Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Plaats reactie
Anoniem1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 januari 2019, 22:48

Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Anoniem1988 » 9 januari 2019, 5:50

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum maar heb al veel herkenbare dingen gezien op dit forum.

Daarom zal ik ook even kort mijn situatie uitleggen ikzelf ben 30j en mijn vriend is er 28j. Sinds een goed jaareneenhalf proberen we zwanger te worden. Mijn cyclus was snel weer op gang en ook heel regelmatig dus niets dat wees dat het niet snel ging kunnen gebeuren . Na een jaar was er dus nog steeds geen baby, intussen was ik al van gyn veranderd voelde me er onbegrepen dus eenmaal bij mijn nieuwe gyn mijn bezorgdheid geuit. Daarna heeft ze dus alle nodige onderzoeken opgestart voor mij en mijn vriend, vrij snel kregen we goed nieuws dat we perfect vruchtbaar zijn allebei dus nogmaals gewoon geprobeerd .

Emontioneel werd het me heel zwaar heb dan letterlijk gesmeekt voor inseminatie maar in natuurlijke cyclus zonder hormonen dus, en drie keer raden ... deze ook twee keer zonder resultaat. Nu nemen we even pauze van de ziekenhuis molen want we zitten met verhuis en beide nieuwe job ... dus had tijd om tot mezelf te komen.

Tot paar dagen geleden vriendin van mij die nog vier ouder is en ze nam dubbele anticonceptie spiraal en de pil, meld me doodleuk dat ze zwanger is op zes maand tijd , ik gun het haar echt maar ben echt de persoon niet om er constant mee geconfronteerd te worden ze stuurt dan echo door ... waardoor ik me nog slechter voel en dat ik niet begrijp waarom het bij ons niet lukt .... voel me echt slecht en wanhopig en weet echt niet meer wat te doen. Iemand ook in deze situatie ?

Ax123
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 januari 2019, 17:02

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Ax123 » 9 januari 2019, 17:19

Hoi

Hier een gelijkaardig verhaal. Gelijkaardig in de zin dat alles in orde lijkt en we er niet in slagen om een volledige zwangerschap goed te doorlopen.

In mei 2017 was ik na een maand proberen zwanger. We kregen twee goede echo’s met een kloppend hartje. Bij de echo van 12 weken bleek het hartje net gestopt te zijn met kloppen.
Het vruchtje werd afgedreven en er werd een curettage uitgevoerd.
Met heel veel hoop en moed meteen opnieuw geprobeerd om zwanger te worden. Er ergens ook van uitgaand dat dit opnieuw zo vlot zou lukken.
Toen dit na een jaar nog niet het geval was, veranderde ik van gynaecoloog. Ik nam contact op met een fertiliteitsarts en kon meteen langsgaan. Daar kreeg ik de boodschap dat we gewoon verder moesten proberen.
In augustus 2018 was ik uiteindelijk weer zwanger. Maar die zwangerschap bleek buitenbaarmoederlijk te zijn.
Sinds deze zwangerschap ga ik al iedere maand naar de gynaecoloog, om telkens een perfecte eisprong te zien.
Alles lijkt dus perfect in orde. Ik krijg ook steeds deze boodschap. Maar toch slagen we er niet in om goed zwanger te worden.

Ik begrijp dus zeker je frustratie.
Soms hoop ik dat ze wel iets gaan vinden, zodat er dan ook eindelijk gehandeld kan worden.
Het eindeloos aftellen en leven van cyclus tot cyclus is verschrikkelijk.
Om maar te zwijgen van iedereen rond je die wel vlot zwanger raakt..

Anoniem1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 januari 2019, 22:48

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Anoniem1988 » 10 januari 2019, 13:38

Ax123 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi

Hier een gelijkaardig verhaal. Gelijkaardig in de zin dat alles in orde lijkt en we er niet in slagen om een volledige zwangerschap goed te doorlopen.

In mei 2017 was ik na een maand proberen zwanger. We kregen twee goede echo’s met een kloppend hartje. Bij de echo van 12 weken bleek het hartje net gestopt te zijn met kloppen.
Het vruchtje werd afgedreven en er werd een curettage uitgevoerd.
Met heel veel hoop en moed meteen opnieuw geprobeerd om zwanger te worden. Er ergens ook van uitgaand dat dit opnieuw zo vlot zou lukken.
Toen dit na een jaar nog niet het geval was, veranderde ik van gynaecoloog. Ik nam contact op met een fertiliteitsarts en kon meteen langsgaan. Daar kreeg ik de boodschap dat we gewoon verder moesten proberen.
In augustus 2018 was ik uiteindelijk weer zwanger. Maar die zwangerschap bleek buitenbaarmoederlijk te zijn.
Sinds deze zwangerschap ga ik al iedere maand naar de gynaecoloog, om telkens een perfecte eisprong te zien.
Alles lijkt dus perfect in orde. Ik krijg ook steeds deze boodschap. Maar toch slagen we er niet in om goed zwanger te worden.

Ik begrijp dus zeker je frustratie.
Soms hoop ik dat ze wel iets gaan vinden, zodat er dan ook eindelijk gehandeld kan worden.
Het eindeloos aftellen en leven van cyclus tot cyclus is verschrikkelijk.
Om maar te zwijgen van iedereen rond je die wel vlot zwanger raakt..

Amai wat een verhaal ... is zo lastig he ... hier is is ook aftellen van cyclus tot cyclus .
Hopelijk krijg je binnenkort goed nieuws

Deena
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 maart 2019, 11:26

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt

Bericht door Deena » 13 maart 2019, 11:38

Hallo ik ben Deena ik ben 22 jaar oud ik heb al een lange tijd last om zwanger te worden ben nu al 2 jaar aan het sukkelen inverband met mijn maanstonden en eiersprong mijn maanstonden komen soms een maand Wel en een maand niet nu heb ik een jaar geleden onderzoeken laten doen inverband met mij om dat er in de familie ook lang geduurd heeft om zwanger te geraken van baby’s. Afstaande tante en mijn moeder. Zun hebben in Total 6jaar moeten proberen nu heb ik mij daar op laten testen en laten onderzoeken en met mij was er blijkbaar niks miss. Nu jaar later heb ik dan toch beslist om verder onderzoek te doen na de ooraak van mijn probleem nu mijn ginicoloog had mij na inseminatie gestuurd in het uza na gelang van onderzoek Bleek het te zijn dak ik wel natuurlijk zwanger zou geraken maar dat ik een verkeerde cyclus had blijkbaar dus ik zou nooit weten Waneer ik juist gemeenschap moetb hebben om zwanger te geraken om dat mijn LH priek niet op goedaardige momenten moete. Komen van daar had ik dan clomid genomen maar blijkbaar moest je dat 5 dagen nemen van de mensuatie ? ? Maar ik had hem 1 keer genomen tijdens de menstruatie zo had mijn Ginicoloog dat gezegd. Nu ben ik al 2 jaar aan het aandoppberen en ik wil dood graag een kindje ma helaas lukt me dat niet blijkbaar met mijn man zou er blijkbaar niks miss zijn op et vlak van hem dus hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen. Bedankt.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Saar95 » 26 juli 2019, 19:17

Anoniem1988 schreef:
9 januari 2019, 5:50
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum maar heb al veel herkenbare dingen gezien op dit forum.

Daarom zal ik ook even kort mijn situatie uitleggen ikzelf ben 30j en mijn vriend is er 28j. Sinds een goed jaareneenhalf proberen we zwanger te worden. Mijn cyclus was snel weer op gang en ook heel regelmatig dus niets dat wees dat het niet snel ging kunnen gebeuren . Na een jaar was er dus nog steeds geen baby, intussen was ik al van gyn veranderd voelde me er onbegrepen dus eenmaal bij mijn nieuwe gyn mijn bezorgdheid geuit. Daarna heeft ze dus alle nodige onderzoeken opgestart voor mij en mijn vriend, vrij snel kregen we goed nieuws dat we perfect vruchtbaar zijn allebei dus nogmaals gewoon geprobeerd .

Emontioneel werd het me heel zwaar heb dan letterlijk gesmeekt voor inseminatie maar in natuurlijke cyclus zonder hormonen dus, en drie keer raden ... deze ook twee keer zonder resultaat. Nu nemen we even pauze van de ziekenhuis molen want we zitten met verhuis en beide nieuwe job ... dus had tijd om tot mezelf te komen.

Tot paar dagen geleden vriendin van mij die nog vier ouder is en ze nam dubbele anticonceptie spiraal en de pil, meld me doodleuk dat ze zwanger is op zes maand tijd , ik gun het haar echt maar ben echt de persoon niet om er constant mee geconfronteerd te worden ze stuurt dan echo door ... waardoor ik me nog slechter voel en dat ik niet begrijp waarom het bij ons niet lukt .... voel me echt slecht en wanhopig en weet echt niet meer wat te doen. Iemand ook in deze situatie ?
Hoi! Vervelend om dit te lezen :( ik begrijp het wel volledig. Waar zit je momenteel met de behandelingen? Misschien al wel zwanger ondertussen?

Wij ondertussen een dik jaar aan het proberen. Op het eerste zicht ook alles in orde, krijg eisprong, sperma is ok,... maar toch wil het maar niet lukken. Denken nu ook over inseminatie omdat het emotioneel gewoon zo zwaar wordt :(

Onlangs ook beste vriendin na 1 maand zwanger. Kan je toch soms zo boos om zijn hè.
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Yena » 27 juli 2019, 11:11

Ik herken het verhaal. We zijn nu bijna 2j aan het proberen en sinds begin dit jaar begonnen met behandelingen.
Vorig jaar in mei vertelde mijn schoonzus dat ze zwanger was ook al nam ze de pil. Ik was blij voor haar, maar ik was kwaad, verdrietig,... Na de geboorte zijn we ze gaan bezoeken in het ziekenhuis, maar toen ben ik gecrasht en heeft het 3 à 4 maanden geduurd voordat ik de baby nog eens zag.
Ik was wel blij dat ik het er met mijn schoonzus al over had en dat ze wist hoe moeilijk het gaat. Gelukkig begreep ze het en heeft ze me niets kwalijk genomen.
Nu nog. Als we afspreken, weet ze dat het kan gebeuren dat ik een uur ervoor afbel als het niet gaat.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Saar95 » 27 juli 2019, 20:03

Yena schreef:
27 juli 2019, 11:11
Ik herken het verhaal. We zijn nu bijna 2j aan het proberen en sinds begin dit jaar begonnen met behandelingen.
Vorig jaar in mei vertelde mijn schoonzus dat ze zwanger was ook al nam ze de pil. Ik was blij voor haar, maar ik was kwaad, verdrietig,... Na de geboorte zijn we ze gaan bezoeken in het ziekenhuis, maar toen ben ik gecrasht en heeft het 3 à 4 maanden geduurd voordat ik de baby nog eens zag.
Ik was wel blij dat ik het er met mijn schoonzus al over had en dat ze wist hoe moeilijk het gaat. Gelukkig begreep ze het en heeft ze me niets kwalijk genomen.
Nu nog. Als we afspreken, weet ze dat het kan gebeuren dat ik een uur ervoor afbel als het niet gaat.
Fijn om te horen dat ze er begrip voor had. Hier ook beste vriendin na 1 maand zwanger. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk ze te zien en te horen hoe de afspraken bij de gynae gaan.

Waar ben je nu met de behandelingen?
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Yena » 27 juli 2019, 23:03

Ja, exact. Dat klinkt helemaal waar ik doorging. Mijn man vertelde het soms ook niet als hij een update had gekregen om mijn gevoelens te sparen. En dan werd ik chagrijnig omdat ik het wel wil weten.

Ik ben nu net begonnen met ivf. Sinds dinsdag zit ik aan de puregon. Gisteren zijn de hormonen enorm aan de slag gegaan met mijn emoties. Ik had gisteren ook afgesproken met mijn schoonzus. Zij begon het direct te vergelijken met haar zwangerschap. Niet iets waar ik op zit te wachten. Maar ook niet durven zeggen dat ze het mij moeilijker maakt ook al bedoelt ze het goed.

Heb je het er al over gehad met je beste vriendin? Hoe gaat zij ermee om?

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: Wanneer zwanger worden niet lukt en omgeving

Bericht door Saar95 » 28 juli 2019, 17:46

Ja is moeilijk om daar een balans in te vinden hè. Enerzijds te luisteren naar hen, maar anderzijds doet het je zelf zo’n pijn.

En als de andere niet hetzelfde heeft ervaren kunnen ze het zich nooit helemaal inbeelden waar wij doorgaan.

We hebben het er al wel over gehad. Het is niet makkelijk en ze toont zeker wel begrip.
Ik kan niet altijd even ‘goed’ en blij reageren, en wil haar gelukkige tijd ook niet verstoren met mijn problemen. Maar het is zeer confronterend die eerste echo’s te zien bij haar :(.

Ik duim mee voor je eerste keer IVF!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten