ik zit in de FB groep van Verdwaalde ooievaar/ icsi-iui belgie lotgenoten/Fertiliteitstraject IVF-ICSI. Daar kan je altijd snel een vraag stellen en er komen veel antwoorden ook. Daarnaast is het meer verbinding met de lotgenoten via FB dan hier. Zo heb ik het tot nu toe ervaren.

Ik heb ook de club gezien en ik vond het een mooi reeks. Soms een beetje overdreven maar heel herkenbaar. Het is idd een rollercoaster van emoties zoals hier al vermeld werd en niet te onderschatten wat die hormonen met jou kunnen doen. Ik ben helemaal een andere persoon als ik bezig ben met de kuur. Ik nam nu een korte pauze tussen de behandelingen en moet zeggen: Ik heb het gemist om zo normaal te leven.. zonder alarmen op de gsm voor spuitjes of afspraken bij de kliniek...

Wat werk betreft, ik sukkel nog steeds om een balans te vinden. Mijn collega's weten niet, en heb enkel de baas op de hoogte gebracht. Ik voel ook dat ik in slow motion werk zeker tijdens die dagen voor de punctie. Ik kan me niet goed concentreren en heb veel last van de hormonen. Tussen de PU en na de TP heb ik laatste keer meer dan een week thuis gebleven gewoon voor mezelf om rust te krijgen. Mijn huisarts heeft me medisch attest gegeven. De 2 weken wachttijd zijn een nachtmerrie en probeer door te werken omdat ik afleiding nodig heb. Het is geen evidentie de combinatie met werk, absoluut niet. Ik ben nog aan het zoeken hoe ik het verder ga doen want ik wil vermijden dat ik mss iets thuis langer moet blijven omdat mentaal niet meer goed gaat.

Dit traject is zwaar maar ik ben gemotiveerd om mijn doel te bereiken.
En ik hoop zoals iedereen om ooit zwanger te worden. Dat wens ik het ook voor jou:-)
Als je behoefte hebt om te babbelen, mag je me altijd een PB sturen.

Ik wens je heel veel succes en veel moed!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten