Bam-moeder worden

Plaats reactie
Sarah1994
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 december 2023, 19:15

Bam-moeder worden

Bericht door Sarah1994 » 28 december 2023, 19:32

Ik ben Saar en ben 30 jaar.
Over 2 weken heb ik mijn eerste gesprek met mijn gynaecoloog (intakegesprek) om Bam-moeder te worden.
Ik ben voor 100% zeker dat ik dit wil.
Er zal dan ook een ''screening van de psycholoog'' volgen, daar ben ik best wel nerveus voor.
Ik heb een goede job en verdien genoeg per maand.
Het enige waar de psycholoog haar bedenkingen zou bijhebben is het feit dat mijn woonst bij mijn ouders is (ik heb een eigen verdieping in het huis).
Daardoor denk ik dat ik geen groen licht zal krijgen.
Iemand die in dezelfde situatie zit als ik? of die weet hoe streng de psychologische testen zijn?
Reacties zijn welkom

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Bam-moeder worden

Bericht door mich75 » 28 december 2023, 23:10

Zelf geen ervaring als BAM, wel bij de psycholoog moeten passeren ivm donor. Dit was grotendeels een formaliteit, maar ook een beetje een screening van wat soort mensen we waren.
Er waren bij ons dingen waarvan ik dacht dat het negatief zou zijn, maar ze vond het net positief.

Wat ik al vaker gelezen heb dat een BAM traject wordt afgewezen indien je sociaal netwerk niet voldoende sterk/groot is. Het feit dat je in hetzelfde gebouw als je ouders woont, laten we het zo noemen, zou dan net een positief iets kunnen zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Bam-moeder worden

Bericht door Ada » 29 december 2023, 11:44

Er is een BAM facebookgroep (belgische bam-mama's), misschien moet je daar je licht eens opsteken. Ik weet dat er daar mensen afgewezen zijn owv de situatie die jij beschrijft maar weet niet in welke centra dat was. Er zijn er zeker waar dat geen probleem is. (onnozel dat het zo verschillend is maar goed) Met de zoek-functie kom je er misschien al achter (ben er geen lid meer dus kan het niet opzoeken nu)
Laat de moed dus niet zakken als je afgewezen wordt, er zijn plaatsen waar het zeker kan. (Er is zelfs 1 arts die geen screening doet)
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Sarah1994
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 december 2023, 19:15

Re: Bam-moeder worden

Bericht door Sarah1994 » 18 januari 2024, 15:59

Even een update:
Heb de intake gehad en vragenlijst ingevuld.
Nu volgt nog een gesprek met de psycholoog.
MAAR nu begin ik toch te twijfelen (zal ik dit wel aankunnen) :(
Mijn hart zegt van wel...

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Bam-moeder worden

Bericht door Margootje » 20 januari 2024, 11:25

Mama worden is zalig!
Alleenstaande ouder worden is bij momenten zwaar.
Je hebt geen tijd om eens vijf minuutjes te slapen terwijl je partner vijf minuutjes overneemt.
Vaak is het maar eens vijf minuutjes dat je nodig hebt. Maar zelfs dat heb je niet als je alleen bent.
Klusjes en zo daar kom ik niet aan toe, de dingen groeien boven m’n hoofd en ik kan niet anders dan me erbij neerleggen. Ik heb lekken en problemen met de verwarming, maar wel een baby die ik graag zie ☺️
Ik heb dit weekend voor het eerst een babysit geboekt, ze komt drie uur proefdraaien met mij erbij en in de toekomst wil ik haar inzetten voor momenten dat ik thuis ben en mijn handen vrij wil hebben om te klussen, of om ook eens weg te gaan.
Mijn baby is 10 maanden en ik ben voorzichtig aan beginnen daten. Die man heeft zelf drie kinderen dus die heeft zelf weinig tijd en veel begrip voor m’n situatie, dat helpt.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Sarah1994
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 december 2023, 19:15

Re: Bam-moeder worden

Bericht door Sarah1994 » 20 januari 2024, 19:32

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb vooral schrik dat ik niet de nodige rustmomenten zou hebben.
Je moet eigenlijk 24u24 klaarstaan.
Dus ben nog wat in twijfel. :?

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten