Aangespoelde wensmama

Plaats reactie
LienPersyn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 februari 2024, 8:59

Aangespoelde wensmama

Bericht door LienPersyn » 13 februari 2024, 9:27

Dag iedereen,

Ik kreeg van een collega de tip om hier eens te snuisteren.
Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Lien 32 jaar, ik woon samen met mijn vriend en mijn 2 katten.
In september 2021 ben ik gestopt met mijn pil om zo mijn natuurlijk cyclus terug te vinden. Ik heb dan ook de fertility awareness methode gevolgd om mijn cyclus te kunnen tracken en beter opvolgen.
In oktober 2022 zijn we gestart met onze kinderwens.
Na een half jaar proberen wou ik een workshop volgen "gezond zwanger worden" bij een vroedvrouwen praktijk. Er waren toen te weinig inschrijvingen en ik heb dan een aparte consultatie geboekt voor tips een tricks. Daar hebben ze dan ook mijn bloedwaarden gecontroleerd. Uit die resultaten kwam dat ik heel wat tekorten had. Ik ben dan nog extra supplementen beginnen nemen, naast die dat ik al nam. Ik ben nog meer op mijn voeding beginnen letten, maar niets hielp.
In augustus 23 ben ik dan naar de huisarts geweest om nogmaals bloed te trekken en om te vragen wat ik nu het best kon doen. Hierna ben ik dan doorverwezen naar de fertiliteitsarts.
Ik kon al redelijk vlug een afspraak maken. In september had ik een intake en de eerstvolgende cyclus ben ik gestart met cyclus optimalisatie.
Dit zouden we 4 cyclussen doen en dan zullen we verder kijken.
De gynecoloog zei dat ik oestrogeen dominantie heb.
Dit wist ik al. Ik heb telkens vanaf mijn eisprong. 2 weken. Pijnlijke borsten, hoofdpijn, moodswings etc. Het volledige psm plaatje en het laatste jaar was daar ook spotting bij gekomen.
Ondertussen was ik ook een traject gestart bij Ellen Daenen om op natuurlijke wijze zwanger te worden.
Daar kijken ze naar 12 erfelijke factoren die je kunnen belemmeren om zwanger te worden. Dit werd vastgesteld met een vingerprik en opgestuurd naar een labo in Denemarken. Uit deze resultaten kwam er uit dat ik voor 6 van de 12 de erfelijke aanleg heb. Normale mensen hebben er hier maar 3 à 4 van. Met voeding en leefstijl en supplementen kan ik deze onder controle houden.
Maar dit is zeker niet eenvoudig.

Nu zijn we februari 2024 en nog steeds niet zwanger.
Mijn cyclussen duren voor de moment langer dan gewoonlijk. De laatste 2 waren telkens 39 dagen. Nu ben ik aangekomen bij de 4e cyclus met de hormonen.
18 maart staat er al een kijkoperatie gepland. Maar veel info heb ik daar nog niet voor gekregen.

Het bedrijf waar ik werkte is failliet gegaan en dit was een zware periode waar veel extra stress kwam bij kijken.
Volgende week maandag start ik aan een nieuwe job en ik hoop dat dit ook wat rust zal brengen in mijn cyclussen.

Ik heb ook spasmofilie en dit verhoogt de kans op miskramen.
De fertiliteitsarts heeft ook gezegd dat het zeer moeilijk zal worden om zwanger te worden en te blijven.

Ik heb er momenteel niet veel hoop meer in.
De onzekerheid valt me echt zwaar.

Ik heb telkens wel een eisprong. Dat had ik het jaar zonder arts ook (gecheckt dmv temperatuur en slijmverlies).
Bij mijn vriend is alles in orde.
De innesteling lukt op een of andere manier niet en ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen om deze moment.

Voorlopig is het afwachten.
Ik ben al blij dat ik mijn verhaal hier eens kan doen.

Groetjes, Lien
Oestrogeen dominantie
spasmofilie
Endometriose
----
Sep 21: start natuurlijke cyclus
Okt 22: start kinderwens
Okt 23: start cyclus optimalisatie 4 rondes
Maa 24: kijkoperatie
Endometriose, ontsteking, verstopte eileider

LienPersyn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 februari 2024, 8:59

Re: Aangespoelde wensmama

Bericht door LienPersyn » 20 maart 2024, 6:48

Hoi iedereen,

Ik heb maandag een kijkoperatie gehad en weet sedert gisteren wat er eigenlijk aan de hand is.
Er is endometriose vastgesteld, een oude ontsteking die er zat die een soort vliesjes maakt en een verstopte eileider.
We gaan moeten overgaan tot IVF.

Ik ben blij dat er eindelijk duidelijkheid is gekomen.

Volgende week donderdag mogen mn draadjes er uit en ga ik nog wat meer info hebben over het endometriose weefsel dat ze onderzocht hebben. Ook wil ik graag weten in welk stadium de endometriose precies is en op welke plaatsen deze zat.
Ik heb al jaren last van mijn darmen... Dus dat zou daar kunnen door komen.

Verder is het nu rusten en afwachten .

Groetjes, Lien
Oestrogeen dominantie
spasmofilie
Endometriose
----
Sep 21: start natuurlijke cyclus
Okt 22: start kinderwens
Okt 23: start cyclus optimalisatie 4 rondes
Maa 24: kijkoperatie
Endometriose, ontsteking, verstopte eileider

kalyl
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 maart 2024, 3:45

Re: Aangespoelde wensmama

Bericht door kalyl » 28 maart 2024, 3:53

Probeer te focussen op de positieve punten en te geloven in je lichaam. Het is zeker mogelijk om zwanger te worden met oestrogeendominantie en andere factoren. Geometry Dash

JN77
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 maart 2024, 12:37

Re: Aangespoelde wensmama

Bericht door JN77 » 31 maart 2024, 12:26

Hey aangespoelde wens mama, hoe gaat het nu met jou? Fijne pasen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten