bam-moeder: anonieme donor

Plaats reactie
skipper2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juni 2017, 16:32

bam-moeder: anonieme donor

Bericht door skipper2 » 23 juli 2017, 20:57

Hoi
Ik zou graag bam-moeder worden. In België is anoniem donorschap verplicht. Ik zou graag aan de andere (toekomstige) bam-moeders op het forum willen vragen hoe zij hiermee omgaan. Hebben jullie ooit getwijfeld om naar Nederland te gaan omdat daar het donorschap niet-anoniem is of hebben jullie een gekende donor gezocht?

MjVB
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 juli 2017, 10:24

Re: bam-moeder: anonieme donor

Bericht door MjVB » 24 juli 2017, 10:29

Ik heb gekozen voor anonieme donatie.
Er zijn ook opties in Belgie om gekende donatie te doen. Via een ander forum hoorde ik van Cryos. Daar zou je blijkbaar kunnen kiezen tussen anonieme en niet-anonieme donatie.
Maar ik moet zeggen, wat ben je met niet-anoniem. De man wil heus geen vaderrol - en de anonieme donoren worden zeer goed gescreend. Ik heb een zoontje van een anonieme donor en tis een pracht kerel. Ik zou nooit een andere donor willen. En wat de uiterlijke kenmerken betreft: je eigen kind is altijd het mooiste van de wereld en dat vind ik nu ook. Hij lijkt op mij, al zie ik wel kenmerken die meer van het zaadje zullen zijn, maar dat vind ik niet zo erg.
Ik ga nu voor mijn 2e donor-kindje, maar dit keer heb ik minder geluk en zit ik al aan poging nummer 5.... Vorige keer in poging 1 zwanger
maart-juli 2017: 5 IUI - 5x negatief
augustus 2017; kijkoperatie
ICSI 1 okt 17: 1 verse TP; 0 cryos - negatief
ICSI 2 janu 18: 1 verse TP - 1 cryo

skipper2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juni 2017, 16:32

Re: bam-moeder: anonieme donor

Bericht door skipper2 » 14 augustus 2017, 20:47

Bedankt voor je reactie!! Vind je het moederschap alleen erg zwaar of valt het mee? zijn er momenten dat het heel moeilijk is?

MjVB
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 juli 2017, 10:24

Re: bam-moeder: anonieme donor

Bericht door MjVB » 16 augustus 2017, 14:14

Dag Skipper2
Vind ik het zwaar, tcho ik kan absoluut niet vergelijken, maar het is geregel en ik zou het niet gekund hebben zonder een goed netwerk. Toen hij klein was, was het wel handig als ik mijn ouders kon bellen om hem af te halen aan de creche als hij weer eens ziek was.... maar het heeft ook veel voordelen en ik zou het nooit meer anders willen!
maart-juli 2017: 5 IUI - 5x negatief
augustus 2017; kijkoperatie
ICSI 1 okt 17: 1 verse TP; 0 cryos - negatief
ICSI 2 janu 18: 1 verse TP - 1 cryo

Elliev
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2018, 18:07

Re: bam-moeder: anonieme donor

Bericht door Elliev » 21 mei 2018, 18:11

Hallo,
Ik veronderstel dat je intussen al wel je beslissing genomen zal hebben, maar voor mij was het anonieme donorschap ook een drempel. Niet zozeer voor mezelf, maar om het kind ooit de keuze te kunnen laten of het de identiteit van de donor wil kennen of niet. Ik zou het heel pijnlijk vinden als mijn kind daar nood aan zou hebben en het niet die mogelijkheid zou hebben.
Zelf heb ik dus gekozen om via de Deense spermabank een donor te kiezen, waar inderdaad kan gekozen worden voor een niet-anonieme donor. Gezien de wetgeving in België heeft het fertiliteitscentrum de keuze van de donor gemaakt, ik weet zelf dus ook niet wie de donor is.
Succes!
04/2017: IUI: zwanger, miskraam op 7w
06-10/2017: nog 5x IUI: nagatief
01/2018: ICSI: 5 eitjes, 4 bevrucht, 2 TP: negatief
03/2018: ICSI: 9 eitjes, 6 bevrucht, 2TP, 4cryo: negatief
05/2018: 2 TP cryo: negatief

Marieke007
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:18

Re: bam-moeder: anonieme donor

Bericht door Marieke007 » 21 mei 2018, 20:22

Hoi,

Ik ben recent terug met de gedachte aan het worstelen om al dan niet een BAM mama te worden. Ik zit vooral met hele grote twijfels rond de identiteit van de donor, net zoals jij aanhaalde: voor mij persoonlijk maakt het niet uit, maar wat als het kind later het hierdoor moeilijk krijgt en met veel vragen gaat zitten?

Je schreef dat je via een Deense donorbank werkt, hoe gaat dit dan? Is de vader dan sowiso ook van Deense afkomst? Moet jij dan naar Denemarken, of hoe wordt dit dan geregeld?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten