HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Plaats reactie
Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Bericht door Stille genieter » 1 juni 2018, 17:00

Hoi,

Na een lange afwezigheid op dit forum, kan ik het toch niet laten om terug een vraag te stellen :)

2 jaar geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. En sinds januari zijn wij opnieuw aan het proberen voor een 2e.
Ondanks mijn PCO heb ik wel een cyclus op dit moment dus proberen we eerst natuurlijk.
Nu heb ik de laatste weken erg rare dingen meegemaakt.
Toen mijn regels gestopt waren, heb ik opnieuw bloedingen gekregen, zijnde dus op dag 9 en opnieuw op dag 12 van mijn cyclus. Die 2e keer is dit ontaard in een bloeding met dezelfde hevigheid als mijn regels. Nadien nog een week bruinverlies gehad...
Ik dus naar de gyn, omdat ik dit niet normaal vond. Zij vond niets, leek dat ik wel een eisprong had gehad. Ze zei me om een zwangerschapstest te doen voor de zekerheid, maar ze vermoedde een gesprongen cyste als oorzaak van de bloeding (niets erg).
Nu was die zwangerschapstest heel licht positief.
Daarop teruggebeld en heeft ze opnieuw inwendige echo gedaan en bloed getrokken. Op echo niets te zien, enkel verdikt baarmoederslijmvlies, dus op einde van cyclus aan het geraken. Uit bloedname bleek mijn HCG op 18 te staan, veel te weinig voor een zwangerschap, maar ook niet 0...
Dus nu moet ik afwachten of mijn regels doorkomen...

Maar in afwachting daarvan, iemand gelijkaardige ervaringen?
wat is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Of zou dit ook een heel prille zwangerschap kunnen zijn?
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Bericht door dahlia » 17 juni 2018, 7:07

Een HCG van 18 is nog laag, dus kan inderdaad een beginnende zwangerschap zijn waarvan je op echo nog niets kan zien omdat het nog zo pril is.

Uitdraaien op een bbz of biochemische kan natuurlijk ook, maar ik duim keihard dat het de eerste mogelijkheid is. Succes!!!
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Bericht door Stille genieter » 22 juni 2018, 16:18

Dag Dahlia,

Bedankt voor je reactie :)
Ondertussen is gebleken dat het inderdaad om een biochemische zwangerschap ging.
Als ik die bloedingen niet had gehad, had ik het waarschijnlijk nooit geweten dat er een korte zwangerschap is geweest...

Het waren vooral erg verwarrende en stressvolle weken omdat er niets normaal verliep...
Ondertussen alles gelukkig weer genormaliseerd :)

Waar ik nog mee zit, is dat de gynaecoloog me nogal fors heeft gezegd dat ik 'normaal' ben, want heel wat vrouwen hebben PCO (weet het percentage dat ze zei niet meer) en ik heb een cyclus, dus ik moet stoppen met er zo mee bezig te zijn want als je het loslaat word je sneller zwanger!

Maar is dat zo? Is er wetenschappelijk aangetoond dat erg bezig zijn met je cyclus (en hier dus stress van ervaren) je kansen op zwangerschap verkleint?
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Bericht door dahlia » 23 juni 2018, 8:42

Da’s makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Een kinderwens is zoiets sterks dat je niet veel anders kan dan ermee bezig zijn... ik geloof wel heel sterk dat stress een invloed heeft, dus als je dat al kan beperken, zal dat al veel helpen denk ik.

Je kan dus misschien wel proberen om iets te zoeken dat je helpt ontspannen of eens even je gedachten helpt verzetten? Ik doe regelmatig yoga-oefeningen, en teken en lees heel graag. Dat helpt om even aan helemaal niets te denken :-) maar da’s voor iedereen anders natuurlijk, wat helpt om te ontspannen.
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Bericht door dahlia » 23 juni 2018, 8:43

En veel sterkte trouwens, met je biochemische zwangerschap. Heb er net ook eentje gehad in april, dus weet jammer genoeg wat het is...
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Bericht door Stille genieter » 4 juli 2018, 14:34

Dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Ik probeer nu om niet meer dagelijks mijn cyclus en symptomen bij te houden... Er zo al wat minder mee bezig te zijn, maar in het hoofdje gaat dat niet weg natuurlijk :)

Bedankt voor de tip, ik denk dat ik me ook terug aan het lezen zal moeten zetten, want dat komt er de laatste jaren niet echt meer van :). Mijn dochtertje is gelukkig wel een goede afleiding, waar ik heel gelukkig van wordt :D .

We zitten dus in hetzelfde schuitje, jij ook veel sterkte dahlia!
Vooral de babyboom rondom mij is niet zo gemakkelijk met momenten... Heen en weer geslingerd tussen blij zijn voor hen en veel verdriet omdat het hier niet lukt en wanhoop over hoe lang het nog zal duren... :roll:
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Denver78
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 1:48

Re: HCG aanwezig, maar niet zwanger??

Bericht door Denver78 » 12 augustus 2018, 1:54

dahlia schreef:
1 januari 1970, 1:00
Da’s makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Een kinderwens is zoiets sterks dat je niet veel anders kan dan ermee bezig zijn... ik geloof wel heel sterk dat stress een invloed heeft, dus als je dat al kan beperken, zal dat al veel helpen denk ik.
[url]http://www.shuttle-paris-airports.com/paris-shuttle[/url]
Je kan dus misschien wel proberen om iets te zoeken dat je helpt ontspannen of eens even je gedachten helpt verzetten? Ik doe regelmatig yoga-oefeningen, en teken en lees heel graag. Dat helpt om even aan helemaal niets te denken :-) maar da’s voor iedereen anders natuurlijk, wat helpt om te ontspannen.
Hola hola

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten