Extreem laag hcg en progesteron: utrogestan?

Plaats reactie
Katriennn
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 september 2018, 15:31

Extreem laag hcg en progesteron: utrogestan?

Bericht door Katriennn » 14 september 2018, 16:44

Dag iedereen,

Gisteren heb ik een positieve zwangerschapstest gedaan (1,5 dag overtijd). Dus meteen naar de huisarts voor een bloedafname. Vandaag kreeg ik telefoon van mijn huisarts dat ze morgen mijn bloed nog eens wil controleren (in plaats van komende maandag) omdat de waarden nogal laag staan.

Ik heb die waarden nagevraagd en mijn hcg staat 15 en mijn progesteron 3,07. Ik ben nu alweer enorm in paniek gezien mijn antecedenten.

In augustus 2017 heb ik mijn eerste miskraam (missed abortion) gehad op 10 weken en in maart 2018 de tweede keer (curretage op 10 weken gehad). Beide keren stonden mijn waarden veel hoger.

Kan het zijn dat ik een late eisprong heb gehad (in een regelmatige cyclus) of mag ik er meteen van uitgaan dat mijn derde miskraam op komst is?

Ik heb nu trouwens een voorschriftje gehad voor utrogestan van mijn huisarts (op mijn vraag) en nu heb ik de zachte capsules van 100 mg. Mijn huisarts heeft geen dosis aangegeven en aangezien ik niet vertrouwd ben met deze medicatie, mag ik dan de bijsluiter volgen qua dosis ‘kans op dreigende miskraam’? Die raadt 300 tot 400 Mg per 6 à 8 uur aan in kritieke situaties...

Alvast dank om heel dit relaas te lezen en hopelijk kan iemand me helpen!
01/01/2017: gestopt met de pil
23/06/2017: zwanger -> missed abortion (10w)
23/02/2018: zwanger -> curretage (10w)
13/09/2018: zwanger -> miskraam (4w5d)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten