Vroege eisprong na menopur ivf

Plaats reactie
VickyBo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 september 2021, 19:18

Vroege eisprong na menopur ivf

Bericht door VickyBo » 10 september 2021, 19:20

Hoi iedereen, dit is de eerste keer dat ik iets plaats dus allemaal nog wat nieuw.

Mijn vriend en ik zijn ongeveer 1,5 jaar aan het proberen om natuurlijk zwanger te worden. In januari heb ik spijtig genoeg op 6 weken een miskraam gehad. Omdat ik niet super veel eitjes meer heb, zeker niet in vergelijking met andere vrouwen van mijn leeftijd, ben 32), en omdat ik endometriose heb gehad en in stadium 3 van baarmoederhalskanker heb gezeten en ze een stukje hebben moeten wegvriezen, raadde Jette meteen aan om met ivf te starten.

Vorige week zaterdag mocht ik dan beginnen met menopur in te spuiten (300 eenheden per avond). Maar omdat mijn vriend 's avonds maak niet thuis is omwille van zijn werk en ik zelf geen fan ben van spuitjes, had ik de thuisverpleging ingeroepen. De eerste avond ging het echter al mis. De verpleger had per ongeluk ipv 300 eenheden 600 eenheden ingespoten.. Jette zei dat dit op zich niet super erg was maar dat mijn controle voor bloed en echo gewoon naar voren ging geschoven worden. Ik heb dan 5 dagen menopur ingespoten en 1 ochtend orgalutran. De dag van de orgalutran was gisteren (donderdag) en dan moest ik ook gaan voor bloed en echo. In de namiddag kreeg ik telefoon van de patiëntenmonitoring met de uitleg dat mijn eisprong er blijkbaar opeens zat aan te komen. Véél te vroeg natuurlijk, was maar dag 7. Ze hadden geen idee hoe dit kon omdat ik normaal pas een eisprong op dag 17 heb. Ik moest onmiddellijk stoppen met hormonen inspuiten en mocht geen onbeschermde seks hebben omdat er 8 follikels gegroeid waren (ongeveer 14cm). Probleem was dat we de avond ervoor al seks hadden gehad. Nu is de kans groot dat moest ik zwanger zijn dat het meerlingen zijn, en dan spreken ze niet over maar 2 baby's..

Ik kon alleen maar afwachten zeiden ze tot ik de 20e terug mag gaan voor een bloedname. Is het idd zo dat ik zwanger ben, dan is het afwachten op de echo en van daaruit verder kijken.

Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? Voel me er echt niet gerust in.

Sinds vandaag doen mijn borsten ook enorm veel pijn. Nog nooit zoveel last gehad. En normaal doen ze nooit pijn tijdens of vlak na de eisprong, enkel pas een paar dagen voor mijn nod. Kan dit met de menopur te maken hebben?

Heb voordien nooit hormonen moeten inspuiten dus dit is echt volledig nieuw voor mij.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast