Begin traject ICSI

Plaats reactie
Lisaake0404
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 februari 2023, 21:49

Begin traject ICSI

Bericht door Lisaake0404 » 7 februari 2023, 21:56

Hallo iedereen,
Het is de eerste keer dat ik me heb ingeschreven in een forum dus don't shoot me :D
Even kort uitgelegd: mijn vriend en ik hebben vorig jaar in januari een miskraam gehad na 8 weken zwangerschap en sindsdien nog steeds niet zwanger. Ondertussen in het life expert centre in Leuven onderzoeken gedaan, bij mij was alles oké, bij mijn vriend jammer genoeg niet. Sperma was niet oké dus nu stellen ze voor on met icsi te starten. Zijn er nog mensen met ervaring hierin? Wat mij stoort is dat ze onmiddelijk met icsi willen starten ipv eerst ivf te proberen. Wat als het met icsi niet lukt? Dan zijn er geen mogelijkheden meer? Zit met onze handen in het haar :( :(

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Begin traject ICSI

Bericht door mich75 » 7 februari 2023, 22:11

Nog niet panikeren.

Qua behandeling voor jou is er geen verschil, icsi is een labotechniek, maar valt in principe onder ivf. Het bevruchtingspercentage is gemiddeld 80% tov 50% bij klassiek ivf.
Er wordt steeds meer met icsi gewerkt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Begin traject ICSI

Bericht door Hillie » 7 februari 2023, 23:17

Hey Lisa,
Waarom zou het met icsi niet lukken??
Bij slecht sperma doen ze altijd icsi, maar dat scheelt niet veel met IVF zoals Mich zei.
En eigenlijk is dat goed nieuws, dat het probleem bij jouw partner ligt en niet bij jou, jij moet immers dat baby'tje in jouw lichaam laten groeien...
Wij gingen in GHB in Leuven, dachten altijd dat het probleem bij mijn hoge leeftijd lag, bleek het plots aan het sperma van mijn veel jongere vriend te liggen. Wat een opluchting, want daar kunnen ze met icsi perfect omheen werken! Wij hadden al geluk bij de 2e terugplaatsing (temeer omdat mijn lichaam ok was)!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten